Gå til innhold

Hva skal jeg gjøre??


håpløs

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er en jente på 29 år som, er lei av å "falle mellom to stoler"Har diagnosen Kronisk smertesyndrom, og fikk beskjed at det ikke var noe som kunne hjelpe meg. Gikk først sykemeldt i ett år, og gikk så over på rehabiliteringspenger i og med at jeg gikk på diverse beh. Mistet i jan-00 denne stønaden fordi jeg sluttet med beh. etter ett år uten resultater.Søkte da yrkesrettet attføring, men fikk ikke dette innvilget grunnet min medisinske bakgrunn. Søkte nå dagpenger,og registrerte meg som arb,søker for å rette litt opp i min situasjon, men atter en gang avslag, nå på grunn av at jeg ikke har grunnlaget for å få dagpenger i og med at jeg har vert sykemeldt og gått på attføring de siste 1 1/2 år.Har nå gått uten inntekt siden jan og alle kan vel skjønne hva dette gjør med en person.

Er det noen som vet om jeg har noen rettigheter i det hele tatt med min diagnose, for jeg vet ikke min arme råd nå????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Irene Grøneng

"Søkte da yrkesrettet attføring, men fikk ikke dette innvilget grunnet min medisinske bakgrunn"

Denne begrunnelsen hørtes merkelig ut. Du klaget vel? Opprettholdt fylkestrygdekontoret begrunnelsen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Søkte da yrkesrettet attføring, men fikk ikke dette innvilget grunnet min medisinske bakgrunn"

Denne begrunnelsen hørtes merkelig ut. Du klaget vel? Opprettholdt fylkestrygdekontoret begrunnelsen?

Nei Irene, jeg klaget dessverre ikke for da jeg fikk høre at dette ikke kunne være en godkjent grunn,var fristen gått ut. Har du noen råd til meg om hva jeg burde gjøre nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irene Grøneng

Nei Irene, jeg klaget dessverre ikke for da jeg fikk høre at dette ikke kunne være en godkjent grunn,var fristen gått ut. Har du noen råd til meg om hva jeg burde gjøre nå?

Søke på nytt. Det beste vil være om du kan få etterbetalt for den tiden som er gått, men da må du klage og klagesak tar tid... Derfor: først søke på nytt, og når det blir innvilget klager du på forrige vedtak. Har de gjort feil skal det ikke spille noen rolle at fristen er gått ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...