Gå til innhold

Tar BMI hensyn til benbyggning?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• kie

9

• flisa

5

• Amiga

5

• Solsikke

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest KariV

Nei, BMI tar ikke hensyn til verken benbygning, kroppsfasong eller muskelmasse VS fett. (muskler veier mer enn fett).

Såvidt jeg har skjønt, veier ikke bein så himla mye.

MEN: MERK at BMI er en veiledende index, og skal ikke tas som en fasit - heller en peikepinn.

mvh

Den tar ikkehensyn til beinbygneing, men beinmassen varierer ikke såååååå mye i vekt.

Har du for høy BMI, så er det vel et varsko om at det er på tide å gjøre noe.

Jeg tar dern vel ikke helt bokstavelig, men det er en liten rettesnor da.

Skal jeg følge den BMI tabellen slavisk skal jeg ned 8 kg. Da ser jeg syyk ut

Annonse

Ja, du betsår vel bare av beinknuter du! .-)...som jeg - Jeg har en BMI på 30,47 - USJ!!!

Min er ehh 34. Altså alt for mye. Men slanke meg? Nei det gidder jeg ikke. Hater å telle kalorier og gå på en evig slankekur. Kunne selvsagt vært mer i aktivitet og det er noe jeg jobber med:o)

Jeg har kraftig benbygning, har fotball legger eller "etternavnet vårt" legger*s* Er brei over hoftan og over skuldran.

Husker du på 80 tallet hvor skulderputer i jakkene var populært vel...de jakkene var ikke spesielt pene på meg. Skulderputene måtte ut.

Gjest Hvass

Hvordan måler man det da, hørtes gæy ut:o)

Du kan regne din BMI på følgende vis: Finn din nøyaktige vekt. Multipliser høyden din med høyden. Divider så vekten med den multipliserte høyde og du får din BMI.

Normalvektområdet regnes fra BMI 20 - 24,9, men dette kan ikke følges slavisk.

Gjest KariV

Du kan regne din BMI på følgende vis: Finn din nøyaktige vekt. Multipliser høyden din med høyden. Divider så vekten med den multipliserte høyde og du får din BMI.

Normalvektområdet regnes fra BMI 20 - 24,9, men dette kan ikke følges slavisk.

Mikset tittel og navn! Beklager.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...