Gjest Rystet Skrevet 6. juli 2002 Del Skrevet 6. juli 2002 http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=755957 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/62611-for-en-syk-verden-vi-lever-i/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest forbannet Skrevet 6. juli 2002 Del Skrevet 6. juli 2002 Jeg blir så forbannet når jeg leser slikt!! Hvis jeg hadde vært der.....jeg hadde faen meg gitt de drittungene som de fortjente. Hvilke foreldre greier å oppfostre så ondskapsfulle barn?? Stakkars gutt... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/62611-for-en-syk-verden-vi-lever-i/#findComment-274014 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ikke Nickedokke Skrevet 6. juli 2002 Del Skrevet 6. juli 2002 jeg kjenner både jenta og guttungen, og la det bare være klinkende klart: denne gutten er en av de største bajasene på to bein på hele Haugenstua! Jeg kjenner dem godt hele hurven, jeg var barnevakt for tre av de største involverte over en periode på fem år, da jeg selv var tenåring. Han er ikke helt god, og jenta på 15 år som satt barnevakt (hun er ikke 16, fyller år i neste mnd.), blir helt feil fremstilt i artikkelen! Moren til guttungen gikk til politiet basert på hans uttalelser alene, ingen vitner eller annet håndfast. En sak har alltid to sider, og dette er den varianten alle andre enn guttungen kommer med, men de ble altså ikke trodd... Gutten har slått en av barna jenta satt barnevakt for før, og fikk beskjed om at han skulle få være der hvis han var "snill" og ikke laget bråk. Etter en stund ble det litt munnhuggeri, ment på et vennlig plan, slik ungdommer ofte gjør, og en jente på 9 år begynte å lekedytte litt, hvorpå han klikket totalt og slo den lille jenta. Så begynte han å krangle med en av de andre, litt større jentene, og fiket til henne flere ganger. Da ble hennes kjæreste forbannet, og det ble slosskamp. Midt oppe i dette stod den lille 9-åringen og lekte med drillstaven sin, og guttungen tok den fra henne og klinte den hardt i ryggen; hun har store, røde og blå merker der! Jenta som satt barnevakt skulle bryte dem opp, og de begynte også å sloss. Gutten var skikkelig stygg i munnen, freste, bannet og skrek bla. "HORE!" til jentenene flere ganger. Barnevakten hadde en sigarett i hånden, og har innrømmet at hun i et desperat øyeblikk brukte denne som våpen for å roe gutten. Han begynte å gråte, og snufset at han skulle sende bikkja si på dem, som angivelig er en pitbull. Gemyttene roet seg etter litt mer munnhuggeri og skittkasting, da gutten ville gå hjem. Da de andre tenåringene sa; "ja, du skal vel hjem å sladre til mora di nå," svarte han at neida, han hadde jo vært med på dette selv.... Altså; det som står i avisene er rent og skjært oppspinn! Ville VG og Dagbladet hatt noe å skrive om, burde de skrevet om "avhøret" jenta ble utsatt for hos politiet: seksuell trakassering, full nedstripping for åpen dør, ydmykelse og latterliggjøring av forklaringen! Ikke tro på alt du leser i avisene! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/62611-for-en-syk-verden-vi-lever-i/#findComment-274100 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ikke Nickedokke Skrevet 6. juli 2002 Del Skrevet 6. juli 2002 Jeg blir så forbannet når jeg leser slikt!! Hvis jeg hadde vært der.....jeg hadde faen meg gitt de drittungene som de fortjente. Hvilke foreldre greier å oppfostre så ondskapsfulle barn?? Stakkars gutt... Les svaret mitt til "Rystet" Fortell meg så hva du tror... Jeg vil også tilføye at moren til denne gutten forresten ikke er den rette til å snakke om vold, slik hun har behandlet guttungen. Han anmeldte moren sin for vold etter at hun gjentatte ganger brukte vold for å få ham ut av senga om morgenen! