Gå til innhold

Er jeg syk?

Gjest håpløse meg (18)

Anbefalte innlegg

Gjest håpløse meg (18)

Jeg bare lurte på noe. Dersom man har bulimi, kaster man opp hver gang man har spist, og i det hele tatt hver dag? Det har blitt bedre dette med spyinga, gjør det ikke så ofte som før,men jeg gjør det innimellom. Alt fra 0-10 ganger i uken.Varierer liksom fra uke til uke liksom. Denne uken har jeg kasta opp litt, men det har egentlig ikke vært så ille. Men idag, nettopp, så kasta jeg opp (igjen). Det verste (eller egentlig det beste) er at jeg føler en lettelse det er en god følelse (selv om jeg blir sliten) etterpå.Føler meg ikke så feit lenger.Men jeg får ikke opp alt, og jeg kaster ikke opp hver dag, så.....jeg er ikke sånn syk liksom. Har slitt med mat og kroppen siden jeg begynte på ung.skolen. Hater kroppen min ennå, like mye nå som før (så det har liksom ikke forandra seg). Har prøvd å faste, men mislykkes bestandig. Men det jeg lurer på: har jeg bulimi? Det er ikke bestandig jeg fråtser i meg (spiser mye), men jeg spiser kanskje mer enn jeg burde. Spiser, selv om jeg ikke er sulten liksom, og selv om jeg akkurat har spist. Slags trøstespising.Noen ganger gjør jeg ikke noe med det (lar det gå for den gangen liksom, selv om de gangene blir mange av), mens andre ganger kan jeg kaste opp. Bortsett fra det spise jeg normalt, og trimmer av og til (ca. 0-4 ganger i uka, dersom en ser bort ifra det å gå og sånn til vanlig liksom).Er ikke hver uke jeg trener, men jeg har liksom en plan om å skjerpe meg når det gjelder det å trimme. Sliter også med depresjoner, selv om det faktisk hat vært ganske bra denne uken :-D (og takk og lov for det). Men jeg blir ofte deprimert når jeg ser meg selv i speilet (kroppen min) og sånn. Har en normal vekt (ligger på den sunne sonen, på BMI)....men jeg føler meg (og synes) jeg er så jævla lubben (for stor) i folhold til å være så lav (er bare 1,62 m "høy"). Vet ikke om dette er rett forum, eller om dette burde vært på "mat og ernæring"-forumet, men du skjønner.....har ikke penger til å betale der (for å få svar), så.....håper noen kan svare meg her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

gnaffel-laffel

Heisann!

Ut fra det du skriver så virker det som om du lider av bulimi. Du skriver at du spiser selv om du ikke er sulten og at du kaster opp. For å ha bulimi trenger man ikke å kaste opp etter hvert måltid. "Kravet" for å få diagnosen er at man kaster opp minst to ganger i uken i løpet av tre måneder. Du skriver også at du synes du er lubben selv om BMIen din er normal. Det er ikke bra.

Spiseforstyrrelse er en psykisk lidelse. Det som avgjør om en er syk er tankene dine. Dersom tanker rundt mat og kropp går ut over livsutfoldelsen din, har du et problem. Du bør oppsøke hjelp!

Jeg er ei jente på 19 år og har selv slitt med bulimi i to år. Nå er jeg endelig på bedringens vei. Men med god hjelp av ei psykolog. Hadde ikke kommet dit jeg er nå uten.

Det som er bra er at du begynner å se at du har et problem. Håper virkelig at du tar tak i dette problemet. Spiseforstyrrelser er et helvete uten like! Livet er så mye bedre uten!

Lykke til videre! Håper du virkelig kommer ut av det så fort som mulig!

Klemmer fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...