Gå til innhold

CLA

Gjest leilal

Anbefalte innlegg

Gjest leilal

Hei!

Jeg lurer på om en kan nå ned i vekt ved bruk av CLA uansett vekt?

Og også tar eddik?

Når en har en BMI på 19 , men gjerne vil ned til en BMI på rundt 17, kan det hjelpe med CLA da?

Leilal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Såvidt jeg vet er det vel ganske usikkert hvor bra CLA virker - men uansett setter det vel bare fart på forbrenningen. Vil du gå ned må du tenke på kostholdet og trimme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CLA hjelper kroppen til å regulere vekten selv. Den hjelper best dersom du trimmer fordi CLA gjør at muskelmassen blir større i forhold til fettmassen i kroppen. Det er også en fordel å ta multivitamintabletter i tillegg.

CLA hjelper ikke like godt for alle, men er veldig nyttig for de som ikke får i seg nok CLA i det daglige kostholdet.

Uansett skader det ikke å prøve. Men vær tålmodig for det tar vanligvis tid før en ser resultater.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest (ikke undertegnet)

Hjelpe meg, du bør ikke gå ned mer i vekt! Du er allerede undervektig med en BMI på 19. Jeg regner med at du har anorexi, søk hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest leilal

Hjelpe meg, du bør ikke gå ned mer i vekt! Du er allerede undervektig med en BMI på 19. Jeg regner med at du har anorexi, søk hjelp!

Hei ikke undertegnet.

Jeg har hatt anoreksi. Men har det ikke lenger. Jeg klarer ikke å trives med en BMI på 19, jeg blir så sint på meg selv. Jeg har vært nede i en BMI på 13,8. Men vil ikke tilbake dit... Men må få litt kontrollen igjen...

Men jeg tenker IKKE noe vondt om andre som har en høyere BMI, vær så snill, tro meg på det! Det er blitt en personlig ting...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lulilu

Såvidt jeg vet er det vel ganske usikkert hvor bra CLA virker - men uansett setter det vel bare fart på forbrenningen. Vil du gå ned må du tenke på kostholdet og trimme.

Kjære deg!

Du må ikke prøve og gå ned i vekt nå. Du er allerede undervektig med en BMI på 19. En BMI på 17 er direkte skadelig. Du kan ikke si at du har hatt anoreksi, når du fremdeles i stor grad har anorektiske tanker. Jeg er HELT sikker på at du er flott som du er!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ernæringsfysiolog Monica F Dahlseide

Hei på deg Leilal,

En BMI på 19 forteller at du allerede er undervektig og absolutt ikke bør gå ned noe mer. Kanskje løsningen for deg er å jobbe med å forandre ønsket i stedet for vekten?

CLA og eplecidereddik har ellers ikke vist overbevisende resultater på vekten i studier gjort på mennesker. De fleste studiene som finnes på CLA er gjort på mus/rotter..

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...