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/62611-for-en-syk-verden-vi-lever-i/#findComment-274130 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dr Watson Skrevet 6. juli 2002 Del Skrevet 6. juli 2002 jeg kjenner både jenta og guttungen, og la det bare være klinkende klart: denne gutten er en av de største bajasene på to bein på hele Haugenstua! Jeg kjenner dem godt hele hurven, jeg var barnevakt for tre av de største involverte over en periode på fem år, da jeg selv var tenåring. Han er ikke helt god, og jenta på 15 år som satt barnevakt (hun er ikke 16, fyller år i neste mnd.), blir helt feil fremstilt i artikkelen! Moren til guttungen gikk til politiet basert på hans uttalelser alene, ingen vitner eller annet håndfast. En sak har alltid to sider, og dette er den varianten alle andre enn guttungen kommer med, men de ble altså ikke trodd... Gutten har slått en av barna jenta satt barnevakt for før, og fikk beskjed om at han skulle få være der hvis han var "snill" og ikke laget bråk. Etter en stund ble det litt munnhuggeri, ment på et vennlig plan, slik ungdommer ofte gjør, og en jente på 9 år begynte å lekedytte litt, hvorpå han klikket totalt og slo den lille jenta. Så begynte han å krangle med en av de andre, litt større jentene, og fiket til henne flere ganger. Da ble hennes kjæreste forbannet, og det ble slosskamp. Midt oppe i dette stod den lille 9-åringen og lekte med drillstaven sin, og guttungen tok den fra henne og klinte den hardt i ryggen; hun har store, røde og blå merker der! Jenta som satt barnevakt skulle bryte dem opp, og de begynte også å sloss. Gutten var skikkelig stygg i munnen, freste, bannet og skrek bla. "HORE!" til jentenene flere ganger. Barnevakten hadde en sigarett i hånden, og har innrømmet at hun i et desperat øyeblikk brukte denne som våpen for å roe gutten. Han begynte å gråte, og snufset at han skulle sende bikkja si på dem, som angivelig er en pitbull. Gemyttene roet seg etter litt mer munnhuggeri og skittkasting, da gutten ville gå hjem. Da de andre tenåringene sa; "ja, du skal vel hjem å sladre til mora di nå," svarte han at neida, han hadde jo vært med på dette selv.... Altså; det som står i avisene er rent og skjært oppspinn! Ville VG og Dagbladet hatt noe å skrive om, burde de skrevet om "avhøret" jenta ble utsatt for hos politiet: seksuell trakassering, full nedstripping for åpen dør, ydmykelse og latterliggjøring av forklaringen! Ikke tro på alt du leser i avisene! Det virket ikke så veldig objektivt dette heller. Dersom det var guttungen som var problemet - hvorfor lot de han ikke gå, men sperret han inne? Hvordan "roer" du noen ned med en sigarett - og hva gjør en 15åring som sitter barnevakt med en tent sigarett i utgangspunktet? Golfkøller, drill og 7 mot 1? Saken har sikkert 2 sider, men at alt skulle være guttens skyld virker noe søkt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/62611-for-en-syk-verden-vi-lever-i/#findComment-274146 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ikke Nickedokke Skrevet 6. juli 2002 Del Skrevet 6. juli 2002 Det virket ikke så veldig objektivt dette heller. Dersom det var guttungen som var problemet - hvorfor lot de han ikke gå, men sperret han inne? Hvordan "roer" du noen ned med en sigarett - og hva gjør en 15åring som sitter barnevakt med en tent sigarett i utgangspunktet? Golfkøller, drill og 7 mot 1? Saken har sikkert 2 sider, men at alt skulle være guttens skyld virker noe søkt. For det første; det var aldri noen golfkølle med i bildet! Dernest; det var heller ingen drill, men en drill-STAV! Etter slossingen skjedde dette; Han begynte å gråte, og snufset at han skulle sende bikkja si på dem, som angivelig er en pitbull. Gemyttene roet seg etter litt mer munnhuggeri og skittkasting, da gutten ville gå hjem. Da de andre tenåringene sa; "ja, du skal vel hjem å sladre til mora di nå," svarte han at neida, han hadde jo