Gå til innhold

Båtliv : hva betyr ulykke ?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det der har jeg alltid lurt på. Kvinnfolk ombord skal liksom bety ulykke..Men hvorfor i alle dager har så godt som alle båter kvinnelige navn da???

Det eneste unntaket jeg har sett, var en skikkelig luksusbåt jeg så i Oslofjorden en gang. Bak den lå det fortøyd ei lita jolle.

Navnet på luksusbåten var "Black Money". Navnet på den vesle jolla som duppet bak i et tau, var "Skatten min"....

Annonse

Gjest Med Påholden Penn

Men en skipskatt bør være med..

Selvsagt, men rotter og mus er det færre av nå til dags. En gammel sjøulk sa at det krevdes store katter og ofte fler for å hanskes med rottene på store skip som gikk med last som var rottemat. Ikke at rottene ble så store, men de ble mange og hjalp hverandre de og. Kattene fikk ikke mat, men måtte kjempe og jakte for føden.

Selvsagt, men rotter og mus er det færre av nå til dags. En gammel sjøulk sa at det krevdes store katter og ofte fler for å hanskes med rottene på store skip som gikk med last som var rottemat. Ikke at rottene ble så store, men de ble mange og hjalp hverandre de og. Kattene fikk ikke mat, men måtte kjempe og jakte for føden.

Kan du spørre ham som holder pennen din om en ekte skipskatt har en ekstra klo?

Gjest Med Påholden Penn

Ryggsekk betyr ulykke.

Til og med på plattformer/flyterigger er folk med sjømannsbakgrunn sterkt kritiske til personer som medbringer ryggsekker ombord.

Skulle gjerne visst hva det bygger på av overtro eller symbolikk. Ryggsekk... hmmm...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...