Gå til innhold

Lavlønte velger FrP


Zirine

Anbefalte innlegg

Hei,

Det er ikke partiprogrammet som stemmer i Stortinget, men Stortingsrepresentantene.

Så det nytter intet å si "det er intet rasistisk (for eksempel) i programmet" så lenge FrPs Stortingsrepresentanter er det, og stemmer deretter.

Med vennlig hilsen

Si meg - har du et slags program som er sydd inn i beltet ditt, ligger å scanner dol på ord som innvandring, fordommer og rasisme og varsler deg med piping og blinkende lys - eller luktet du bare at dette innlegget lå her?

Jeg gir meg over :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 59
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    19

  • Ulv I Faarikaal

    17

  • Zirine

    10

  • punkyB

    6

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Populære dager

Ulv I Faarikaal

Hei,

Det er ikke partiprogrammet som stemmer i Stortinget, men Stortingsrepresentantene.

Så det nytter intet å si "det er intet rasistisk (for eksempel) i programmet" så lenge FrPs Stortingsrepresentanter er det, og stemmer deretter.

Med vennlig hilsen

Hvem av dem er rasist ? Et navn takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carl er valgt demokratisk, og er ikke noen diktator. Så lenge medlemmene mener han gjør en bra jobb, blir han sittende. Om folket vil FrP skal bli større, så blir de større. Slik er demokratiet. Å angripe FrP med usannheter og utskjelling gir dem fler velgere, det er frustrerende for motstanderne å se at velgerne er så dumme å tro på Carl. Noen sier det direkte: hvordan kan dere være så dumme ? De sier: å jasså er vi dumme ? Vi skal vise dere, dere har lovet oss så mange ting som ikke har blitt oppfylt, nå er det nok. Osv... osv.

Det er fristende å påpeke at det var akkurat det som skjedde da Hitler (uten sammenligning) ble *demokratisk* valgt i Tyskland.

At noen blir demokratisk valgt er ingen garanti for at deres politikk er "god" eller ihht menneskerettighetene.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si meg - har du et slags program som er sydd inn i beltet ditt, ligger å scanner dol på ord som innvandring, fordommer og rasisme og varsler deg med piping og blinkende lys - eller luktet du bare at dette innlegget lå her?

Jeg gir meg over :)

*lol*

:-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Jeg stemmer ikek FrP selv - men de har da helt klart mye fornuftig for seg. Som du sier så har de luka vekk mange av de ekstreme folkene og holdningene.

Både skremmer og irriterer meg at mange aldri i verden kunne tenke seg å stemme FrP - men de har ikke dugget peiling på hva de står for og ikke.

Det har jeg respekt for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

"De lavtlønte" i Norge har selvsagt aldri vært utsatt for FrP politikk.

Thatchers FrP politikk førte til over 3 MILLIONER arbeidsledige, og en rente på over 12%!

De lavtlønte er selvsagt akkurat den gruppen som har mest å tape på FrP politikk. Skipsredere er gruppen som tjener mest på FrP.

Med vennlig hilsen

Har -du- lest partiprogrammet ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvem av dem er rasist ? Et navn takk.

Er du seriøs? Følger du ikke med norsk politikk?

"VI KAN IKKE akspeptere at en hvilken som helst afrikaner får et sugerør ned i vår egen statskasse"

- Jan Simonsen (Frps landsmøte 1993)

"HADDE FRPs langt mer restriktive innvandrings-, flyktning- og asylpolitikk vært ført de siste 20 årene, så ville det vært langt færre innvandrere i Oslo og da ville boligprisene vært lavere"

- Carl I. Hagen (Frps valgkampåpning, Youngstorget 14.8.99)

"DER KRISTNE og muslimer, jøder og arabere og andre forskjellige kulturer lever sammen, preges tilværelsen av drap, narkotika og annen type kriminalitet"

- Øystein Hedstrøm (Dagsavisen 27.6.99)

"ET SAMFUNN uten etniske minoriteter er et samfunn i harmoni"

- Carl I. Hagen (Dagsavisen 4.9.99)

"OVERALT hvor det er muslimer er det trøbbel og bråk"

- Fridtjof Frank Gundersen (VG 19.3.93)

Bemerk særlig uttalelsen til Carl I Hagen!

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har -du- lest partiprogrammet ?

Jeg har lest nok av det til å vite at det er spill for galleriet. FrPs partiprogram er selvsagt irrelevant, ettersom det er representantene som stemmer - ikke programmet.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er galt er at i gamle dager var de ikke stuerene i de flestes øyne. Sånt henger igjen. mange eldre husker Anders Lange og gutta hans, det var ikke guds beste barn nei. De er blitt stuerene etterhvert, og har lært. F eks så tror de ikke lenger på at ting kan gjøres over natta. De har fått luka vekk medlemmer som bare meler sin egen kake, og har fått et helhetlig partiprogram.

De har fått luka vekk endel medlemmer ja - og hvem har de luka vekk? Jo, noen av dem som har vært med på å bygge opp partiet og som er grunnpilarene i Frp. Problemet er at godeste Carl_vet_at han ikke vil få gjennomslag for noe med slike funtamentalistmedlemmer sittende sentralt i styret. Tidligere hadde de behov for disse, de apellerer godt til velgere med et overdimensjonert nasjonalistisk hjerte - nå støtes de ut fordi Frp har blitt stuerent og partiet blir gått mer i sømmene i tillegg til at de blir konfrontert på alle bauer og kanter, noe som rimelig er. De støtes ikke ut fordi det strider mot partiets grunnholdninger - det skal du aldri få meg til å tro.

