Gjest ikke undertegnet Skrevet 29. juni 2002 Del Skrevet 29. juni 2002 I dag spiste jeg tilsammen en hel brokkoli, en hel blomkål og 5 gulrøtter + en del selleri! Kan dette være skadelig igjen? Jeg mener, så mange grønnsaker på en gang! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tonette Skrevet 29. juni 2002 Del Skrevet 29. juni 2002 Det er sikkert sunnere enn det jeg spiste i kveld. -3 hamburgere, 1/2 boks pringles og to fl cola 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nemesis Skrevet 30. juni 2002 Del Skrevet 30. juni 2002 Tvert i mot, bare bra. Så lenge dette ikke er det eneste du spiser altså! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lene3~dulcina Skrevet 30. juni 2002 Del Skrevet 30. juni 2002 spist du alt på en gang??? da er det ganske mye! en hode brokkoli er 400g, blomkål 400g... 5 guleroter det er kanskje 200gr... En kilo mat på en gang? vet du i løpen av dagen det er greit å spise det, men alt på en gang er kanskje altfor mye, det utvider magesekken og det bli altfor mye fiber mengde på engang. Selvsagt dette varierer om du spiste grønnsakene godt kokt, eller rå, om du bare spiste bukketene til blomkål eller brokkoli, eller spiste du hele. Det er i allefall mye næring (potassium, kalsium, betakaronten) i disse grønnsakene og utrolig lite kalorier per 100gr. uansett, det smaker så godt at til og med jeg få lyst til å spise en hel hode brokkoli på engang! Jeg spise vannligvis en tredje del per måltid! NAMMMM!!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest motisaz Skrevet 1. juli 2002 Del Skrevet 1. juli 2002 kan vel nesten ikke bli for mye grønnsaker tror jeg, så lenge det ikke gjør at du ikke orker annen mat. Men hvis du har spist alt ukokt kan det vel bli litt tungt for magen, hvis ikke magen er vant til det. Men du har kanskje kokt de 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ernæringsfysiolog Monica F Dahlseide Skrevet 5. juli 2002 Del Skrevet 5. juli 2002 Hei på deg, Det er flott at du spiser mye grønnsaker. Dersom du spiser alt dette på en gang vil jeg tro at magen din blir temmelig full av mengden selv om kalorimengden kun er rundt 300 kcal. Det er ikke skadelig å spise mye grønnsaker så lenge du får i deg nok av annen type mat også. Et sunt kosthold, i tillegg til frukt og grønnsaker (de 5-om-dagen eller mer), inkluderer daglig rikelig med grov brødmat og kornprodukter (6-11 porsjoner hvor 1 porsjon er 1 brødskive, ½ rundstykke, 1.2 dl kokt ris/pasta, 1 tortilla, 30 g frokostblanding etc), 2-3 glass melk (eller bytt ut med 2.5 dl yogurt, 50 g ost eller 1.2 dl cottage cheese per glass melk), og 2-3 porsjoner proteinmat (hvor 1 porsjon er 1 egg, 2 ss peanutsmør, 1.2 dl kokte bønner/linser, 85 g kjøtt/fjærkre/fisk). Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.