Gå til innhold

Lavlønte velger FrP


Zirine

Anbefalte innlegg

**Frp scorer høyt blant folk med lav utdanning og lav inntekt, og er klart størst blant velgere som ikke er yrkesaktive og blant enslige. Det viser Opinions velgerpanel for Aftenposten.

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=1294929

Det overrasker meg ikke. Lettvindte løsninger og minimale med krav til analyse er det som fortsatt slår an.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 59
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    19

  • Ulv I Faarikaal

    17

  • Zirine

    10

  • punkyB

    6

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Populære dager

Det betyr vel berre at FrP sin politikk er den beste for desse gruppene.

Det er han som har skoen på, som best kjenner kor han trykkjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må jeg få lov å spørre: har du lest partiprogrammet til Frp ?

Frp spiller på de ynkeligste av våre mest primitive instinkter og beskyttelsestrang, de nører opp under redsler og fordommer som tråkker ned et samfunn istedenfor å bygge det opp - som splitter oss istedenfor å føre oss mer sammen.

Det spesielle med Frp er ikke hva dem sier, men hvordan dem sier det og når de sier det. De er gode markedsførere, ingenting annet, men den dagen Carl I Hagen er borte vil partiet falle som en stein. Da vil det Fr.p sanne ansikt stå frem - og det er ikke Carl sitt mediavante ansikt som skal bære budskapet, nei det blir disse andre subbene ala Hedstrøm - og da får vi virkelig vite hva Fr.p står for.

Det finnes noen ting de skal ha honnør for, men menneskesynes som helhet - det stinker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det betyr vel berre at FrP sin politikk er den beste for desse gruppene.

Det er han som har skoen på, som best kjenner kor han trykkjer.

Tror du på det selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Frp spiller på de ynkeligste av våre mest primitive instinkter og beskyttelsestrang, de nører opp under redsler og fordommer som tråkker ned et samfunn istedenfor å bygge det opp - som splitter oss istedenfor å føre oss mer sammen.

Det spesielle med Frp er ikke hva dem sier, men hvordan dem sier det og når de sier det. De er gode markedsførere, ingenting annet, men den dagen Carl I Hagen er borte vil partiet falle som en stein. Da vil det Fr.p sanne ansikt stå frem - og det er ikke Carl sitt mediavante ansikt som skal bære budskapet, nei det blir disse andre subbene ala Hedstrøm - og da får vi virkelig vite hva Fr.p står for.

Det finnes noen ting de skal ha honnør for, men menneskesynes som helhet - det stinker.

Du svarte ikke, og da har du vel ikke lest det. Den siste jeg spurte, svarte: jeg leser ikke sånn dritt ! Men er det ikke bra å kjenne sin fiende og vite hva de står for ? Partiprogrammet er på 80 sider og er ikke så useriøst og lite helhetlig som man skulle tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ulv I Faarikaal

Tror du på det selv?

I gamle dager forsøkte venstresiden å fryse ut FrP fra kommunestyret her, de nektet å sitte i samme rom og nektet å forhandle med FrP representantene. Snakker ikke venstresiden om toleranse og all slags frihet ? Gjelder det ikke alle ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du svarte ikke, og da har du vel ikke lest det. Den siste jeg spurte, svarte: jeg leser ikke sånn dritt ! Men er det ikke bra å kjenne sin fiende og vite hva de står for ? Partiprogrammet er på 80 sider og er ikke så useriøst og lite helhetlig som man skulle tro.

Beklager. Nei jeg har ikke lest partiprogrammet i sin helhet, det skal jeg innrømmme, men jeg leser det gjerne hvis jeg får det mellom hendene.

Frp´s politikk er godt markedsført i media - vi som følger med har en rimelig god oversikt over hva de står for.

Men jeg ser poenget ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Det betyr vel berre at FrP sin politikk er den beste for desse gruppene.

Det er han som har skoen på, som best kjenner kor han trykkjer.

Bra.

For å sette ting litt på spissen: vi skal passe oss for en ting, nemlig å dele inn mennesker i grupper, tilregnelige og ikke tilregnelige. Hitler var veldig for frihet og toleranse mellom mennesker, feilen var bare at han hadde sin egen definisjon på hva som var mennesker. Er lavtlønte en lavere form for mennesker ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Beklager. Nei jeg har ikke lest partiprogrammet i sin helhet, det skal jeg innrømmme, men jeg leser det gjerne hvis jeg får det mellom hendene.

Frp´s politikk er godt markedsført i media - vi som følger med har en rimelig god oversikt over hva de står for.

Men jeg ser poenget ditt.

Godt å høre, verre hvis du hadde lest det og syns det stinker :-)

Du skjønner kanskje at jeg har lest det.

Spesielt kapitlene om toleranse, den enkeltes frihet og likestilling mellom mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre, verre hvis du hadde lest det og syns det stinker :-)

Du skjønner kanskje at jeg har lest det.

Spesielt kapitlene om toleranse, den enkeltes frihet og likestilling mellom mennesker.

Det tviler jeg ikke på Ulv - problemet blir bare at det hittil har vist seg å være bare ord. De har en egen måte å definere toleranse, frihet og likestilling på.

Er det noe Fr.p er flink til Ulv, så er det ord. De vet hva vi vil høre og de viser seg gjerne barmhjertig når det er noe å tjene på det i opinionen.

Carl I Hagen vil ha makt - hvis ikke dette hadde vært tilfelle hadde han gitt ledervervet fra seg ved siste valg - men han drømmer om å bli statsminister. Jeg håper det ikke, men jeg tror han klarer det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det betyr vel berre at FrP sin politikk er den beste for desse gruppene.