vært med på dette selv.... Han var heller ikke innelåst, døren var åpen, og han kunne gått akkurat når han ville, slik han faktisk ble oppfordret til flere ganger!! Altså; det som står i avisene er rent og skjært oppspinn og en total omvridning av sannheten! Hvilken variant høres mest sannsynlig ut? Denne gutten er heller ikke kjent for å være så "rolig og snill", som moren sier! Hun er forresten ikke den rette til å snakke om vold, slik hun har behandlet guttungen. Han anmeldte moren sin for vold etter at hun gjentatte ganger brukte vold for å få ham ut av senga om morgenen! Jeg kjenner alle de involverte og deres familier, og er ikke et øyeblikk i tvil om hvilken historie som er den riktige. Den lille jentas mor vil også levere inn en anmeldelse av guttungen, basert på voldsbruken mot den 9-årige jenta. Ang. 15 år og røyk; jeg røykte selv en mnd. før jeg ble 16, som var aldersgrense for røyk den gangen. Ikke noe unormalt i det. Og tror du guttungen hadde glist på bildet i avisen (s. 21, papirutgaven av Dagbladet i dag) hvis dette hadde vært sant? Som sagt; jeg kjenner alle de involverte meget godt, denne historien stemmer ikke! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/62611-for-en-syk-verden-vi-lever-i/#findComment-274151 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zirine Skrevet 6. juli 2002 Del Skrevet 6. juli 2002 For det første; det var aldri noen golfkølle med i bildet! Dernest; det var heller ingen drill, men en drill-STAV! Etter slossingen skjedde dette; Han begynte å gråte, og snufset at han skulle sende bikkja si på dem, som angivelig er en pitbull. Gemyttene roet seg etter litt mer munnhuggeri og skittkasting, da gutten ville gå hjem. Da de andre tenåringene sa; "ja, du skal vel hjem å sladre til mora di nå," svarte han at neida, han hadde jo vært med på dette selv.... Han var heller ikke innelåst, døren var åpen, og han kunne gått akkurat når han ville, slik han faktisk ble oppfordret til flere ganger!! Altså; det som står i avisene er rent og skjært oppspinn og en total omvridning av sannheten! Hvilken variant høres mest sannsynlig ut? Denne gutten er heller ikke kjent for å være så "rolig og snill", som moren sier! Hun er forresten ikke den rette til å snakke om vold, slik hun har behandlet guttungen. Han anmeldte moren sin for vold etter at hun gjentatte ganger brukte vold for å få ham ut av senga om morgenen! Jeg kjenner alle de involverte og deres familier, og er ikke et øyeblikk i tvil om hvilken historie som er den riktige. Den lille jentas mor vil også levere inn en anmeldelse av guttungen, basert på voldsbruken mot den 9-årige jenta. Ang. 15 år og røyk; jeg røykte selv en mnd. før jeg ble 16, som var aldersgrense for røyk den gangen. Ikke noe unormalt i det. Og tror du guttungen hadde glist på bildet i avisen (s. 21, papirutgaven av Dagbladet i dag) hvis dette hadde vært sant? Som sagt; jeg kjenner alle de involverte meget godt, denne historien stemmer ikke! Det er bra du setter søkelys på dette. Er det en ting du kan banne på så er det at media aldri behøver å stå til rette for det de skriver eller sier, ei heller unnskylde seg. De kan ødelegge liv, de kan overse - vinkle - alt for å selge flest mulig blader - og ingen setter spørsmål ved det selv i en sak som dette. