Fallerifallera Skrevet 1. juli 2002 Del Skrevet 1. juli 2002 Jeg lurer litt... Hvor mye skal til for å legge på seg 3 kg på ei uke? Har hatt en ferieuke nå hvor det generelt har vært dårlig kosthold og nærsagt ingen trening, og når jeg kom hjem viste vekta 3+ kg! :-( Personlig syns jeg dette virket alt for mye, men kanskje jeg tar feil... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lene3~dulcina Skrevet 1. juli 2002 Del Skrevet 1. juli 2002 det virker litt for mye... jeg tror at en del av kiloene er vannansamling. Kanskje du drakk for lite vann, eller spiste for saltholdig mat i det siste uke? Kan det være fordi du skal ha mensa snart? noen får væskeansamling og veie litt mer litt før og gjennom mensa perioden. 3 kg fett ville skjer hvis du spist 21.000 kalorier mer enn du forbruker vanligvis, tror jeg, men kanskje jeg tar feil. Håper at ernæringsfysiologen og andre kan gi bedre svar. Lykke til 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ernæringsfysiolog Monica F Dahlseide Skrevet 5. juli 2002 Del Skrevet 5. juli 2002 Hei på deg Fallerifallera, Vekten kan variere veldig mye bare gjennom en dag – gjerne så mye som 2 kg. Dette skyldes gjerne væske, mat etc. Det er derfor veldig viktig at du sammenligner veieresultatet med et som ble gjort til samme tid på døgnet, med samme mengde klær, f.eks før du spiser eller drikker noe til frokost osv. Dersom du er en jente vil også vekten påvirkes av hvor du er i menstruasjonssyklusen din. Å legge på seg 3 kg fett på en uke er ikke sannsynlig - dette krever 23000 kcal i overskudd. Det er nok bare vannansamling som gjør den største forskjellen. Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.