Gå til innhold

Jeg synes vi skal ta imot flykaprerne


musikeren

Anbefalte innlegg

Eller, for å si det sånn, vi kan kalle dem for flykaprere.... Men det mest riktige er å kalle dem desperate mennesker, i en situasjon så vond og vanskelig at det ikke er mulig for vanlige mennesker å sette seg inn i det. Og desperate mennesker gjør desperate ting.

Hva har de egentlig gjort? Jo, de har med handgranater trua et fly, med passasjerer og mannskap, til å fly dem hit til landet. Men, til tross for truslene, alt gikk fredelig for seg, ingen blei drept, og ingen blei skada. De hadde da heller ikke til hensikt å skade noen! Selvfølgelig var det forferdelig for passasjerene, men det er ingenting mot hva disse irakerne har opplevd.

Jeg har ingen problemer med at de får lov til å bli her i landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 44
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    9

  • musikeren

    4

  • grublings

    4

  • avil

    3

Mest aktive i denne tråden

Jeg syns også at alle disse som har så voldsom sympati med selvmordsbombere burde gifte seg med en palestiner som går med skumle tanker, flytte til Lommedal og ordne opp i Midtøstenproblemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sunny

Hva slags signal sender dette da?

kapre et fly så får du oppholdstillatelse i Norge..?

nei send dem tilbake..la andre folk få komme inn i landet vårt før de 2!

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns også at alle disse som har så voldsom sympati med selvmordsbombere burde gifte seg med en palestiner som går med skumle tanker, flytte til Lommedal og ordne opp i Midtøstenproblemet.

Du mente sikkert å være spissfindig og sarkastisk, men poenget ditt mangla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du mente sikkert å være spissfindig og sarkastisk, men poenget ditt mangla.

Jeg mener at man skal stå for sine meninger i handling.

Mye sympatier på avstand fra folk som ikke har tenkt seg å gjøre noe selv. Jenta som gifta seg med flykapreren står det respekt av. Selv om min første tanke var "jeeesus, hvor blond og SV-aktig går det an å bli!".

Ikke alt herfra er sarkastisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags signal sender dette da?

kapre et fly så får du oppholdstillatelse i Norge..?

nei send dem tilbake..la andre folk få komme inn i landet vårt før de 2!

mvh

Nå presenterte jeg en tankerekke her, men det blei tydeligvis for tungt for deg. Prøv å lese innlegget en gang til da! Og ikke gi deg, sjøl om du sikkert blir litt varm i toppen når du nå skal prøve å tenke:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest sunny

Nå presenterte jeg en tankerekke her, men det blei tydeligvis for tungt for deg. Prøv å lese innlegget en gang til da! Og ikke gi deg, sjøl om du sikkert blir litt varm i toppen når du nå skal prøve å tenke:-)

off jaa..det tar litt på ser du...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at man skal stå for sine meninger i handling.

Mye sympatier på avstand fra folk som ikke har tenkt seg å gjøre noe selv. Jenta som gifta seg med flykapreren står det respekt av. Selv om min første tanke var "jeeesus, hvor blond og SV-aktig går det an å bli!".

Ikke alt herfra er sarkastisk.

Det er, tru det eller ei, lov å mene ting, sjøl om en ikke ringer direkte til Saddam Husein.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jeg fullstendig uenig i. Det er ett hån mot de som nesten ble skremt til døde av disse to og det er ett hån mot alle de andre som kommer til landet her, med små barn, som blir sendt tilbake.

Slik belønning som dette skal disse to ikke ha. Slike signal kan vi ikke gi andre som

ønsker seg inn i dette landet.

Hadde du vært med dette flyet og følt dødsangsten så tror jeg du hadde sett annerledes på det. Ingen visste da hva hensikter var.

Nå begynner jeg for alvor å vurdere å stemme FrP.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med musikeren! Vi bør og skal være såpass romslige.

Dessuten har jo Norge undertegnet konvensjoner om å ikke utvise mennesker som risikerer dødsstraff dit man sender dem.

Det er trist å se at endel politikere prøver å score billige poeng ved å delta i hylekoret som visse trangsynte individer bedriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er, tru det eller ei, lov å mene ting, sjøl om en ikke ringer direkte til Saddam Husein.

Ja, man kan mene og mene og mene. Jeg er skyldig som faen, selv, det er ikke det.