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/62611-for-en-syk-verden-vi-lever-i/#findComment-274162 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Warsteiner Skrevet 6. juli 2002 Del Skrevet 6. juli 2002 For det første; det var aldri noen golfkølle med i bildet! Dernest; det var heller ingen drill, men en drill-STAV! Etter slossingen skjedde dette; Han begynte å gråte, og snufset at han skulle sende bikkja si på dem, som angivelig er en pitbull. Gemyttene roet seg etter litt mer munnhuggeri og skittkasting, da gutten ville gå hjem. Da de andre tenåringene sa; "ja, du skal vel hjem å sladre til mora di nå," svarte han at neida, han hadde jo vært med på dette selv.... Han var heller ikke innelåst, døren var åpen, og han kunne gått akkurat når han ville, slik han faktisk ble oppfordret til flere ganger!! Altså; det som står i avisene er rent og skjært oppspinn og en total omvridning av sannheten! Hvilken variant høres mest sannsynlig ut? Denne gutten er heller ikke kjent for å være så "rolig og snill", som moren sier! Hun er forresten ikke den rette til å snakke om vold, slik hun har behandlet guttungen. Han anmeldte moren sin for vold etter at hun gjentatte ganger brukte vold for å få ham ut av senga om morgenen! Jeg kjenner alle de involverte og deres familier, og er ikke et øyeblikk i tvil om hvilken historie som er den riktige. Den lille jentas mor vil også levere inn en anmeldelse av guttungen, basert på voldsbruken mot den 9-årige jenta. Ang. 15 år og røyk; jeg røykte selv en mnd. før jeg ble 16, som var aldersgrense for røyk den gangen. Ikke noe unormalt i det. Og tror du guttungen hadde glist på bildet i avisen (s. 21, papirutgaven av Dagbladet i dag) hvis dette hadde vært sant? Som sagt; jeg kjenner alle de involverte meget godt, denne historien stemmer ikke! "Altså; det som står i avisene er rent og skjært oppspinn og en total omvridning av sannheten! Hvilken variant høres mest sannsynlig ut?" Sannsynligvis en blanding - du sier selv at du kjenner alle parter veldig godt, og du har så mange detaljopplysninger at du enten har vært der selv, eller har så veldig nære forbindelser med den ene parten. Til det med sigaretten - på bildene i avisene ser vi tydelig hvordan gutten har blitt brent i ansiktet. Spør du meg skal du være litt skrudd før du gjør noe slikt for å "roe" han ned. Og hvis han var så rabiat, hvordan kom hun nærme nok til å gjøre det? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/62611-for-en-syk-verden-vi-lever-i/#findComment-274166 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ikke Nickedokke Skrevet 6. juli 2002 Del Skrevet 6. juli 2002 "Altså; det som står i avisene er rent og skjært oppspinn og en total omvridning av sannheten! Hvilken variant høres mest sannsynlig ut?" Sannsynligvis en blanding - du sier selv at du kjenner alle parter veldig godt, og du har så mange detaljopplysninger at du enten har vært der selv, eller har så veldig nære forbindelser med den ene parten. Til det med sigaretten - på bildene i avisene ser vi tydelig hvordan gutten har blitt brent i ansiktet. Spør du meg skal du være litt skrudd før du gjør noe slikt for å "roe" han ned. Og hvis han var så rabiat, hvordan kom hun nærme nok til å gjøre det? Altså; de SLOSS -kommer man ikke nær hverandre da? Hvor sannsynlig er det at en niåring "banker" en 15-åring? Og ja, det var ille at han ble brent med sigarett, men nå var det ikke akkurat planlagt heller, hun sier at det ble slik, fordi hun skulle forsvare seg, han ble villere og villere.... Og det virket jo! Hvem vet hva som ville skjedd hvis guttens raseri fullstendig hadde tatt overhånd? Kanskje vi hadde hatt overskriften; "15-åring pågrepet for barnedrap"? Ja, jeg kjenner dem alle sammen. Spesielt gutten og hans mor. Jeg satt ofte barnevakt der i huset, når vi var naboer. Ingen av disse ungdommene er "mors beste barn", men det i seg selv er ikke unnskyldning for å gi en så gal fremstilling av episoden! Agurknyhet, kaller jeg det. Tenk om avisene skulle skrive om alle slosskamper som skjer mellom ungdommer i dag! Den som lider mest her, er nok den lille jenta, 9-åringen som ble slått flere ganger av denne gutten, og også har blitt det tidligere. Den eneste grunnen til at denne gutten nå ønsker å flytte, er at flere barn på Haugenstua og Stovner er redd for ham! Og foreldre nekter sine barn å være sammen med ham og den kompisen han sloss med. Jeg tar ikke parti for noen, men påpeker at det er sinnsykt at mediene skal ha lov til å være så ukritiske og lite villige til å gjøre forarbeidet sitt grundig nok i slike saker! De burde i allefall ha snakket med de andre involverte først! Men da hadde jo ikke VG fått den stilige forsiden sin.... Men fortsett å tro på alt du leser i avisene, du. Håper du møter deg selv i døra en dag. