Gå til innhold

FU: Har du arvet noe noen gang - og hva da?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest togli

Jeg har arvet endel småting som nok ikke har så stor verdi i penger, men som betyr mye for meg allikevel!

Mormor døde i februar. Før hun døde klarte hun å fortelle min onkel at jeg skulle arve alle "Mitt Skattkammer"-bøkene hennes. Jeg var nok den største "lesehesten" av alle barnebarna, så "Mitt Skattkammer" ble flittig lest de gangene jeg overnatta hos mormor og morfar! Nå står bøkene i bokhylla mi - og hver gang jeg ser på dem tenker jeg på den beste mormoren og morfaren i verden :o)

Da jeg var 10 år arvet jeg aksjene etter en grandonkel. De var i en lokal bank, men etter en del sammenslåinger, inngår den i Den norske Bank i dag. Jeg fikk til og med aksjeutbytte noen år. Så ble aksjenesatt i 0 for ikke så veldig mange år siden. Fikk i det minste trukket fra tapet på selvangivelsen.........

Da jeg var 10 år arvet jeg aksjene etter en grandonkel. De var i en lokal bank, men etter en del sammenslåinger, inngår den i Den norske Bank i dag. Jeg fikk til og med aksjeutbytte noen år. Så ble aksjenesatt i 0 for ikke så veldig mange år siden. Fikk i det minste trukket fra tapet på selvangivelsen.........

Jeg arvet et røyskattskinn av oldemor, et slikt som fiiine fruer brukte rundt halsen i gamle dager. Det var i 1981.

Fra bestefar arvet jeg i 1991 en scooter med hjelm, som ble flittig brukt hele tida mens jeg gikk på videregående. Den står fortsatt i garasjen hos foreldrene mine, med skilt på og det hele. Tror jeg må ta meg en tur på den en dag, når jeg har skaffet ny hjelm. Den gamle er nok ikke brukbar lenger, etter et par-sju fall i bakken.

Og...så har jeg en gullbrosje etter mormor. Den fikk jeg da bestefar døde.

Annonse

Det var vel ikke egentlig JEG som arvet, men da vi ryddet huset etter min fars foreldre (som han arvet) fikk jeg plukke med meg det jeg kunne bruke av stort og smått. Hvitevarene og tv'en var vel det som kom best med, nyetablert som jeg var - men bl.a. stresslessene og BBB-seksjonene var også kjekke. Også stråeselet med salt- og pepperbøsser i saltaskene, da!

Gjest (ikke undertegnet)

Fikk forskudd på arv når jeg var rundt en 9-10 år. Det var penger som ikke kunne tas ut før jeg var 30 hvis ikke det ble brukt på huskjøp. Dette var fra min bestefar og bestemor.

Pappa døde tidligere i år men det var ikke rare greiene å arve etter han. Min del ble et persisk teppe og noe småtteri. Det beste må vel ha vært en genser som jeg brukte flittig i vinter for det luktet pappa av den.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...