Gå til innhold

Dårlig ankel

Simone

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er en voksen dame som for 15 år siden datt og skadet ankelen min. Ettersom jeg var gravid den gang fikk jeg ikke tatt røngten av ankelen min.Dette gjorde fryktelig vondt i ankelen i lang tid og jeg har aldri blitt bra igjen.

Jeg har vært hos lege og fysioterapeut, samt ortoped som sier jeg har stor slakk i leddbåndet. Jeg kan få operasjon, der jeg må ha gips på foten i tre mnd, samt at jeg må holde foten stabil i 6 mnd. Operasjonen garanterer heller ikke at jeg blir bra. Jeg har småbarn idag og legen mente at jeg måtte ha ro hvis jeg skulle ha sjans til å bli bedre av operasjonen.

Dette er en vurderingssak og jeg vet ikke hva jeg blir å gjøre. Er det andre ting jeg kan gjøre? Dette er plagsomt og smertefullt da jeg til stadighet vrikker/tråkker over da jeg er veldig glad i turgåing. Det kan også skje når jeg bare står på gulvet. Hva kan jeg gjøre? blir jeg verre med årene, finnes det noen grei støtte for foten? ortopeden mente jeg kunne få tilpasset noe på ortopedisk verksted, men det blir jo så hardt og stivt. Finnes det ingen solid støttebandasje (vanlige er for svak). Dette begynner å bli så vanskelig at jeg snart lurer på om jeg blir arbeidsufør. Kan noen hjelpe meg med råd og veiledning?

Takknemlig for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

du må få at vide hvilken operation du er tilbudt for at vi kan hjælpe dig. Hvis det er en Ewans operation eller lignende, så skal du sige ja!

Ellers må du komme igen eller skrive direkte til mig, men jeg rejser på ferie om nogle timer og er så først hjemme om en god uges tid.

mvh

jvbruun

[email protected]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...