Gjest fitnessjenta Skrevet 22. juni 2002 Del Skrevet 22. juni 2002 Heihei nå har jeg trent styrke en stund og begynner å bli fornøyd med resultatene. Jeg har absolutt lagt på meg en del muskler, noe som er positivt. Det jeg ikke er så fornøyd med er at det er en del fett utenpå disse musklene. Hvordan kan jeg slanke bort dette uten å legge på meg mer muskler og uten å tape muskelmasse? Jeg går ut i fra at jeg må fortsette å trene. Hittil har jeg trent 4-6 dager i uken med 3 styrkeøkter per uke. I tillegg har jeg gått på en del spinning timer, svettet på step maskinen, jogget, danset, trent aerobic og gått. Skal jeg begynne å minke treningsmengden? Hvor ofte og hvor mye skal jeg trene? Jeg har et relativt greit kosthold. (ikke slavisk slankekost, men variert og ikke så mye søtt) Hvor fort vil jeg se resultater? Hvis det er av betydning er jeg 164 cm høy og veier 56-58kg 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest guggen Skrevet 23. juni 2002 Del Skrevet 23. juni 2002 Hei, ja det kan jo være intressant å fjerne fettet og se hva som ligger under. Dette kalles deffing....altså bli mer definert...målet er å miste fett og beholde musklene....dette er ganske vanskelig Du bør fortsette og trene styrke for å ikke miste musklene...du bør trene mer aerobic, løping osv for å brenne mer fett og du må spise riktig (kanskje det du fobionder med slankemat) Still flere spørsmål hvis du vil ha det mer konkret....legg gjerne ut hvordan du spiser og trener nå om dagen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fitnessjenta Skrevet 24. juni 2002 Del Skrevet 24. juni 2002 Hei, ja det kan jo være intressant å fjerne fettet og se hva som ligger under. Dette kalles deffing....altså bli mer definert...målet er å miste fett og beholde musklene....dette er ganske vanskelig Du bør fortsette og trene styrke for å ikke miste musklene...du bør trene mer aerobic, løping osv for å brenne mer fett og du må spise riktig (kanskje det du fobionder med slankemat) Still flere spørsmål hvis du vil ha det mer konkret....legg gjerne ut hvordan du spiser og trener nå om dagen. Hei guggen! Tusen takk for at du svarte på innlegget mitt. Ettersom du skrev at jeg kunne spørre deg mer, ønsker jeg gjerne at du gir meg noen råd angående kosthold (hvis du kan svare på det da ).På en vanlig dag (dvs ukedager, fredager og som regel søndager, med unntak av st. hansaften:o) spiser jeg omtrent slik: Frokost: tre knekkebrød med ulike typer pålegg, kaffe med litt melk og ofte en frukt.. Må innrømme at jeg spiser en del usunt pålegg som rekesalat og salami... Mellom: en frukt, kaffe eller ingen ting Lunsj: Omtrent det samme som frokost eller salat. Mellom: en frukt, et knekkebrød med ost eller ingen ting. (kanskje en cola light hvis jeg ikke har noe annet...) Middag: 1 potet eller ca. 1,5-2 dl kokt ris, kjøtt eller fisk og masse grønnsaker. Det hender jo at vi har pasta også, selvom det ikke er favoritten min. Da spiser jeg omtrent 2 porsjoner (en stor og en litt mindre) Kvelds: hvis jeg spiser om kvelden er det enten en frukt, et-to knekkebrød eller et speilegg. Jeg spiser aldri etter trening hvis jeg trener om kvelden og aldri før trening hvis jeg trener om morgenen. Er det noe jeg bør forandre på? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest guggen Skrevet 25. juni 2002 Del Skrevet 25. juni 2002 Hei guggen! Tusen takk for at du svarte på innlegget mitt. Ettersom du skrev at jeg kunne spørre deg mer, ønsker jeg gjerne at du gir meg noen råd angående kosthold (hvis du kan svare på det da ).På en vanlig dag (dvs ukedager, fredager og som regel søndager, med unntak av st. hansaften:o) spiser jeg omtrent slik: Frokost: tre knekkebrød med ulike typer pålegg, kaffe med litt melk og ofte en frukt.. Må innrømme at jeg spiser en del usunt pålegg som rekesalat og salami... Mellom: en frukt, kaffe eller ingen ting Lunsj: Omtrent det samme som frokost eller salat. Mellom: en frukt, et knekkebrød med ost eller ingen ting. (kanskje en cola light hvis jeg ikke har noe annet...) Middag: 1 potet eller ca. 1,5-2 dl kokt ris, kjøtt eller fisk og masse grønnsaker. Det hender jo at vi har pasta også, selvom det ikke er favoritten min. Da spiser jeg omtrent 2 porsjoner (en stor og en litt mindre) Kvelds: hvis jeg spiser om kvelden er det enten en frukt, et-to knekkebrød eller et speilegg. Jeg spiser aldri etter trening hvis jeg trener om kvelden og aldri før trening hvis jeg trener om morgenen. Er det noe jeg bør forandre på? heisann ! Frokost: tre knekkebrød med