Gå til innhold

Herregud, for en tragisk liste

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 92
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Zirine

29

• kie

11

• birdie

11

• Line

4

Mest aktive i denne tråden

Og det er?

Mormor mistet sin første på overtid, min mor kom til verden med brukket arm etter en tøff fødsel, og tvillingfødselen til slutt var heller ikke av de enkleste. Mamma fødte meg med keisersnitt og sju år senere søstra mi ved hastekeisersnitt etter truende livmorruptur. Sjøl har jeg et keisersnitt bak meg etter forgjeves igangsetting 21 dager (!) på overtid.

Hva tror du jeg ønsker..?

Mormor mistet sin første på overtid, min mor kom til verden med brukket arm etter en tøff fødsel, og tvillingfødselen til slutt var heller ikke av de enkleste. Mamma fødte meg med keisersnitt og sju år senere søstra mi ved hastekeisersnitt etter truende livmorruptur. Sjøl har jeg et keisersnitt bak meg etter forgjeves igangsetting 21 dager (!) på overtid.

Hva tror du jeg ønsker..?

Oj!!

Planlagt keisersnitt?

I såfall skjønner jeg deg veldig godt!

Annonse

"Vi har våre prosedyrer" sa fødselslegen da jeg var på seks ukers kontroll etter førstemann.. Regner ikke akkurat med å spasere meg til operasjon, nei. :o(

Uff, så leit.

Kan tenke meg det er en ekstrabelastning i svangerskapet.

Det er først nå i det siste noen av legene/jordmødrene har begynt å tro på at jeg kanskje har litt peiling på egen kropp og at familiehistorikken har noe å si for hvordan jeg føder...

Prøvde å forklare til en gynekolog i begynnelsen av min "fødekarriere" at kroppen min tar ting i rykk og napp før det raser utfor. Og da går det fort!

"Snart lærer du nok kroppen din bedre å kjenne." var svaret hennes før hun skrev meg ut... Etter at en annen jordmor kvelden før hadde lagt meg inn med rier.

Jeg ville at de skulle undersøke progresjonen, men "ånei, du får ikke oss til å provosere igang rier sånn!"

Samme dama hadde forresten ved en tidligere anledning fortalt meg at jeg ville få det vanskelig med å bli gravid... *humrer*

Men, selvsagt. HUN visste best...

Rart at man må få 4-5 unger før man blir tatt på alvor som gravid og fødekvinne.

Uff, så leit.

Kan tenke meg det er en ekstrabelastning i svangerskapet.

Det er først nå i det siste noen av legene/jordmødrene har begynt å tro på at jeg kanskje har litt peiling på egen kropp og at familiehistorikken har noe å si for hvordan jeg føder...

Prøvde å forklare til en gynekolog i begynnelsen av min "fødekarriere" at kroppen min tar ting i rykk og napp før det raser utfor. Og da går det fort!

"Snart lærer du nok kroppen din bedre å kjenne." var svaret hennes før hun skrev meg ut... Etter at en annen jordmor kvelden før hadde lagt meg inn med rier.

Jeg ville at de skulle undersøke progresjonen, men "ånei, du får ikke oss til å provosere igang rier sånn!"

Samme dama hadde forresten ved en tidligere anledning fortalt meg at jeg ville få det vanskelig med å bli gravid... *humrer*

Men, selvsagt. HUN visste best...

Rart at man må få 4-5 unger før man blir tatt på alvor som gravid og fødekvinne.

Å, nei - du lurer ikke meg! Etter denne er det stopp!! *flirer*

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...