Gå til innhold

FU: har nicket ditt en historie ?


Ulv I Faarikaal

Anbefalte innlegg

Men du lyder nicket Melis også?

Jada, i skriflig versjon adlyder jeg det.

Jeg kvepper jo til når jeg ser hun som "egentlig" heter Melis på adopsjonsforum... hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 80
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Ulv I Faarikaal

    14

  • Female

    8

  • neuni

    8

  • MsSophie

    7

Mest aktive i denne tråden

Ikke Nickedokke

Eh....

Mitt nick taler vel for seg selv?

Sterke meninger og våger å si imot. Er blitt kalt både bitch og barsnlig, og tar det som komplimenter.

Syntes nick var teit, og lot være å ha det helt til ei av skrullene på Foreldreforum -småbarn blei såååå irritert over at jeg var anonym...

Som om jeg ikke er like anonym enda, liksom;0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke Nickedokke

Ikke noen morsom historie bak mitt nick, men det har jo en historie i det at jeg har brukt det i snart.... femten (!) år.

Det oppsto da jeg så Peter Sellers i rollen som inder ramponere en fest i filmen "The Party", skikkelig bløtkakehumor. Bl.a. var det altså en papegøye som fikk gjennomgå: "birdy num, num" - remember? Jeg gjenfortalte den sketsjen sikkert førti ganger, og siden det stemmer sånn ganske greit med bokstavene i fornavnet mitt så ble det bare hengende ved meg.

Det er blitt slik at jeg blir like overrasket hver gang jeg registrerer meg på en nettjeneste og får til svar at "birdie" er opptatt..! Det er jo MEG, det??

Ha! Den sketchen ELSKER jeg også!

Jeg kan bare plutselig bryte ut: Birdie Num-Num! (med vridd og merkelig stemme, selvsagt) i en hvilken som helst sammenheng jeg finner morsom, for så å le meg skakk....

Rart ingen menn i hvite frakker har vært å hentet meg ennå...

:0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke Nickedokke

Min historie er ikke at jeg har vært/er punker - men fra en barnetvserie med Punky Brewster. En liten jente med langt brunt hår som stort sett er snill og grei.

Og en av hver farve på sokkene!!

Den serien husker jeg godt, for det gav meg en god følelse at det kunne være litt "tøft" å ha forskjellige sokker. liksom....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er gammel og grå og får hatt meg en gang i året, akkurat som min navnesøster.

Skjer det på nyttårsaften hos deg også?

Har du hørt noe fra ham med hatten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjer det på nyttårsaften hos deg også?

Har du hørt noe fra ham med hatten?

Jeg håper DET skjer før nyttårsaften, og med en mer handlekraftig enn han med hatten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper DET skjer før nyttårsaften, og med en mer handlekraftig enn han med hatten!

Ja, vi får håpe det. Jeg skal ta med det ønsket i kveldsbønnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi får håpe det. Jeg skal ta med det ønsket i kveldsbønnen.

...det er bra, da er vi to som ber...og det bør vel omtrent doble muligheten....;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da eg begynte her på dol og dermed plutselig trengte eit nick, fann eg fram ei liste på drøyt 50 ord som eg hadde laga sjølv for nokre år sia...og blant orda var neuni (uttales ne-ú-ni - med trykk på u'en, altså). det blei raskt eit "ekstranavn" som eg identifiserer meg med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest zuuul

da eg begynte her på dol og dermed plutselig trengte eit nick, fann eg fram ei liste på drøyt 50 ord som eg hadde laga sjølv for nokre år sia...og blant orda var neuni (uttales ne-ú-ni - med trykk på u'en, altså). det blei raskt eit "ekstranavn" som eg identifiserer meg med :)

jeg som ALLTID har uttalt det som nøjj-ni ;\

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da eg begynte her på dol og dermed plutselig trengte eit nick, fann eg fram ei liste på drøyt 50 ord som eg hadde laga sjølv for nokre år sia...og blant orda var neuni (uttales ne-ú-ni - med trykk på u'en, altså). det blei raskt eit "ekstranavn" som eg identifiserer meg med :)

Men hvorfor skriver du nynorsk? Er du fra Sogn eller er du i slekt med Bassisten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men hvorfor skriver du nynorsk? Er du fra Sogn eller er du i slekt med Bassisten?

eg er oppvokst i indre sogn, ja - faktisk :) men snakker på ingen måte sognemål - dei fleste som hører landeveismixen av ein dialekt eg har, tipper på telemark... er ein "smule" prega av 9 år i oslo, også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg er oppvokst i indre sogn, ja - faktisk :) men snakker på ingen måte sognemål - dei fleste som hører landeveismixen av ein dialekt eg har, tipper på telemark... er ein "smule" prega av 9 år i oslo, også :)

Indre Sogn, ja. Ikke verst, ikke verst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Indre Sogn, ja. Ikke verst, ikke verst.

nja, kanskje ikkje verst, men ille nok. ille nok til at eg drog som 16-åring, og har ikkje sett meg tilbake :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nja, kanskje ikkje verst, men ille nok. ille nok til at eg drog som 16-åring, og har ikkje sett meg tilbake :)

Mye bedehus og borerigger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye bedehus og borerigger?

borerigger var det dårlig med _så_ langt inne i sogn, men bedehus ja.. hehe.

og så vil eg generelt sett fraråde folk å bosette seg i ei bygd med 2-300 innbyggere dersom ein ikkje har halve slekta der fra før. hvis folk ikkje kjenner bestemora di og dine grandtanters pikenavn, så er du pr definisjon eit fremmedlegeme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

borerigger var det dårlig med _så_ langt inne i sogn, men bedehus ja.. hehe.

og så vil eg generelt sett fraråde folk å bosette seg i ei bygd med 2-300 innbyggere dersom ein ikkje har halve slekta der fra før. hvis folk ikkje kjenner bestemora di og dine grandtanters pikenavn, så er du pr definisjon eit fremmedlegeme.

Hvor bodde du da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

borerigger var det dårlig med _så_ langt inne i sogn, men bedehus ja.. hehe.

og så vil eg generelt sett fraråde folk å bosette seg i ei bygd med 2-300 innbyggere dersom ein ikkje har halve slekta der fra før. hvis folk ikkje kjenner bestemora di og dine grandtanters pikenavn, så er du pr definisjon eit fremmedlegeme.

Det vil jeg så avgjort tro.

Nå har jeg forresten beskuet prozak. Han så ut som en munk. Får håpe for din skyld at han ikke er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...