elane Skrevet 21. juni 2002 Del Skrevet 21. juni 2002 Hei! Jeg er en jente på 20 år som i mange år har hatt store problemer med leddene mine. Så vidt jeg kan huske startet det da jeg begynte å spille baskeball da jeg var ca 10-12 år. Da fikk jeg veldige smerter i håndleddet. Jeg sluttet ikke å spille, men fikk håndleddsstøtte som hjalp litt. Da jeg var 13 begynte jeg å spille håndball. Jeg kan ikke huske akkurat når, men smertene i knærne mine kom relativt tidlig. Jeg har helt siden den gang vært hos utallige leger, kiropraktorer, fysioterapeuter mm. Ingen av de har kunnet si noe. Ingen har funnet noe, de har kun kunne konstantere at det er smerter der og at leddene "klikker" når jeg bøyer dem. Det startet med knærne, men etter hvert virker det som om kroppen har latt noe av belastningen gå over til hoftene og at jeg har begynt å gå på en måte som jeg føler ikke belaster knærne så mye. Jeg har i alle fall fått samme slags smerter i hoftene også etter hvert. Har også kjempeproblemer med anklene, men det tror jeg kommer av at jeg har forstuet dem så mange ganger. Smertene i knærne og hoftene varierer litt, men jeg må hele tiden bøye på de så de ikke stivner til. Det er vanskelig å sitte i en bil eller sitte stille i det hele tatt, fordi jeg hele tiden må strekke og bøye på bena mine. For noen måneder siden var jeg hos en bioterapeut som mener jeg har revmatiske tendenser. Hva betyr det? Kan jeg noen ganger bli bra? Jeg sluttet å spille håndball da jeg var 18, men smertene er her fremdeles (i noen mindre grad). Leger har tidligere bedt meg trene mye for å bygge opp musklene rundt kneet for å minske belastningen på leddet ellers. Det har blitt vanskelig å trene fordi det er så forferdelig vondt, jeg føler hele tiden at noe skal skje. Jeg har rett og slett blitt litt redd for å skade knærne mine mer etter det her. Det er revmatisme i familien. Håper en kan gi meg litt svar på dette lange og kompliserte spørsmålet og eventulet henvise meg til en ekspert jeg kan besøke. På forhånd takk! Vennlig hilsen Elane. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jvb Skrevet 27. juni 2002 Del Skrevet 27. juni 2002 du bør nu vurderes af en erfaren ortopæd eller rheumatolog. mvh jvbruun, ortopæd, dk 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.