Gå til innhold

må få orden på kostholdet.. hjelp..

Gjest girl

Anbefalte innlegg

Jeg er en jente på 17 år, som sliter veldig med kostholdet. Til opplysning har jeg bulimi og sliter med overspising, og derfor vet jeg at det er veldig viktig med faste regelmessige måltider. jeg har gått til ernæringafysiolog og hun lagde en slags matplan til meg, men den klarer jeg ikke å følge. Jeg føler at jeg spiser for mye, og da er på en måte hele dagen ødelagt og jeg spiser bare enda mer og kaster opp.. De fleste dagene pleier jeg å spise kanskje to brødskiver og resten av alt jeg spiser kaster jeg opp, men er ikke tynn av den grunn. Er 158 cm høy og veier 47 kilo, så jeg har en ok BMI. Men jeg klarer altså ikke å få til det kostholdet mitt.. Trener mye, og får jo ikke noe utbytte av treningen slik som jeg holder på. drømmer om å være en frisk og sunn jente, og derfor må jeg gjøre noen drastiske endringer, og da håper jeg på å få litt hjelp. Jeg føler at jeg spiser for mye karbohydrater, så hva med å spise masse proteiner istedet? noen som har erfaringer med det? Har hørt at proteiner stabiliserer blodsukkeret, og jeg har enorme svingninger i blodsukkeret. Er ofte veldig søtsugen, og derfor får jeg ofte spisekick.

Er det lurere å spise knekkebrød til frokost enn brødskiver?

Juice.. er det egentlig sunt?

leverposti=..er det mye proteiner i det? noen som kan nevne noen veldig gode proteinkilder?

et siste spørsmål. hva er den sunneste frukten? kan man spise ubegrenset med vannmelon uten å legge på seg pga at den inneholder 90 prosent vann? er det mye sukker i vannmelon?

håper noen kan hjelpe meg litt, ettersom jeg er i en litt desperat situasjon. vet at dette forumet ikke er for spiseforstyrrelser, men dette er jo om kostholdet mitt, så håper det går greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest guggen

Heisann.

Gode proteinkilder er magert kjøtt, fisk, egg, melk osv

Hvordan var kostholdsplanen du fikk ?

Selv spiser jeg hver tredje time gjennom dagen for å holde blodsukkeret i sjakk, spiser og kompleske karobhydrater med lav glykemisk indeks, proteiner metter også bra

På lørdag spiser jeg akkurat det jeg vil ha og så mye jeg vil

Husk hvis du har spist litt for mye og tenke deg om, det er veldig vanskelig å stoppe å spise da...men det går ann...du må bare tenke deg om en gang til...

still gjerne flere sp.mål hvis det ble for generelt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...