Gå til innhold

Kriterier for uføretrygd på psykisk grunnlag

Anbefalte innlegg

Gjest Helle S

En person i min nærmeste omkrets er blitt uføretrygdet i en alder av 28.

Han er i god fysisk form, men har sammensatt personlighetsforstyrrelse. Kan dette være nok til å uføretrygde en person?

Personen selv sier at han "trives bare ikke i arbeidslivet", og at det er hans psykiater som har klart å få ham uføretrygdet av den grunn. Det er da ingen gyldig grunn, det?

Håper på et oppklarende svar på dette med uføretrygd på psykisk grunnlag.

Fortsetter under...

Gjest ikke undertegnet

Som vi sa til deg når du stilte dette spørsmålet på forum for psykiatri:

En som er psykisk syk liker ikke å brette sjela si ut for alle sladrekjerringa i bygda.

Forteller med andre ord ikke HELE sannheten. Er litt stolt, kanskje.

HVORFOR må du vite hvorfor han har uføretrygd. Er selv psykisk syk, og vet hvilken kamp det er for å få noe fra trygdekontoret. HAR han fått uføretrygd, sa fortjener han det.

Vær glad det ikke er DEG!

Du SA du ikke var misunnelig, men nå begynner jeg å tvile igjen ...

Gjest Helle S

Som vi sa til deg når du stilte dette spørsmålet på forum for psykiatri:

En som er psykisk syk liker ikke å brette sjela si ut for alle sladrekjerringa i bygda.

Forteller med andre ord ikke HELE sannheten. Er litt stolt, kanskje.

HVORFOR må du vite hvorfor han har uføretrygd. Er selv psykisk syk, og vet hvilken kamp det er for å få noe fra trygdekontoret. HAR han fått uføretrygd, sa fortjener han det.

Vær glad det ikke er DEG!

Du SA du ikke var misunnelig, men nå begynner jeg å tvile igjen ...

Er fremdeles ikke misunnelig og kommer aldri til å bli det.

Hva du måtte mene om det er meg revnende likegyldig.

For å oppklare litt for deg, men som jeg ikke har brettet ut her. Ville ikke DU ha lurt på hvorfor kjæresten din var uføretrygdet kanskje? Ville ikke du blitt skeptisk når han ikke ville si det?

Fornøyd nå?

Over og ut.

Gjest Z@pvir

Er fremdeles ikke misunnelig og kommer aldri til å bli det.

Hva du måtte mene om det er meg revnende likegyldig.

For å oppklare litt for deg, men som jeg ikke har brettet ut her. Ville ikke DU ha lurt på hvorfor kjæresten din var uføretrygdet kanskje? Ville ikke du blitt skeptisk når han ikke ville si det?

Fornøyd nå?

Over og ut.

Jo, isåfall ville jeg STERKT vurdert å bytte ut hele gubben.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...