Men jeg sitter akkurat nå med en syk klump i magen fordi jeg enda en gang har sett bilder fra ei velkjent gate med fortvilte, blødende mennesker, forvridd bussvrak og ventende sjukebiler. Meninger og forståelse, forklaringer og diskusjoner.....det hjelper bare fint lite.

Ta imot folk, være grei mot dem, til og med elske dem, se det er noe som endrer noe.

Jeg både enig og uenig i avgjørelsen om flykaprerne. Jeg syns jenta fra Lommedalen har gjort noe jævlig ålreit. Samtidig er jeg redd nye flykapringer, fra folk som ville fått dødsstraff dersom de ble sendt hjem.

Sorry hvis jeg ikke bidrar med noe i tråden din, Musiker. Er bare så innmari lei meg akkurat nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er, tru det eller ei, lov å mene ting, sjøl om en ikke ringer direkte til Saddam Husein.

Jeg kjenner ennå gufsen av det uhyggelig som skjedde på Gardermoen i 1993. ( bodde i nærheten) Og dette skal belønnes nå . Tenk deg om da, musikeren!

Det er ikke bare frp. som har reagert på dette. Først ute var Storberget fra Ap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sunny

Helt enig med musikeren! Vi bør og skal være såpass romslige.

Dessuten har jo Norge undertegnet konvensjoner om å ikke utvise mennesker som risikerer dødsstraff dit man sender dem.

Det er trist å se at endel politikere prøver å score billige poeng ved å delta i hylekoret som visse trangsynte individer bedriver.

var det ikke noe om at de ikke hadde fått dødstraff eller drømmer jeg nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

var det ikke noe om at de ikke hadde fått dødstraff eller drømmer jeg nå?

Jo, ayatollane i Teheran sier så, -nå i ettertid. Hadde DU turt å stole på, og lagt livet ditt i hendene på dette regimeet?...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var det ikke noe om at de ikke hadde fått dødstraff eller drømmer jeg nå?

Tror det var slik at den norske ambassadøren mente de ikke fikk dødsstraff, mens UDI hadde hemmelige kilder som de trodde mer på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er helt uenig. hva slags signaler sender dette ut til andre som ønsker seg til norge ? hvis man kaprer et fly, bare truer folk, ikke skader de fysisk, da får man asyl i norge ? for da er det synd på de ? de ønsker seg såååå mye til norge at de kaprer et fly og ødelegger livet til alle ombord.. ja det er kos da :)

DOH!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det var slik at den norske ambassadøren mente de ikke fikk dødsstraff, mens UDI hadde hemmelige kilder som de trodde mer på.

I så tilfelle er jo denne "garantien" enda mindre verdt!

Jeg trodde i det minste at ambasaden hadde fått disse forsikringene av Iranske myndigheter.

Er det slik du sier så minner det om ren tombola-spill...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I så tilfelle er jo denne "garantien" enda mindre verdt!

Jeg trodde i det minste at ambasaden hadde fått disse forsikringene av Iranske myndigheter.

Er det slik du sier så minner det om ren tombola-spill...

" Jeg trodde i det minste at ambassaden hadde fått disse opplysningene av Iranske myndigheter" . Ja, det er vel riktig.

Men UDI ( Utenriksdirektoratet) stolte mer på andre kilder-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting som jeg er rimelig sikker på er at de i alle fall ikke risikerer noen døds straff i Iran. Det er bare spill og humbug.

Så jeg synes ikke vi skal la dem få bli. Det viser bare hvor naive og tullete Norge kan være til tider. Samtidig som vi viser hva som er verd å spille på for å åle seg inn i landet.

Nei, hjelp de som hjelpes bør!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting som jeg er rimelig sikker på er at de i alle fall ikke risikerer noen døds straff i Iran. Det er bare spill og humbug.

Så jeg synes ikke vi skal la dem få bli. Det viser bare hvor naive og tullete Norge kan være til tider. Samtidig som vi viser hva som er verd å spille på for å åle seg inn i landet.

Nei, hjelp de som hjelpes bør!

...eh....

1) Det er faktisk FORBUDT ved internasjonale konvensjoner å sende folk til land hvor de RISIKERER dødsstraff.

2) Jeg kan ikke se hvorfor vi skulle "hjelpe de som hjelpes bør" noe mindre fordi om disse to får opphold...??? Det er ikke enten-eller...

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...