ulike typer pålegg, kaffe med litt melk og ofte en frukt.. Må innrømme at jeg spiser en del usunt pålegg som rekesalat og salami... DU HAR RETT OM PÅLEGGET. bARE GJØR OM TEORI TIL PRAKSIS . mAGERT KJØTTPÅLEGG, MAKRELL I TOMAT NOEN DAGER KANSKJE ? FORKOSTEN BØR VÆRE EN AV DAGENS STØRTSE MÅLTIDER. kNEKKEBRØDET BØR HELST VÆRE GROVT. DRIKK GJERNE MELK TIL. KAFFEN BØR DU ALLER HELST TA MELLOM MÅLTIDENE DINE DA DEN HAR EN PÅVIRKNING PÅ INSULINET SOM ER UHELDIG. Mellom: en frukt, kaffe eller ingen ting SPIS HELLER NOE PROTEINRIKT ISTEDENFOR TING MEG KARBOHYDRAT. DU ER FLINK SOM SPISER OFTE DA.SELV SPISER JEG HVER TREDJE TIME. Lunsj: Omtrent det samme som frokost eller salat. HVORDAN SALAT? PRØV Å HA NOE MAGER SKINKE, ELLER REKER ELLER TUNFISK I DEN SÅ DU FÅR I DEG NOE PROTEINER Mellom: en frukt, et knekkebrød med ost eller ingen ting. (kanskje en cola light hvis jeg ikke har noe annet...) COLA LIGHT INNEHOLDER INGEN ENERGI, MEN INNEHOLDER LITT KOFFEIN SOM KAFFE, DU BØLR DERFOR HELST TA DEN UTENOM MÅLTIDER. OST ER HELELR IKEK DET BESTE PÅLEGGET Middag: 1 potet eller ca. 1,5-2 dl kokt ris, kjøtt eller fisk og masse grønnsaker. Det hender jo at vi har pasta også, selvom det ikke er favoritten min. Da spiser jeg omtrent 2 porsjoner (en stor og en litt mindre) DET SER BRA UT Kvelds: hvis jeg spiser om kvelden er det enten en frukt, et-to knekkebrød eller et speilegg. SPEILEGG UTEN PLOMME ER BEST HER. tA GJERNE 5-10 EGGEHVITTER Jeg spiser aldri etter trening hvis jeg trener om kvelden og aldri før trening hvis jeg trener om morgenen. SPIS ETTER TRENING OM KVELDEN, IHVERTFALL LITT KARBOHYDRATER DA BØR DU TRENE NESTEN MED EN GANG DU STÅR OPP HVIS DU IKEK SKAL SPISE FØR, OG DA ER DET KJEMPEVIKTIG Å SPISE RETT ETTERPÅ 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fitnessjenta Skrevet 25. juni 2002 Del Skrevet 25. juni 2002 heisann ! Frokost: tre knekkebrød med ulike typer pålegg, kaffe med litt melk og ofte en frukt.. Må innrømme at jeg spiser en del usunt pålegg som rekesalat og salami... DU HAR RETT OM PÅLEGGET. bARE GJØR OM TEORI TIL PRAKSIS . mAGERT KJØTTPÅLEGG, MAKRELL I TOMAT NOEN DAGER KANSKJE ? FORKOSTEN BØR VÆRE EN AV DAGENS STØRTSE MÅLTIDER. kNEKKEBRØDET BØR HELST VÆRE GROVT. DRIKK GJERNE MELK TIL. KAFFEN BØR DU ALLER HELST TA MELLOM MÅLTIDENE DINE DA DEN HAR EN PÅVIRKNING PÅ INSULINET SOM ER UHELDIG. Mellom: en frukt, kaffe eller ingen ting SPIS HELLER NOE PROTEINRIKT ISTEDENFOR TING MEG KARBOHYDRAT. DU ER FLINK SOM SPISER OFTE DA.SELV SPISER JEG HVER TREDJE TIME. Lunsj: Omtrent det samme som frokost eller salat. HVORDAN SALAT? PRØV Å HA NOE MAGER SKINKE, ELLER REKER ELLER TUNFISK I DEN SÅ DU FÅR I DEG NOE PROTEINER Mellom: en frukt, et knekkebrød med ost eller ingen ting. (kanskje en cola light hvis jeg ikke har noe annet...) COLA LIGHT INNEHOLDER INGEN ENERGI, MEN INNEHOLDER LITT KOFFEIN SOM KAFFE, DU BØLR DERFOR HELST TA DEN UTENOM MÅLTIDER. OST ER HELELR IKEK DET BESTE PÅLEGGET Middag: 1 potet eller ca. 1,5-2 dl kokt ris, kjøtt eller fisk og masse grønnsaker. Det hender jo at vi har pasta også, selvom det ikke er favoritten min. Da spiser jeg omtrent 2 porsjoner (en stor og en litt mindre) DET SER BRA UT Kvelds: hvis jeg spiser om kvelden er det enten en frukt, et-to knekkebrød eller et speilegg. SPEILEGG UTEN PLOMME ER BEST HER. tA GJERNE 5-10 EGGEHVITTER Jeg spiser aldri etter trening hvis jeg trener om kvelden og aldri før trening hvis jeg trener om morgenen. SPIS ETTER TRENING OM KVELDEN, IHVERTFALL LITT KARBOHYDRATER DA BØR DU TRENE NESTEN MED EN GANG DU STÅR OPP HVIS DU IKEK SKAL SPISE FØR, OG DA ER DET KJEMPEVIKTIG Å SPISE RETT ETTERPÅ tusen takk:) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Muskeldamen Skrevet 26. juni 2002 Del Skrevet 26. juni 2002 Det er her du har bruk for lange serier og lave vekter. Tren styrke med f.eks. 20 repetisjoner. Dette gir deg en fettforbrenning og musklene vil synes bedre men ikke bli større. Kanskje Bodypump er en ide? (Skal på det selv i kveld.) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Muskeldamen Skrevet 26. juni 2002 Del Skrevet 26. juni 2002 For fettforbrenning er det bra med mosjon med lav intensitet, f.eks. før frokost, en gå- eller sykkeltur på 30 min. Men hvis du har ganske lite fett fra før, er det ikke sikkert det forsvinner. Jeg hadde veldig bra effekt av slike turer for to år siden, i år forsvinner ingenting, men jeg veier jo det samme som etter fettforbrenningsopplegget mitt for to år siden.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.