Gå til innhold

Binde renta i Lånekassen?

Anbefalte innlegg

En får nå ny mulighet til å binde renta i Lånekassen, og nå, 1. juli, står den på 7,6 %.

Bør man binde eller ikke?

Vil den stige eller ei?

Bestemmelsesfrist er 10. juli.

Jeg var smart for 3 år siden, da jeg bandt den sist, mener den da lå på 5,75 %.

For øvrig. Jeg er ikke glad i Lånekassen!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/61910-binde-renta-i-l%C3%A5nekassen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tur1365380349

Ekspertene som har uttalt seg har havnet i to kategorier:

1. Ikke bind renta

2. Vent og se.

For tiden er flytende og fast rente veldig like. Historisk har det vist seg at flytende rente som oftest lønner seg over tid. Lånekassas tilbud på 5,6% for tre år siden er ett av unntakene.

Det eneste som taler for å binde renta er dersom du har svært stram økonomi, og ikke vil tåle at renta går ytterligere opp.

Gjest Tidligere Lex Lea

Har lurt på det samme selv, og ikke blitt enig med meg selv. Jeg kan forøvrig si meg svært enig i at Lånekassen suger! De har nylig sendt varsel om oppsigelse på lånet mitt, jeg klarte å betale litt for lite på siste avdrag (så feil på regningen). Jeg fikk purring og betalte straks det jeg skyldte + sure 260 kr, men likevel kom den lappen i posten mindre enn en uke senere med enda et forp.... purregebyr på 360 kroner og inkassovarsel!! Dette til tross for jeg har hatt mailkontakt med dem på en hyggelig måte, så de vet hvorfor det ble sånn. Snakk om kundebehandling! Staten tar seg rett til hva som helst ser det ut til.

Og hadde jeg kommet gjennom på telefon til dem, så kanskje jeg kunne fått snakke med et MENNESKE som kunne forstå og løse problemet, men neida... *mumler videre en masse stygge ord*

Har lurt på det samme selv, og ikke blitt enig med meg selv. Jeg kan forøvrig si meg svært enig i at Lånekassen suger! De har nylig sendt varsel om oppsigelse på lånet mitt, jeg klarte å betale litt for lite på siste avdrag (så feil på regningen). Jeg fikk purring og betalte straks det jeg skyldte + sure 260 kr, men likevel kom den lappen i posten mindre enn en uke senere med enda et forp.... purregebyr på 360 kroner og inkassovarsel!! Dette til tross for jeg har hatt mailkontakt med dem på en hyggelig måte, så de vet hvorfor det ble sånn. Snakk om kundebehandling! Staten tar seg rett til hva som helst ser det ut til.

Og hadde jeg kommet gjennom på telefon til dem, så kanskje jeg kunne fått snakke med et MENNESKE som kunne forstå og løse problemet, men neida... *mumler videre en masse stygge ord*

Helvetes 260 kr i forsinkelsesgebyr. Og 360 neste gang. Er det egentlig lov?

Hvorfor kan vi ikke få månedlige giroer?

Jeg så nettopp en kortfilm om Lånekassen, fra Kortfilmfestivalen 2002. Treffende om hvordan man kan ende opp om man ikke betaler regningene til punkt og prikke.

Grusomme, ondskapsfulle & urimelige Lånekassen. Når skal de bli profesjonelle?

Snøft.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...