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/62611-for-en-syk-verden-vi-lever-i/#findComment-274173 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ikke Nickedokke Skrevet 6. juli 2002 Del Skrevet 6. juli 2002 Det er bra du setter søkelys på dette. Er det en ting du kan banne på så er det at media aldri behøver å stå til rette for det de skriver eller sier, ei heller unnskylde seg. De kan ødelegge liv, de kan overse - vinkle - alt for å selge flest mulig blader - og ingen setter spørsmål ved det selv i en sak som dette. You made my point. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/62611-for-en-syk-verden-vi-lever-i/#findComment-274177 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Warsteiner Skrevet 6. juli 2002 Del Skrevet 6. juli 2002 Altså; de SLOSS -kommer man ikke nær hverandre da? Hvor sannsynlig er det at en niåring "banker" en 15-åring? Og ja, det var ille at han ble brent med sigarett, men nå var det ikke akkurat planlagt heller, hun sier at det ble slik, fordi hun skulle forsvare seg, han ble villere og villere.... Og det virket jo! Hvem vet hva som ville skjedd hvis guttens raseri fullstendig hadde tatt overhånd? Kanskje vi hadde hatt overskriften; "15-åring pågrepet for barnedrap"? Ja, jeg kjenner dem alle sammen. Spesielt gutten og hans mor. Jeg satt ofte barnevakt der i huset, når vi var naboer. Ingen av disse ungdommene er "mors beste barn", men det i seg selv er ikke unnskyldning for å gi en så gal fremstilling av episoden! Agurknyhet, kaller jeg det. Tenk om avisene skulle skrive om alle slosskamper som skjer mellom ungdommer i dag! Den som lider mest her, er nok den lille jenta, 9-åringen som ble slått flere ganger av denne gutten, og også har blitt det tidligere. Den eneste grunnen til at denne gutten nå ønsker å flytte, er at flere barn på Haugenstua og Stovner er redd for ham! Og foreldre nekter sine barn å være sammen med ham og den kompisen han sloss med. Jeg tar ikke parti for noen, men påpeker at det er sinnsykt at mediene skal ha lov til å være så ukritiske og lite villige til å gjøre forarbeidet sitt grundig nok i slike saker! De burde i allefall ha snakket med de andre involverte først! Men da hadde jo ikke VG fått den stilige forsiden sin.... Men fortsett å tro på alt du leser i avisene, du. Håper du møter deg selv i døra en dag. "Men fortsett å tro på alt du leser i avisene, du. Håper du møter deg selv i døra en dag. " Det har jeg gjort for lenge siden, kjære du. Ellers takk. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/62611-for-en-syk-verden-vi-lever-i/#findComment-274179 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest forbannet Skrevet 6. juli 2002 Del Skrevet 6. juli 2002 Les svaret mitt til "Rystet" Fortell meg så hva du tror... Jeg vil også tilføye at moren til denne gutten forresten ikke er den rette til å snakke om vold, slik hun har behandlet guttungen. Han anmeldte moren sin for vold etter at hun gjentatte ganger brukte vold for å få ham ut av senga om morgenen! Jeg er kanskje litt naiv når det kommer til nyheter...Jeg synes bare historien hørtes realistisk ut. Det er jo umulig å vite helt sikkert hva som skjedde, selv om du kjenner barna. Interessant uansett, å få høre et annet synspunkt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/62611-for-en-syk-verden-vi-lever-i/#findComment-274249 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.