Gå til innhold

Raseriutbrudd

Gjest (ikke undertegnet)

Anbefalte innlegg

Gjest (ikke undertegnet)

Barnebarnet vårt på 8 år kan enkelte ganger få enorme raseriutbrudd. Like før han blir sint begynner han å puste hurtig, knuser tallerker eller ødelegger andre ting, sparker , hyler og det går ikke ann å få stoppet ham. Når dette har skjedd har faren holdt han fast og han raser fremdeles. Har også prøvd og oversett ham. Han kan holde på i noen timer helt til han er utmattet. Dette skjer ca. en gang i uka for tiden.

Han fungerer ellers helt normalt og har mange kamerater og interesser.

Er det noe vi kan gjøre med dette, evt. medisiner . Det er kun små bagateller som pluttselig kan få han rasende. Han oppfører seg fint blant mennesker utenom familien.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/59879-raseriutbrudd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Siden det oppstår kun innen familien og ikke i en hvilken som helst situasjon, tror jeg ikke det ligger organiske/biologiske forstyrrelser til grunn for anfallene. Derfor tror jeg heller ikke at medisiner er løsenet her.

Jeg stusser mer over at en 8 åring får lov til å holde på slik. Hvorfor settes ikke grensene strammere? Hvorfor tar ikke de voksne kontroll FØR han knuser inventaret? Hvilke sanksjoner får han etter anfallene?

Om familien ikke takler dette selv, bør de snarest søke råd hos barne-og ungdomspsykiatrien.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/59879-raseriutbrudd/#findComment-258063
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...