Gå til innhold

(Tittel mangler)

Gjest lalam

Anbefalte innlegg

Gjest lalam

Hei.

Jeg er en jente på 20 som drikker veldig, veldig mye. Jeg føler meg hele tiden tørst. ( ikke alkohol ) Jeg får innimellom skjelvinger og føler meg svimmel. Kan dette være tegn på diabetes? Hvordan undersøkes dette?

Med vennlig hilsen meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest retvizan

Ekstrem tørste kan være et symtom på diabetes. Ta en tur til legen og få målt blodsukkeret ditt! (blodprøve)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ernæringsfysiolog Monica F Dahlseide

Hei på deg lalam,

Dette kan være tegn på diabetes, men trenger ikke være det.

Jeg synes du skal ta deg en tur til legen å få sjekket både blodsukkeret og hemoglobin A1c (som forteller hvordan blodsukkernivået har vært gjennom de siste 2-3 månedene). Dette vil kunne gi deg svar på om det er diabetes eller ikke.

Lykke til!

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Windsong

Ekstrem tørste kan være et symtom på diabetes. Ta en tur til legen og få målt blodsukkeret ditt! (blodprøve)

Lykke til!

Heisann!

Symptomene du beskriver kan komme av diabetes, men det trenger ikke være det.

Ved diabetes vil den sterke tørsten være kombinert med hyppig vannlating, og ofte en generell følelse av å være dårlig.

Ring legen din og fremlegg situasjonen. Du bør i første rekke få målt et fastende blodsukker om morgenen.

Skulle du være så uheldig å ha fått diabetes, er du i alle fall ikke alene. I våre dager kan man også leve tilnermet normalt med diabetes.

Skulle du lure på noe mer om diabetes, må du gjerne sende meg en mail til

[email protected]

Mvh

En som har hatt diabetes i 6 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...