Gå til innhold

Jeg synes vi skal ta imot flykaprerne


musikeren

Anbefalte innlegg

Gjest champagne

Faren min er flyger, og nå kommer hele familien til å være livredde hver eneste dag han er på jobb.

Uansett hva slags pinsler disse tre kaprerne har opplevd, så er jeg veldig redd for hva andre desperate mennesker nå kan finne på å gjøre.

Og ifølge eksperter på iransk lov, så risikerer de heller ikke dødsstraff.

Men uansett, Russland har jo lovet å ikke sende dem hjem igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 44
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    9

  • musikeren

    4

  • grublings

    4

  • avil

    3

Mest aktive i denne tråden

Faren min er flyger, og nå kommer hele familien til å være livredde hver eneste dag han er på jobb.

Uansett hva slags pinsler disse tre kaprerne har opplevd, så er jeg veldig redd for hva andre desperate mennesker nå kan finne på å gjøre.

Og ifølge eksperter på iransk lov, så risikerer de heller ikke dødsstraff.

Men uansett, Russland har jo lovet å ikke sende dem hjem igjen.

Jeg kan ikke se at noen skulle seriøst vurdere å kapre fly fordi vi ikke sendte to stk til Iran. Den holder bare ikke.

Og jeg flyr/har fløyet hundrevis av ganger (mye interkontinentalt).

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke se at noen skulle seriøst vurdere å kapre fly fordi vi ikke sendte to stk til Iran. Den holder bare ikke.

Og jeg flyr/har fløyet hundrevis av ganger (mye interkontinentalt).

Med vennlig hilsen

med asyl i Norge da? Det synes jeg virkelig ikke er riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

med asyl i Norge da? Det synes jeg virkelig ikke er riktig.

Hei,

Å bo i Norge er ikke en "belønning"!

Vurderingen går IKKE på om de skal "belønnes" eller "straffes" (de HAR jo allerede blitt straffet), men hvilke rettigheter folk har ihht internasjonale konvensjoner som Norge har skrevet under på.

En av de fundamentale konvensjonenen er jo nettopp at man ikke utviser noen (uansett om de hadde vært massemordere) til land hvor de risikerer dødsstraff.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Folk som begår en så alvorlig handling som å kapre et fly, burde ikke få oppholdstillatelse.

Folk som risikerer dødsstraff har faktisk rett på asyl.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Å bo i Norge er ikke en "belønning"!

Vurderingen går IKKE på om de skal "belønnes" eller "straffes" (de HAR jo allerede blitt straffet), men hvilke rettigheter folk har ihht internasjonale konvensjoner som Norge har skrevet under på.

En av de fundamentale konvensjonenen er jo nettopp at man ikke utviser noen (uansett om de hadde vært massemordere) til land hvor de risikerer dødsstraff.

Med vennlig hilsen

Sør, du er mistenkelig utholdende. Har du ligget i høydehus?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

med asyl i Norge da? Det synes jeg virkelig ikke er riktig.

Vi kan diskutere til vi blir grønne..., men det handler ikke om å belønne....

Norge er FORPLIKTET til å følge de int. avtalene de har underskrevet. Vi SKAL IKKE sende mennesker dit hvor de risikerer dødsstraff.

Akkuratt som Spania nå nekter å sende 5 personer (som tilhører Al Qaida, Bin Laden) til USA, fordi amerikarnerne ikke vil gi løfte om at de ikke havner i den elektriske stolen.

Neste gang kan det være en som har blitt tatt med 5 gram hasj, -det er land hvor det er dødsstraff for det og. Har vi denne regelen om å ikke sende noen i døden så må det ikke være noen unntak, ellers så havner man inn i et virvar av tolkninger, synsing, og værhane-politikk.

Ingen synes jo at det er ideelt at disse kaprerne får bli i Norge, men vi har rett og slett ikke noe valg. Som med alle regler så har også denne noen uønskede og uforutsette virkninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest champagne

Jeg kan ikke se at noen skulle seriøst vurdere å kapre fly fordi vi ikke sendte to stk til Iran. Den holder bare ikke.

Og jeg flyr/har fløyet hundrevis av ganger (mye interkontinentalt).

Med vennlig hilsen

Jeg får inderlig håpe du har rett, men jeg tror ikke det.

Desperate mennesker velger desperate løsninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får inderlig håpe du har rett, men jeg tror ikke det.

Desperate mennesker velger desperate løsninger.

Hei,

Ja, desperate mennesker velger desperate løsninger (se på selvmordsbomberene), men desperate mennesker tenker ikke på konsekvenser.

Hvis poenget var å søke asyl i Norge, (og siden de åpenbart har kommet seg på flyet allerede (og derfor hadde billett)) så stiller de naturligvis mye sterkere hvis de IKKE kaprer flyet! Flyet skal sannsynligvis til Europa uansett.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest InfiniteJustice

Hei,

Ja, desperate mennesker velger desperate løsninger (se på selvmordsbomberene), men desperate mennesker tenker ikke på konsekvenser.