Jeg vil også minne på deg på om at Skjervengen, Wara og Christensen i sin tid ble luket ut - de eneste som truet Hagens lederverv, og de eneste som brakte en viss tyngde inn i partiet - men på den tiden passet det ikke - medlemmene skulle nås på andre måter . man må snakke enkelt og greit til målgruppen. Dette er et spill på høyt nivå, det handler ikke om politikk for Carl, men om makt - og han sitter alene og trekker i trådene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Har du respekt for at folk prater om noe de ikke har peiling på ?

Neida, respekt for deg som sier at man burde sette seg inn i ting.

Jeg liker ikke alt Carl kommer med, men det er rart at at når Carl sier noe er det forkastelig, men når et medlem av Det Kongelige Norske Arbeiderprati sier det samme et år etterpå er alt i orden ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, respekt for deg som sier at man burde sette seg inn i ting.

Jeg liker ikke alt Carl kommer med, men det er rart at at når Carl sier noe er det forkastelig, men når et medlem av Det Kongelige Norske Arbeiderprati sier det samme et år etterpå er alt i orden ?

Hva er det som er merkelig med det? Med Hagen så vet man at det sannsynligvis "ligger noe bak" hans uttalelser. Utsagn som "et samfunn uten etniske minoriteter er et samfunn i harmoni" beviser det.

Og her kan man påpeke at f. eks. jøder er en "etnisk minoritet" i Norge - og så kan man lure på hva Hagen vil gjøre med jødene, og andre etniske minoriteter...

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ulv I Faarikaal

Er du seriøs? Følger du ikke med norsk politikk?

"VI KAN IKKE akspeptere at en hvilken som helst afrikaner får et sugerør ned i vår egen statskasse"

- Jan Simonsen (Frps landsmøte 1993)

"HADDE FRPs langt mer restriktive innvandrings-, flyktning- og asylpolitikk vært ført de siste 20 årene, så ville det vært langt færre innvandrere i Oslo og da ville boligprisene vært lavere"

- Carl I. Hagen (Frps valgkampåpning, Youngstorget 14.8.99)

"DER KRISTNE og muslimer, jøder og arabere og andre forskjellige kulturer lever sammen, preges tilværelsen av drap, narkotika og annen type kriminalitet"

- Øystein Hedstrøm (Dagsavisen 27.6.99)

"ET SAMFUNN uten etniske minoriteter er et samfunn i harmoni"

- Carl I. Hagen (Dagsavisen 4.9.99)

"OVERALT hvor det er muslimer er det trøbbel og bråk"

- Fridtjof Frank Gundersen (VG 19.3.93)

Bemerk særlig uttalelsen til Carl I Hagen!

Med vennlig hilsen

Jeg anser deg ikke for seriøs når du ser bort fra partiprogrammet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stemmer ikek FrP selv - men de har da helt klart mye fornuftig for seg. Som du sier så har de luka vekk mange av de ekstreme folkene og holdningene.

Både skremmer og irriterer meg at mange aldri i verden kunne tenke seg å stemme FrP - men de har ikke dugget peiling på hva de står for og ikke.

Hei,

Du skriver: "de har ikke dugget peiling på hva de står for og ikke"

Jeg vil påstå at ettersom FrP får så god dekning i media, så vet folk flest mye mer om FrPs program enn andre partiers program.

Det er nok mange som "aldri vil stemme SV" (for eksempel) uten at de vet noe om dem!

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Hva er det som er merkelig med det? Med Hagen så vet man at det sannsynligvis "ligger noe bak" hans uttalelser. Utsagn som "et samfunn uten etniske minoriteter er et samfunn i harmoni" beviser det.

Og her kan man påpeke at f. eks. jøder er en "etnisk minoritet" i Norge - og så kan man lure på hva Hagen vil gjøre med jødene, og andre etniske minoriteter...

Med vennlig hilsen

Jeg tro ikke Carl vil like de utsagnene, men det føyer seg inn i debatten ja. Den nye Hitler ? hehe dette blir for dumt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FrP er for misfornøyde som vidunderslankekurer for fete.

Vidunderslankekurene blir dømt nord og ned etter at en del brukere har funnet ut at det bare er bedrag - de virker ikke. FrP har sluppet unna testingen så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anser deg ikke for seriøs når du ser bort fra partiprogrammet.

Jeg tolker ditt svar som at du aksepterer at flere i ledelsen i FrP er rasister?

Så lenge det ikke er noe som tilsier at det er samsvar mellom et teoretisk partiprogram og utsagn/handling hos ledelsen i partiet, er det åpenbart ingen grunn til å gidde å lese programmet. Det er åpenbart at det ikke har stort med virkeligheten å gjøre.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tro ikke Carl vil like de utsagnene, men det føyer seg inn i debatten ja. Den nye Hitler ? hehe dette blir for dumt.

Det er jo Hagen sitt eget utsagn!

Det er Hagen som påstår at "Et samfunn uten etniske minoriteter er et samfunn i harmoni!"

Skremmende!

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Jeg tolker ditt svar som at du aksepterer at flere i ledelsen i FrP er rasister?

Så lenge det ikke er noe som tilsier at det er samsvar mellom et teoretisk partiprogram og utsagn/handling hos ledelsen i partiet, er det åpenbart ingen grunn til å gidde å lese programmet. Det er åpenbart at det ikke har stort med virkeligheten å gjøre.

Med vennlig hilsen

Dette blir for dumt sør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...