???1365380321 Skrevet 25. juni 2002 Del Skrevet 25. juni 2002 Hei. Hvordan får man målt fettprosenten? Jeg vet at standardsvaret er at man regner BMI. Min BMI er på 31,6 = fedme. Jeg prøver aktivt å gjøre noe med dette. Jeg trener 3 ganger i uken; 2Xkondisjon (høy puls og sykkel), og 1Xstyrke på SATS. Jeg har vha personlig trener over 12 ganger forbedret kondisjonen betraktelig (hvilepuls: 60, blodtrykk og kolesterol er normalt, ikke røyker og avholds..), økt styrken, og minsket hofte og livvidde med 4 og 6 cm... og kiloene med 4 kg (over 4 mnd). Jeg har i denne perioden økt muskelmassen betraktelig, så antall kg i fett jeg har mistet er nok mere enn 4 kg. Dvs at hadde jeg mistet samme kg fett, men ikke bygget muskler ville tallene sett 'snillere' ut for meg. Jeg undres også over at jeg ligger så i 'fy'-sonen (fedme -bør av helsemessige årsaker redusere vekten) når det gjelder kg, mens liv-hofte målene ligger noen få cm under fedme-grensen.(mens det er igjen 5 kg ifølge BMI)... Jeg vet ikke lenger hvor jeg bør sikte meg inn på å lande vektmessig til slutt, og jeg trenger et mål! (Jeg sliter hardt, og mister kun 1 kg i mnd - jeg trenger virkelig å vite hva jeg strekker meg etter for å holde motivasjonen oppe!!!) Er det noen mulighet å få målt fettprosenten, og få proffesjonell hjelp til å finne ut hvor man bør ligge, med den benbygningen man har? Jeg er 157 cm høy, liv: 86cm, hofte: 110 cm, vekt 78 kg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke undertegnet Skrevet 27. juni 2002 Del Skrevet 27. juni 2002 Hos grethe roede får du vite fettprosenten din samtidig som du lærer deg å spise "bra". Jeg gikk ned 4 kg ,men har gått nå gått opp 15 kg. Kjedelig situasjon. Kunne ønske at det var en letter vei for oss som har noen ekstra kilo for mye. Uansett synes jeg det er galt å kalle det fedme. Jeg ville heller kalle det frodig!!!! Kanskje xenical-pillen kan hjelpe deg.Jeg venter i spenningen for å se om den hjelper meg. Tilslutt vil jeg bare si at det er flott at du trener så mye.Kunne ønske at jeg var like flink. Går du ned 10 kg så tror jeg at du er på et ideelt mål for deg.Men hva vet jeg , jeg kan bare snakke for meg selv 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
briv Skrevet 4. juli 2002 Del Skrevet 4. juli 2002 Hos grethe roede får du vite fettprosenten din samtidig som du lærer deg å spise "bra". Jeg gikk ned 4 kg ,men har gått nå gått opp 15 kg. Kjedelig situasjon. Kunne ønske at det var en letter vei for oss som har noen ekstra kilo for mye. Uansett synes jeg det er galt å kalle det fedme. Jeg ville heller kalle det frodig!!!! Kanskje xenical-pillen kan hjelpe deg.Jeg venter i spenningen for å se om den hjelper meg. Tilslutt vil jeg bare si at det er flott at du trener så mye.Kunne ønske at jeg var like flink. Går du ned 10 kg så tror jeg at du er på et ideelt mål for deg.Men hva vet jeg , jeg kan bare snakke for meg selv Hei! Gå mer, løp hvis dere kan. Mye! Studio er vel og bra (hvis dere kan orke den musikken og ikke lengter etter frisk skogluft), men en tur i Marka er like bra (og tar mye lenger tid, noe som er det viktigste!). Går selv mye på ski, det er tingen. Kan da spise masse. Har ikke målt hoftene, men det er så lite inn til beinet at det er nok for lite for dere! Fettprosenten fikk jeg målt en gang på NIMI (Idr.med. Institutt, Ullevål Stadion). De klyper på låret og magen med en måleklype og går inn i en tabell. På meg ble det kanskje 1-2 cm på låret og 1 cm på en valk på magen, og det ga 7-8 % underhudsfett fra tabellen. For meg tilsvarte det da 5,5 kg fett og en BMI på omkring 21. Men bruk like gjerne speilet eller partneren hvis han/hun er ærlig. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.