Det er han som har skoen på, som best kjenner kor han trykkjer.

Frp er landets største parti og har vært det de siste årene mellom valgene. Det er bare et tidsspørsmål før de blir landets største parti under og etter valget også. Velgerne har gjennom de siste årene sendt ut signaler, men det politiske landskapet er preget av en ulidelig treghet. Jeg tror jaggu Carl Ivar må bli statsminister før de andre gidder å possisjonere seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Det tviler jeg ikke på Ulv - problemet blir bare at det hittil har vist seg å være bare ord. De har en egen måte å definere toleranse, frihet og likestilling på.

Er det noe Fr.p er flink til Ulv, så er det ord. De vet hva vi vil høre og de viser seg gjerne barmhjertig når det er noe å tjene på det i opinionen.

Carl I Hagen vil ha makt - hvis ikke dette hadde vært tilfelle hadde han gitt ledervervet fra seg ved siste valg - men han drømmer om å bli statsminister. Jeg håper det ikke, men jeg tror han klarer det.

Carl er valgt demokratisk, og er ikke noen diktator. Så lenge medlemmene mener han gjør en bra jobb, blir han sittende. Om folket vil FrP skal bli større, så blir de større. Slik er demokratiet. Å angripe FrP med usannheter og utskjelling gir dem fler velgere, det er frustrerende for motstanderne å se at velgerne er så dumme å tro på Carl. Noen sier det direkte: hvordan kan dere være så dumme ? De sier: å jasså er vi dumme ? Vi skal vise dere, dere har lovet oss så mange ting som ikke har blitt oppfylt, nå er det nok. Osv... osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ulv I Faarikaal

Beklager. Nei jeg har ikke lest partiprogrammet i sin helhet, det skal jeg innrømmme, men jeg leser det gjerne hvis jeg får det mellom hendene.

Frp´s politikk er godt markedsført i media - vi som følger med har en rimelig god oversikt over hva de står for.

Men jeg ser poenget ditt.

Jeg har sjekka litt, og det ligger komplett på www.frp.no vise det seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er skremmende at man velger parti ut fra hvilken leder og hvor flinke de er til å prate for seg. Der stiller jeg vel både SV og FrP på lik linje.

Kunne jo egentlig vært veldig interessant om en av disse to partiene fikk litt mer makt slik at de faktisk fikk prøve og se om det er hold i hva de sier.

Det at folk stemmer på FrP og SV er vel like mye en protest mot de partier som har hatt makten enn at de er så veldig for hva de står for tror jeg.

Men når det er sagt - hva er det som er så galt med FrP ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Jeg synes det er skremmende at man velger parti ut fra hvilken leder og hvor flinke de er til å prate for seg. Der stiller jeg vel både SV og FrP på lik linje.

Kunne jo egentlig vært veldig interessant om en av disse to partiene fikk litt mer makt slik at de faktisk fikk prøve og se om det er hold i hva de sier.

Det at folk stemmer på FrP og SV er vel like mye en protest mot de partier som har hatt makten enn at de er så veldig for hva de står for tror jeg.

Men når det er sagt - hva er det som er så galt med FrP ?

Det som er galt er at i gamle dager var de ikke stuerene i de flestes øyne. Sånt henger igjen. mange eldre husker Anders Lange og gutta hans, det var ikke guds beste barn nei. De er blitt stuerene etterhvert, og har lært. F eks så tror de ikke lenger på at ting kan gjøres over natta. De har fått luka vekk medlemmer som bare meler sin egen kake, og har fått et helhetlig partiprogram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I gamle dager forsøkte venstresiden å fryse ut FrP fra kommunestyret her, de nektet å sitte i samme rom og nektet å forhandle med FrP representantene. Snakker ikke venstresiden om toleranse og all slags frihet ? Gjelder det ikke alle ?

Selvsagt gjelder ikke det alle.

Skal man, for eksempel, være tolerant ovenfor nazister (uten øvrig sammenligning)?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må jeg få lov å spørre: har du lest partiprogrammet til Frp ?

Hei,

Det er ikke partiprogrammet som stemmer i Stortinget, men Stortingsrepresentantene.

Så det nytter intet å si "det er intet rasistisk (for eksempel) i programmet" så lenge FrPs Stortingsrepresentanter er det, og stemmer deretter.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det betyr vel berre at FrP sin politikk er den beste for desse gruppene.

Det er han som har skoen på, som best kjenner kor han trykkjer.

"De lavtlønte" i Norge har selvsagt aldri vært utsatt for FrP politikk.

Thatchers FrP politikk førte til over 3 MILLIONER arbeidsledige, og en rente på over 12%!

De lavtlønte er selvsagt akkurat den gruppen som har mest å tape på FrP politikk. Skipsredere er gruppen som tjener mest på FrP.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er galt er at i gamle dager var de ikke stuerene i de flestes øyne. Sånt henger igjen. mange eldre husker Anders Lange og gutta hans, det var ikke guds beste barn nei. De er blitt stuerene etterhvert, og har lært. F eks så tror de ikke lenger på at ting kan gjøres over natta. De har fått luka vekk medlemmer som bare meler sin egen kake, og har fått et helhetlig partiprogram.

Jeg stemmer ikek FrP selv - men de har da helt klart mye fornuftig for seg. Som du sier så har de luka vekk mange av de ekstreme folkene og holdningene.

Både skremmer og irriterer meg at mange aldri i verden kunne tenke seg å stemme FrP - men de har ikke dugget peiling på hva de står for og ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...