Gå til innhold

Mye gåing...

Gjest floskiana

Anbefalte innlegg

Gjest floskiana

Hei!

Jeg prøver å gå litt ned i vekt. Har akkurat begynt å jobbe på et sykehjem hvor jeg går og står hele dagen, samt mye tunge løft. Når jeg kommer hjem er jeg altfor sliten til å mosjonere. Er det nok mosjon å gå hele dagen? Må jo være bedre enn å sitte foran tv'en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mye gåing er jo fint for kroppen, både slankende, styrkende og bevegelighetsfremmende. Men det gjelder frisk gåing i terrenget, helst. På jobben din blir det oftest feil: Hardt underlag, ikke så egnete sko, feil holdning, mye ståing, kinkig løfting og ikke nok aktivering av hjerte/lunger. Så du burde nok mosjonere ordentlig utenom. Spis lett og hvil deg et par timer etter jobben og gå deretter ut, eller ta treningen om morgenen, f.eks. ved å løpe eller sykle en halvtime (kanskje til jobben?). Og bruk helgene til å samle krefter og overskudd. Etterhvert som kondisjon og muskler øker vil jobben greies stadig lettere. Legg også inn jobbpauser med gymnastikk, kanskje hver time for å hindre stivning, nakkesmerter o.l.

En administrativ jobb hvor du hviler (og kan være mye på Forumet) er jo mer behagelig, på sikt gir mer status og inntekt og gir deg overskudd til å mosjonere en masse!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest floskiana

Mye gåing er jo fint for kroppen, både slankende, styrkende og bevegelighetsfremmende. Men det gjelder frisk gåing i terrenget, helst. På jobben din blir det oftest feil: Hardt underlag, ikke så egnete sko, feil holdning, mye ståing, kinkig løfting og ikke nok aktivering av hjerte/lunger. Så du burde nok mosjonere ordentlig utenom. Spis lett og hvil deg et par timer etter jobben og gå deretter ut, eller ta treningen om morgenen, f.eks. ved å løpe eller sykle en halvtime (kanskje til jobben?). Og bruk helgene til å samle krefter og overskudd. Etterhvert som kondisjon og muskler øker vil jobben greies stadig lettere. Legg også inn jobbpauser med gymnastikk, kanskje hver time for å hindre stivning, nakkesmerter o.l.

En administrativ jobb hvor du hviler (og kan være mye på Forumet) er jo mer behagelig, på sikt gir mer status og inntekt og gir deg overskudd til å mosjonere en masse!

Lykke til!

Uansett så er det vel nok status i å hjelpe gamle mennesker i nød. Man gjør i hvert fall ikke det ved å sitte på et kontor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...