Gå til innhold

Følelsesmennesker.......

Anbefalte innlegg

Lillelurven

.......slike som opplever vanvittige høyder og dype daler, sånn er jeg. Og akkurat nå, er jeg så høyt oppe, at ingen form for dop kunne fått meg dit:-)

Jeg er vanvittig lykkelig!

Og følelsen forsterkes av å gå barfot ut å plukke jordbær fra egen hage. Kjenne solen og en sval vind over beina, som _ennå_ er brune etter Spaniaturen og godværet vi har hatt i nord.

Det lukter sol og sommer, det er fredelig ute....

Jeg har fire flasker rødvin og gode venner som skal komme på besøk.

Jeg holder ut slankeplanen, og drikker pulver, på komfyren har jeg laget et festmåltid til min kjære..minsten sover og jeg glemmer galant at det blir krise i kveld.

Jeg har på et skjørt som var for trangt i fjor, og livet er faktisk helt til å spises opp!!

Jeg bobbler av overskudd og energi, og ville bare ønske _deg_ en fantastisk ettermiddag og kveld!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/62387-f%C3%B8lelsesmennesker/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Aina E

...jeg misunner deg.

Jeg har sluttet med sånne følelser etter at jeg fikk medisiner for det.

Nå er alt bare jevnt og normalt. Så til de grader også. Men, men.

Det er bedre enn å fly rundt å drive alle til vannvidd med gode ideèr, aktivitetskick som sliter meg ut, eller depresjoner som ødelegger familien min.

Jeg får godta at ting blir litt kjedelig. "Heldigvis" er det sånn at hvis jeg trapper ned dosa litt, kan jeg om jeg vil teste ut hvordan dagsformen egentlig ville vært uten medisiner og de gangene jeg har glemt tabletten, har det vist seg å være ganske interessant. He, he.

Kos deg, men ikke finn på noe dumt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/62387-f%C3%B8lelsesmennesker/#findComment-272692
Del på andre sider

Gjest wichi

...jeg misunner deg.

Jeg har sluttet med sånne følelser etter at jeg fikk medisiner for det.

Nå er alt bare jevnt og normalt. Så til de grader også. Men, men.

Det er bedre enn å fly rundt å drive alle til vannvidd med gode ideèr, aktivitetskick som sliter meg ut, eller depresjoner som ødelegger familien min.

Jeg får godta at ting blir litt kjedelig. "Heldigvis" er det sånn at hvis jeg trapper ned dosa litt, kan jeg om jeg vil teste ut hvordan dagsformen egentlig ville vært uten medisiner og de gangene jeg har glemt tabletten, har det vist seg å være ganske interessant. He, he.

Kos deg, men ikke finn på noe dumt.

man trenger da ikke være manisk depressiv fordi om man er et følelsesmenneske da, aina e. moren min var manisk depressiv. manisk var hun en gang i sitt liv, i førti åra, og da raste tankene. ellers var hun helt flat i humøret, slett ikke noe opp og ned. var slett ikke lykkelig. aldri kunne hun svare ja på at hun var lykkelig. jammen glad jeg ikke arvet hennes lynne. jeg derimot er et følelsesmenneske og slett ikke manisk depressiv, trenger ingen medisiner. jeg er som lillelurven og dæven så deilig det er å være så lykkelig. hihi

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/62387-f%C3%B8lelsesmennesker/#findComment-272695
Del på andre sider

Gjest Aina E

man trenger da ikke være manisk depressiv fordi om man er et følelsesmenneske da, aina e. moren min var manisk depressiv. manisk var hun en gang i sitt liv, i førti åra, og da raste tankene. ellers var hun helt flat i humøret, slett ikke noe opp og ned. var slett ikke lykkelig. aldri kunne hun svare ja på at hun var lykkelig. jammen glad jeg ikke arvet hennes lynne. jeg derimot er et følelsesmenneske og slett ikke manisk depressiv, trenger ingen medisiner. jeg er som lillelurven og dæven så deilig det er å være så lykkelig. hihi

Jeg har ikke sagt det heller, jeg har ikke nevnt at noen her andre enn meg er det en gang.

Derimot sa jeg at jeg misunte Lillelurven. Fordi JEG er manisk depressiv og savner toppene.

Hvordan vet DU at du ikke er det, da? Det er arvelig, jo.

(PS: Ikke misforstå, jeg mener ikke at det ikke går an å være lykkelig uten å være syk. Det kommer bare an på GRADEN av lykke som tilsier om du er syk eller ei...)

Mvh.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/62387-f%C3%B8lelsesmennesker/#findComment-272718
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror det faktisk er mer spennende å leve når man er følsom. Jeg kan være kjempesprudlende, nyte livet, medmennesker, dyrene og naturen og smile for meg selv.

