Bullis Skrevet 1. juli 2002 Del Skrevet 1. juli 2002 For alt jeg vet så benytter enkelte profesjonelle idrettsutøvere veksthormoner for å øke muskelmassen og korte ned restitusjonstiden. Samtidig kjenner jeg til tilfeller hvor ungdom som er svært korte av vekst har blitt gitt veksthormoner for å nå 'normal' høyde. Spørsmålene mine er: (i) Er dette samme type veksthormoner? (ii) Får idrettsutøvere som benytter veksthormoner også en veksteffekt av disse? (iii) Og hvis så, er effekten betinget av at man benytter preparatene før en gitt alder/fysisk modningsnivå? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 1. juli 2002 Del Skrevet 1. juli 2002 Første må det sies at jeg ikke er noen ekspert på veksthormoner, men litt vet jeg vel.. i) Er dette samme type veksthormoner? I utganspunktet er svaret på dette ja, men dosene er nok noe annerledes hos "idrettsutøvere" enn hos kortvokste barn får dette. (ii) Får idrettsutøvere som benytter veksthormoner også en veksteffekt av disse? Ja, dersom de kliner til med rette dosene, gjør ting riktig og helst sper på med noe AS i tillegg, så er svaret ja. (iii) Og hvis så, er effekten betinget av at man benytter preparatene før en gitt alder/fysisk modningsnivå? Nei, det er ikke betinget av det, men det å begynne å klusse med dette FØR man er ferdig utvokst kan selvsagt være direkte helseskadelig. Det må også sies at veksthormoner er jævla dyrt og effektene av det dersom du bruker det uten AS, og i hvertfall dersom du ikke vet hva du gjør (da bør du selvsagt holde deg langt unna, helt til du har skaffet deg tilstrekkelig kunnskap om dette), er nok minimale. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Synch Skrevet 1. juli 2002 Del Skrevet 1. juli 2002 Første må det sies at jeg ikke er noen ekspert på veksthormoner, men litt vet jeg vel.. i) Er dette samme type veksthormoner? I utganspunktet er svaret på dette ja, men dosene er nok noe annerledes hos "idrettsutøvere" enn hos kortvokste barn får dette. (ii) Får idrettsutøvere som benytter veksthormoner også en veksteffekt av disse? Ja, dersom de kliner til med rette dosene, gjør ting riktig og helst sper på med noe AS i tillegg, så er svaret ja. (iii) Og hvis så, er effekten betinget av at man benytter preparatene før en gitt alder/fysisk modningsnivå? Nei, det er ikke betinget av det, men det å begynne å klusse med dette FØR man er ferdig utvokst kan selvsagt være direkte helseskadelig. Det må også sies at veksthormoner er jævla dyrt og effektene av det dersom du bruker det uten AS, og i hvertfall dersom du ikke vet hva du gjør (da bør du selvsagt holde deg langt unna, helt til du har skaffet deg tilstrekkelig kunnskap om dette), er nok minimale. Er mulig Bullis lurte på om idrettsutøvere ville vokse i lengden også(?). I så fall er svaret nei. I slutten av tenårene lukker epifyseskjellene seg, og videre vekst er umulig selv med hormoner. Missbruker man veksthormoner mens epifyseskjellene er åpne kan man oppleve akromyalgi(kjempevekst), som er et resultat av et stort overskudd av veksthormoner. Dette er helsefarlig som SDD også sa... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.