Gjest Ulykkelig Skrevet 1. juli 2002 Del Skrevet 1. juli 2002 Jeg er 170 cm høy, veier 60 kilo. Jeg vet at dette er innenfor hva som blir betegnet som bra vekt, men for meg er det 57 kilo som er perfekt. Hvert enkelt menneske må ses på som individuelt ved vekt og jeg ser IKKE bra ut ved 60 kilo, dette kan ha noe å si på hvordan kiloene blir fordelt. Jeg har grov beinbygning og ikke store bryster. Mine tre kilo legger seg rundt hoftene/mage og jeg ønskert å bli kvitt dem. Hva gjør jeg galt? Jeg har sunt og fiberikt kosthold og spiser ikke søtsaker, kaker, desserter, fett, sukker, is og sauser. Mitt kosthold består av 2 knekkebrød med ost til frokost, tre knekkebrød til lunsj, middag av rent kjøtt eller kylling med kun grønnsaker eller bare grønnsaker/salater alene. Til og kveldsmat spiser jeg 3 knekkebrød med magert pålegg, ikke smør. Jeg spiser ikke poteter, ris, pasta eller drikker melk. Karbohydratene teller jeg nøye og forsøker holde meg under 60 om dagen. Jeg drikker vann før og etter hvert måltid i tillegg til 2-3 liter hver dag. Når jeg skeier ut, er det med popcorn eller chips. Med et så sunt kosthold tror jeg ikke det er så farlig å kose seg på lørdagskveld med det. Treningen er ca. 3-6 dager i uken variert mellom 30-60 minutter rask gange, tennis-time eller 40 min. styrketrening. I tillegg går jeg til Bailine to dager i uken og tar yogaøvelse hver morgen. Jeg tar også Bio CLA piller for bedre balanse mellom fett og muskler. Hvorfor går jeg ikke ned??? Jeg er 31 år, har diabetes og fikk fjernet livmoren etter livmorhalskreft i 1999. Hormonene mine er kanskje blitt feil etter dette? Kan jeg ha et stoffskifteproblem? Har hørt at man da kan gå opp og ned helt ubegrunnet. Før levde jeg meget usunt kosthold og helt uten trening men veide 57 kilo likevel. For meg er dette veldig viktig psykisk. Jeg orker ikke jobbe, blir usosial og sint og vil nødig komme til et punkt der fingeren i halsen er eneste løsning. Please, gi meg gode råd for å bli kvitt mine tre kilo!!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gullet Skrevet 1. juli 2002 Del Skrevet 1. juli 2002 Jeg synes synd på deg som sliter sånn for 3 kg. Det er ikke noe annet som plager deg da? Jeg misunner deg som er så slank.Det er lenge siden jeg var 60 kg.Mitt mål nå er å komme ned i 75kg. Jeg har alltid slitt med spiseproblemer så jeg forstår hvordan du tenker. Men du er SLANK! Bygg heller opp selvtilliten din på andre måter enn utover det som vekten viser. Du spiser og gjør alt det riktige, så hvorfor ikke slappe av og prøv å tenke positivt på at du ikke veier like mye som meg! Vær glad i den kroppen du har og at den er sunn og frisk! Det var sikkert ikke det svaret du ønsket,men jeg bare følte for å si det 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lille_trille Skrevet 2. juli 2002 Del Skrevet 2. juli 2002 hei, jeg syns du spiser ALTFOR lite...og så trener du og...forbrenningen din er sikkert altfor lav! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest theoball Skrevet 2. juli 2002 Del Skrevet 2. juli 2002 kjøp deg en gammeldags badevekt, sett den opp på ett teppe, så skal du se de tre kiloene er borte. Du høres stygg ut med 60 kilo og 170 cm med kraftig benbygning. Da hadde du vel vært finest ved 75 kilo. Når folk sutrer for 3 kilo da har de et luksusproblem. Tenk på andre som sliter virkelig, fordi de burde gå ned 40-50 men ikke greier det. Ikke fordi de ikke spiser sunt og riktig, eller fordi de spiser for mye - men fordi det er mange som ikke går ned uansett hva de gjør - også kommer ei lita frøken og klager over 3 kilo. HERREGUD 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 2. juli 2002 Del Skrevet 2. juli 2002 Hei Ulykkelig, Jeg vil også påpeke at det er garantert INGEN som ser de 3 kiloene utenom deg selv. Selv 60 kg er for lite. Men jeg synes du skal søke litt proff hjelp til dette med diabetes og 'fingeren i halsen'. Diabetes og bulemi er nemlig en dødelig kombinasjon - det kan du sikkert selv regne ut. Det er vanskelig nok å styre insulin når man spiser normalt. I kombinasjon med bulimi (som legen her påstår er den dødeligste av alle psyk sykdommer) så blir det bortimot umulig. Diabetes kan jo allerede betraktes som en type spiseforstyrrelse, med evinnelig fokusering på mat. Forsøk 'å finne på noe annet' enn mat, diabetes og trening. Gjør noe som flytter fokus over på noe sunt, og vekk fra blodsukker, mat og kg. Pass på deg selv! Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tonette Skrevet 3. juli 2002 Del Skrevet 3. juli 2002 Syns det er tragisk at noen blir ulykkelig pga 3 kilo. Prøv å tenke på det som er positivt med livet ditt heller. Du har sikkert masse å være takknemlig over! Men tilbake til saken. Jeg var på møte med en kostholdsekspert en gang, og da kom det spørsmålet opp om hvorfor man får fettet på visse steder på kroppen. Han sa at jeg var en klar sammenheng mellom muskler og fett. Der det er lite muskler er det mer fett. Ergo: tren magemuskler, mens du tenker på noe gøy Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
briv Skrevet 4. juli 2002 Del Skrevet 4. juli 2002 Hei,se mine innlegg her og andre steder på forumet. Clouet er å mosjonere mer, tror nå jeg da, og da kan du spise mye mer og behøver ikke måle og bekymre deg! Jeg blir tynnest etter feriene hvor jeg går tur hver dag med sekk og hele dagen, enda jeg da spiser fy-mat som morrpølse, flesk, is og annet vel i hus og underveis. Og du jobber ikke, men eksisterer likevel? Skulle nesten ønske det var meg, da ville jeg dratt over alle blåner! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laDonna Skrevet 16. juli 2002 Del Skrevet 16. juli 2002 kjøp deg en gammeldags badevekt, sett den opp på ett teppe, så skal du se de tre kiloene er borte. Du høres stygg ut med 60 kilo og 170 cm med kraftig benbygning. Da hadde du vel vært finest ved 75 kilo. Når folk sutrer for 3 kilo da har de et luksusproblem. Tenk på andre som sliter virkelig, fordi de burde gå ned 40-50 men ikke greier det. Ikke fordi de ikke spiser sunt og riktig, eller fordi de spiser for mye - men fordi det er mange som ikke går ned uansett hva de gjør - også kommer ei lita frøken og klager over 3 kilo. HERREGUD at andre sliter med å bli kvitt 40-50 kilo hjelper ikke på ens eget problem på å bli kvitt tre. Hvem er du til å kalle andres problemer for luksusproblemer? Andres problemer er reelle for dem, å bagatellisere dem er arrogant! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.