Gå til innhold

Kan man...

Gjest Jeppjepp

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Jeppjepp

Kan og kan. Du dauer sikkert ikke av det.

Jeg er LITE intressert i dine spydige kommentarer. Kom med et godt svar eller ikke svar i det hele tatt.

Jeg ville vite om dette hadde dårlig innvirkning på kuren, ikke om man dauer av det....!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kjendis slankeren (han som fikk operert bort så mye hud) han drakk liter på liter av Pepsi Max mener jeg og ha lest en plass.

Men jeg har også lest at man skal forsøke og holde seg borte fra kullsyreholdige drikker fordi kullsyren gjør noe - muligens med apetitten. Jeg stilte det spørsmålet på forum for mat og ernæring engang, uten å få svar fra ernæringsdama. birdie antydet imidlertid at det er fordi kullsyren tømmer magesekken fortere. Selv vet jeg ikke, men jeg syns det høres logisk ut at den innvirker på apetitten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jeppjepp

Han kjendis slankeren (han som fikk operert bort så mye hud) han drakk liter på liter av Pepsi Max mener jeg og ha lest en plass.

Men jeg har også lest at man skal forsøke og holde seg borte fra kullsyreholdige drikker fordi kullsyren gjør noe - muligens med apetitten. Jeg stilte det spørsmålet på forum for mat og ernæring engang, uten å få svar fra ernæringsdama. birdie antydet imidlertid at det er fordi kullsyren tømmer magesekken fortere. Selv vet jeg ikke, men jeg syns det høres logisk ut at den innvirker på apetitten.

Tusen takk for et ordentlig svar... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er LITE intressert i dine spydige kommentarer. Kom med et godt svar eller ikke svar i det hele tatt.

Jeg ville vite om dette hadde dårlig innvirkning på kuren, ikke om man dauer av det....!

Hei, her kommer et seriøst svar fra en tynn en som skyr slike drikker:

Både vanlige sukkerholdige drikker (Cola, Solo, Fanta, eplecider og hva de nå heter), og såkalte lettdrikker hvor sukker er erstattet av annet søtningsmiddel, forstyrrer kroppens insulinbalanse slik at blodsukkeret kan reduseres (og man får lyst på mer søt drikke eller annet). Du kan lese mer om dette på DNL's "Kondisforum" i mange innlegg. Selv om lettdrikken altså ikke har sukker "tror" kroppen at det kommer lettforbrennbar "karbo" og setter igang motreaksjon med insulin.

Drikk heller vann. Kullsyre i vannet gjør ikke noe fra eller til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...