Gå til innhold

Hvordan skal jeg trene ?

Gjest Milli

Anbefalte innlegg

Gjest Milli

Jeg er en jente på 27 som har bestemt meg for å begynne å trene for å gå litt ned i vekt, samt stramme opp litt.

Jeg er 173, og veier 79 kg. Vil ned 5 kg, da har jeg nådd trivselsvekten min.

Men hvordan bør jeg trene for å stramme opp (særlig rompe, lår, mage) samt forbrenne?

Er spinning bra? Det syns jeg jo er gøy hvertfall. Vekter er litt kjedelig. Er det et must å trene vekter?

Hva sier dere "proffer"??;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Siden du ønsker å gå ned i vekt så vil jeg anbefale spinning. 3 spinning-timer i uka gjør underverker. Eventuelt kan du variere litt og kjøre step innimellom i stedet. Både på spinning og step renner kiloene av, men det er viktig å ta i skikkelig så du merker at du blir ordentlig svett. Det er veldig mange som er fornøyd bare de har kommet seg til trenings-studiet, og glemmer at man må yte skikkelig for å få betalt for det.

Hvis du i tillegg vil stramme opp kroppen litt er svømming et fint alternativ. Da får du både utholdenhet og styrke på en gang.

Vekter trenger ikke å være et must, det fins jo mange fine apparater du kan bruke. I tillegg til de obligatoriske sit-ups'ene naturligvis :)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor må alle som vil mosjonere gå i studio? Det greieste og billigste er jo å gå, jogge, løpe i større tempo, sykle eller jobbe i hagen! Men du må bruke mange timer for å bli som Grete Waitz!

Sykling er forresten ikke særlig slankende fordi de spiser bananer og drikker XL-1 og annet søtt hele tiden. Som løper og skiløper syntes jeg alle gutta i sykkelklubben virket heller lubne, men de hadde jo masse sykkelmuskler innenfor, bevares!

Briv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...