Gå til innhold

(Tittel mangler)

Gjest slankern

Anbefalte innlegg

Gjest slankern

Hvis man er avhengig av sjokolade hver dag, er dette et tegn på diabetes? Hvordan kan det behandles? Gjerne svar fra fagpersoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

nei det er ikke tegn på diabetes, men hvis du er veldig tørst og drikker masse masse masse, da kan det være tegn på diabetes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ernæringsfysiolog Monica F Dahlseide

Hei på deg slankern,

Søtsug er gjerne ikke et tegn på diabetes. Tegn på diabetes inkluderer ekstrem tørste, ofte behov for å tisse, og brå vektnedgang.

Søtsug kan være tegn på f.eks Candida. Kan også nevne at sjokolade kan være avhengighetsdannende, så det trenger heller ikke være søtsug som er grunnen..

For noen hjelper krom mot søtsug, men for andre hjelper det ikke. Du kan prøve å bruke et krom-supplement og se om det hjelper for deg.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slankern

Hei på deg slankern,

Søtsug er gjerne ikke et tegn på diabetes. Tegn på diabetes inkluderer ekstrem tørste, ofte behov for å tisse, og brå vektnedgang.

Søtsug kan være tegn på f.eks Candida. Kan også nevne at sjokolade kan være avhengighetsdannende, så det trenger heller ikke være søtsug som er grunnen..

For noen hjelper krom mot søtsug, men for andre hjelper det ikke. Du kan prøve å bruke et krom-supplement og se om det hjelper for deg.

Vennlig hilsen

Takk for svar! Hvilke kromprodukter er best? Jeg bruker nå bio chrom fra Pharma Nord. Skal jeg ta 1 eller 2 tabletter a 100 mg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ernæringsfysiolog Monica F Dahlseide

Takk for svar! Hvilke kromprodukter er best? Jeg bruker nå bio chrom fra Pharma Nord. Skal jeg ta 1 eller 2 tabletter a 100 mg.

Hei igjen,

Chromium picolinate skal være den som absorberes best. Chromium chloride er den som absorberes dårligst. Jeg er ikke sikkert på hvilken form for krom Bio Chrom inneholder. Trygt inntak er antatt å være mellom 50 og 200 mikrogram. Jeg synes du kan begynne med 100 mcg, og heller øke til 200 mcg senere dersom det ikke er nok.

Som sagt så virker ikke krom på søtsuget for alle. Lykke til!

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest slankern

Hei igjen,

Chromium picolinate skal være den som absorberes best. Chromium chloride er den som absorberes dårligst. Jeg er ikke sikkert på hvilken form for krom Bio Chrom inneholder. Trygt inntak er antatt å være mellom 50 og 200 mikrogram. Jeg synes du kan begynne med 100 mcg, og heller øke til 200 mcg senere dersom det ikke er nok.

Som sagt så virker ikke krom på søtsuget for alle. Lykke til!

Vennlig hilsen

Den bio chromen jeg tar inneholder organisk bundet krom som opptas svært godt i kroppen. (står i pakningsvedlegget). Den er vel bra nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...