Jeg kan lese nyheter og gråte over triste skjebner, jeg kan le meg skakk av katten min, smile til en gammel ukjent mann, knipe av en bit av det nyinnkjøpte valnøttbrødet mitt og gi til en spurv, la være å bøye meg vekk når jeg kræsjer med ansiktet i en regnvåt busk, kjenne sommerfuglene i magen når solen varmer kinnene mine, sitte på bar og se på mennesker, bli romantisk og sår av The Cure, grine av en dødsannonse, le høyt av en gammel marilyn monroe-film, og fnise og snakke fjas eller alvor med gode venninner.

Men følelser kan være truende når man ikke helt har kontroll over dem. Det er ikke alltid lett å snu dem til det bedre.

Idag er jeg tung pga ræva økonomi, som begrenser mitt levesett og mine ferieplaner.

Etterhvert som livet leves og nytes, opplever man også vonde tap. I dag kjenner jeg disse på kroppen. Tung også kanskje fordi det er grått og trist ute. Men jeg skal treffe en sprudlende snill kamerat ikveld som liker personligheten min, og som sikkert får meg på lettere tanker.

Jeg kan sitte en slik tung kveld på haugen i parken og se utover byen, og på skyene som i flere lag beveger seg fort forbi over meg i forskjellig tempo og formasjoner - naturen fascinerer.

Bak skyene er himmelen tross alt helt blå...!!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/62387-f%C3%B8lelsesmennesker/#findComment-272736
Del på andre sider

Gjest wichi

Jeg har ikke sagt det heller, jeg har ikke nevnt at noen her andre enn meg er det en gang.

Derimot sa jeg at jeg misunte Lillelurven. Fordi JEG er manisk depressiv og savner toppene.

Hvordan vet DU at du ikke er det, da? Det er arvelig, jo.

(PS: Ikke misforstå, jeg mener ikke at det ikke går an å være lykkelig uten å være syk. Det kommer bare an på GRADEN av lykke som tilsier om du er syk eller ei...)

Mvh.

yo, ville bare påpeke at lykkelig ikke er mani om du skjønner hva jeg mener. enkelte mennesker er jo intenst lykkelige, men driver ikke med prosjekter,ideer etc. :) når jeg er lykkelig smiler jeg brendt eller hylflirer, men begynner ikke å male om huset. øh hvis du skjønner hva jeg mener.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/62387-f%C3%B8lelsesmennesker/#findComment-272748
Del på andre sider

Lillelurven

Jeg tror det faktisk er mer spennende å leve når man er følsom. Jeg kan være kjempesprudlende, nyte livet, medmennesker, dyrene og naturen og smile for meg selv.

Jeg kan lese nyheter og gråte over triste skjebner, jeg kan le meg skakk av katten min, smile til en gammel ukjent mann, knipe av en bit av det nyinnkjøpte valnøttbrødet mitt og gi til en spurv, la være å bøye meg vekk når jeg kræsjer med ansiktet i en regnvåt busk, kjenne sommerfuglene i magen når solen varmer kinnene mine, sitte på bar og se på mennesker, bli romantisk og sår av The Cure, grine av en dødsannonse, le høyt av en gammel marilyn monroe-film, og fnise og snakke fjas eller alvor med gode venninner.

Men følelser kan være truende når man ikke helt har kontroll over dem. Det er ikke alltid lett å snu dem til det bedre.

Idag er jeg tung pga ræva økonomi, som begrenser mitt levesett og mine ferieplaner.

Etterhvert som livet leves og nytes, opplever man også vonde tap. I dag kjenner jeg disse på kroppen. Tung også kanskje fordi det er grått og trist ute. Men jeg skal treffe en sprudlende snill kamerat ikveld som liker personligheten min, og som sikkert får meg på lettere tanker.

Jeg kan sitte en slik tung kveld på haugen i parken og se utover byen, og på skyene som i flere lag beveger seg fort forbi over meg i forskjellig tempo og formasjoner - naturen fascinerer.

Bak skyene er himmelen tross alt helt blå...!!!

Mmmm, sånn har også jeg det. Gråt på kafe her om dagen, eller noen tårer trillet. Leste en dødsannonse, aner ikke hvem de er, men det stod noe om at mamma vinket på deg, hun rakte ut hånden. Pappa dro opp, nå er de sammen.

Det var iallefall veldig vakkert, og ikke minst rørende.

Økonomi er et jævla pæs, også fordi jeg lar meg rive med der...he,he...

Kos deg i kveld da!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/62387-f%C3%B8lelsesmennesker/#findComment-272754
Del på andre sider

Gjest Aina E

yo, ville bare påpeke at lykkelig ikke er mani om du skjønner hva jeg mener. enkelte mennesker er jo intenst lykkelige, men driver ikke med prosjekter,ideer etc. :) når jeg er lykkelig smiler jeg brendt eller hylflirer, men begynner ikke å male om huset. øh hvis du skjønner hva jeg mener.

Jepp, da er vi enig. ;-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/62387-f%C3%B8lelsesmennesker/#findComment-272818
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...