Gjest spørsmålll Skrevet 24. juni 2002 Del Skrevet 24. juni 2002 Er tilkjent attføring , har ingen utdannelse utover videregående skole. Slått fast at jeg ikke kan ha noen fysisk krevende jobb , har blant annet også fått trygdebil pga problemene mine med å bevege meg. så selv en jobb med noe gåing vil være trøbbel for meg. Mitt ønske er utdanning. Jeg mener selv at slik arbeidsmarkedet er i dag er det små sjanser for at jeg skal ha noen mulighet til å få noen jobb tatt i betraktning de forutsetningene jeg har. Jeg ser på meg selv som relativt smart og at jeg vil fint klare å mestre en utdanning om jeg får bruke litt lengre tid. Tror du/dere aetat vil være enig i at utdanning er hensiktsmessig og nødvendig for meg eller vil de sende meg på et sånt arbeidstreningskurs hvor syke feks sorterer post. At det kanskje bare er det jeg blir tilbudt? Det jeg synes er urettferdig er at jeg burde ha rett til å ta utdanningen jeg ønsker selv om jeg har sykdommen min. Lånekassen er umulig ,, jeg kunne ta studiene på deltid , men for at det skulle fungere økonomisk ville jeg måtte jobbe ved siden av studiene noe som ikke er mulig.... noen med erfaring fra aetat og hvordan systemet fungerer som har spådommer eller inspill på hvordan jeg bør argumentere eller på hvordan aetat vil vurdere saken min. et generelt spørsmål vil vel være om aetat er strenge med å tilby utdanning som et attføringstiltak ? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/60813-n%C3%B8dvendig-hensiktsmessig/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.