Gå til innhold

Biff -tips til tilbehør?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Glemte å si én ting; hvis du liker sopp og kalorier, kan du steke soppen i margarin, bland inn seterrømme og en dærsj fløte. Deilig!! Til dette syns jeg at vanlig kokte poteter er best.

Husk at soppen trekker til seg mye fett, så vær raus med margarin. Bruk seterrømme, ikke lettrømme. Da "skiller" og "klumper" ikke sausen seg.

Nam! Ble sulten jeg!!

Ulv I Faarikaal

Jeg bruker hvitløksgratinerte poteter,(veldig enkelt å lage)

Så bruker jeg å ha kryddersmør eller andre smørtyper.Det er bare nydelig.

Og selvfølgeig peppersaus.

Litt fløte i stekeskyen.

Del store sjampinjong i to og mariner i litt karri en stund, stek på svak varme.

Potetmos iblandet finkuttet rå løk.

Annonse

Gjest retvizan

Hvitløkpoteter:

6-7 poteter delt i middels store biter

5-6 fedd hvitløk

1/2 plante basilikum

olje

vann

salt & pepper

Surr hvitløken i olje. Ha i potetene og fyll på med væske (1 del olje, 2 deler vann) til 2/3 av potetene er dekka. Salt. Basilikumen has i etter ca halve koketida.

Ratatouille + gresk salat er godt tilbehør.

Gjest ikke undertegnet

Jeg bruker hvitløksgratinerte poteter,(veldig enkelt å lage)

Så bruker jeg å ha kryddersmør eller andre smørtyper.Det er bare nydelig.

Og selvfølgeig peppersaus.

Er potetene kjempestore tar det faktisk så mye som tre timer i stekeovnen. Bare så du er klar over det. Har hendt at det har blitt bakte poteter til kveldsmat isteden!

Gjest ikke undertegnet

Griller du biffen er dette en bra tips:

Pakk det du har av grønnsaker inn i alu.folie sammen med en god klatt smør. Pakken må ikke være så stor at den sprekker da - da må du fordele det i flere små.

Etter en tid på grillen smaker dette helt nydelig. Husker aldri tida, pakk opp ei pakke og prøv. Er de ikke ferdige er det bare å grille videre.

fryd1365380312

Dette er min biff favoritt variant :

Først deler jeg opp vaskede (og skrubbede) poteter med skall i små båter. Råsteiker dem i en steikepanne med litt høye kanter. Når de er blitt brune tilsetter jeg strimler av rød paprika, litt hakket hvitløk og squash terninger. Steiker dette med potetene ett minutt eller to. Så tilsetter jeg små brokkolibunter og litt fløte (sånn at alt kan surre og koke i fløten en stund) tilsetter også en grønnsaks buljong terning, litt pepper og salt(etter smak selvsagt)

Samtidig med dette steiker jeg biffen(e) på en annen steikeplate. Litt på hver side (sånn at de blir rosa inni) så lar jeg dem hvile i 10 minutter før jeg deler dem i fine skiver som jeg ligger på toppen av potet/grønnsaks blandingen.

Det er bare kjempegodt!!!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...