Gå til innhold

Glasur til krydderkake? - HJELP!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser oppskrift til en glasur; naturell smelteost, 5 ss juice + 100 g melis. Hva er naturell smelteost? Den lille kremosten fra Tine? Skal dette varmes opp?

Skrevet

Smøreost: Neppe oppvarming. La den stå i romtemperatur en dag. Da er det en smal sak å røre sammen med melis osv.

Men du... nå ser jeg at det står _smelteost_. Det der høres rart ut. Er du sikker? På gulrotkaken jeg lager skal det være _smøreost_ samt melis m.m.

Krydderkake... hm. Det høres bedre ut med smøreost enn smelteost som er veldig tynn og rar.

Skrevet

Smøreost: Neppe oppvarming. La den stå i romtemperatur en dag. Da er det en smal sak å røre sammen med melis osv.

Men du... nå ser jeg at det står _smelteost_. Det der høres rart ut. Er du sikker? På gulrotkaken jeg lager skal det være _smøreost_ samt melis m.m.

Krydderkake... hm. Det høres bedre ut med smøreost enn smelteost som er veldig tynn og rar.

Kjøpte for første gang i mitt liv en ferdigpakke med krydderkake, også presterer jeg å ramle av lasset på blanding av glasur - *imponert av meg selv* På pakken står det at man kan blande med smelteost, men er ikke det det samme som smøreost, da? Eller kansje jeg må ut og kjøpe Philadelphia-ost? Hva tror du?

Skrevet

Kjøpte for første gang i mitt liv en ferdigpakke med krydderkake, også presterer jeg å ramle av lasset på blanding av glasur - *imponert av meg selv* På pakken står det at man kan blande med smelteost, men er ikke det det samme som smøreost, da? Eller kansje jeg må ut og kjøpe Philadelphia-ost? Hva tror du?

Smøreost er hvit og kremaktig, naturell eller med diverse iblandet - Philadelphia eller Tine f.eks.

Smelteost er ost a la Baconost i boks eller på tube.

Sånn som jeg ser det.

Men uansett er jeg sikker på at resultatet ikke blir mislykket med smøreost. Som sagt, jeg bruker det ofte sammen med melis og ... AHA... _smør_. Der kom det jaggu meg... Jess. Smelteosten har iblandet fett som binder. Det er sikkert derfor du skal bruke den.

Skrevet

Smøreost er hvit og kremaktig, naturell eller med diverse iblandet - Philadelphia eller Tine f.eks.

Smelteost er ost a la Baconost i boks eller på tube.

Sånn som jeg ser det.

Men uansett er jeg sikker på at resultatet ikke blir mislykket med smøreost. Som sagt, jeg bruker det ofte sammen med melis og ... AHA... _smør_. Der kom det jaggu meg... Jess. Smelteosten har iblandet fett som binder. Det er sikkert derfor du skal bruke den.

Jeg tror du skal holde deg til ost av typen Philadelphia el. Oster av typen baconost ol. inneholder smeltesalt og er derfor ikke særlig egnet til glasur på kaker. De blir for salte!

Tror

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...