Hvis poenget var å søke asyl i Norge, (og siden de åpenbart har kommet seg på flyet allerede (og derfor hadde billett)) så stiller de naturligvis mye sterkere hvis de IKKE kaprer flyet! Flyet skal sannsynligvis til Europa uansett.

Med vennlig hilsen

Selvmordsbomberne er ikke desperate mennesker, de er hjernevaskede galninger i religiøs ekstase, fulle av hat, og med lovnad om 72 jomfruer og heltestatus i Paradis.

Overalt i verden er det sult, krig, desparasjon, men svært lite selvmordsbombing, så dette er et fenomen som snevrer seg inn til å gjelde Midtøsten. Japsene hadde noe liknende i Stillehavskrigen, Kamikazee-flygerne, men de ble brukt opp, mer eller mindre.

Dersom du har lyst til å lære noe om dette, gå inn på MIFF eller Dagen, der får du anledning til å diskutere med lille Ole, Tomm Arntsen fra BOF, Jeffrey Geiger m. fl. som sikkert kan lære deg litt om Midtøsten.

Ha det bra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så fordi om ingen fysisk ble skadet så er det ingen som har fått men av det ? Du slenger mye dritt til de andre svarene her musikeren - men her bør du vel kanskje gå litt inn i deg selv.

Jeg synes ikke man bør få opphold i et land pga. av en kriminell handling. Da oppfordrer man jo faktisk til andre at bare man kaprer et fly i Norge så får man asyl. Det er en vanskelig situasjon og disse personene var helt sikkert i en vanskelig situasjon men dog. Man bør ta konsekvensene av sine handlinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...eh....

1) Det er faktisk FORBUDT ved internasjonale konvensjoner å sende folk til land hvor de RISIKERER dødsstraff.

2) Jeg kan ikke se hvorfor vi skulle "hjelpe de som hjelpes bør" noe mindre fordi om disse to får opphold...??? Det er ikke enten-eller...

Med vennlig hilsen

1) Det er faktisk FORBUDT ved internasjonale konvensjoner å sende folk til land hvor de RISIKERER dødsstraff.

Ja, men er det et FAKTUM at de risikerer dødsstraff? For hva? Skal alle som finner på de mest truende måte med å komme seg hit, bare få bli hvis de sier de risikerer dødsstraff? er det bare HVOR god fantasi som utgjør om de får bli eller ei?

2) Jeg kan ikke se hvorfor vi skulle "hjelpe de som hjelpes bør" noe mindre fordi om disse to får opphold...??? Det er ikke enten-eller...

Jo, å hjelpe noen som IKKE trenger det i stede for å bruke skattepenger og resurser på dem som faktisk trenger det er en STOR forskjell og det bør være å hjelpe dem som trenger det.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke se at noen skulle seriøst vurdere å kapre fly fordi vi ikke sendte to stk til Iran. Den holder bare ikke.

Og jeg flyr/har fløyet hundrevis av ganger (mye interkontinentalt).

Med vennlig hilsen

jeg har også kjørt mye heis i høyblokker - likevel fløy det et fly gjennom en blokk borte i Amerika....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fordi om ingen fysisk ble skadet så er det ingen som har fått men av det ? Du slenger mye dritt til de andre svarene her musikeren - men her bør du vel kanskje gå litt inn i deg selv.

Jeg synes ikke man bør få opphold i et land pga. av en kriminell handling. Da oppfordrer man jo faktisk til andre at bare man kaprer et fly i Norge så får man asyl. Det er en vanskelig situasjon og disse personene var helt sikkert i en vanskelig situasjon men dog. Man bør ta konsekvensene av sine handlinger.

Hei,

De får ikke asyl her; de fikk "opphold på humanitært grunnlag".

Videre så fikk de IKKE opphold pga en kriminell handling, men fordi de risikerer dødsstraff i Iran.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

De får ikke asyl her; de fikk "opphold på humanitært grunnlag".

Videre så fikk de IKKE opphold pga en kriminell handling, men fordi de risikerer dødsstraff i Iran.

Med vennlig hilsen

Den iranske ambassaden har faktisk bekreftet at de IKKE vil få dødstraff. Grunnlaget UDI har gitt de tillatelse på er at de ikke stoler på dette og har egne 'kilder' som de heller hører på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den iranske ambassaden har faktisk bekreftet at de IKKE vil få dødstraff. Grunnlaget UDI har gitt de tillatelse på er at de ikke stoler på dette og har egne 'kilder' som de heller hører på.

Det var veldig som du stoler på representanter fra et land som Bush mener er en del av "Ondskapens Akse".... ;-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...