Gå til innhold

Arbeidsledighetstrygd - noen som vet?

Anbefalte innlegg

Jeg sa opp jobben min i mai pg aat jeg mistrivdes vanvittig der. Så fikk jeg høre nå i går at jeg burde søke om arbeidsledighetstrygd. Men har jeg krav på det når jeg sa opp jobben selv da? Jeg vet at jeg i så fall får en "sperre" på 8 uker, men .. trodde ikke jeg hadde krav på arbeidsledighetstrygd nå jeg.. Noen som kan hjelpe meg? Jeg finner ikke svaret noe sted..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/63059-arbeidsledighetstrygd-noen-som-vet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, stemmer det der med 8 uker,vanligvis, det kommer litt ann på hvorfor du sa opp,dersom du har foreksempel blitt anbefalt av lege til å slutte på det stedet, da kan du slippe de 8 ukene, men så lenge du har vært i jobb å opptjent minstegrunnlag ( ikke helt sikker på hvor mye det er ) så har du rett på arb.ledighetstrygd. jeg syns du bør ta en tur å få pratet med en på arb.kontoret. Lykke til :-)

Hei, stemmer det der med 8 uker,vanligvis, det kommer litt ann på hvorfor du sa opp,dersom du har foreksempel blitt anbefalt av lege til å slutte på det stedet, da kan du slippe de 8 ukene, men så lenge du har vært i jobb å opptjent minstegrunnlag ( ikke helt sikker på hvor mye det er ) så har du rett på arb.ledighetstrygd. jeg syns du bør ta en tur å få pratet med en på arb.kontoret. Lykke til :-)

Takk for svar :) Tror jeg tar en telefon til arbeidskontoret med en gang jeg :)

Du har ikke krav på arbeidsledighetstrygd før etter 8 uker når du sier opp selv, etter hovedregelen.

Men det er viktig å melde seg ledig med en gang du blir ledig for at du skal få trygd når 8 uker er gått. Venter du 8 uker med å melde deg ledig, så må du vente ennå 8 uker før du får trygd. Mange som har brent seg på det.

Men ring Aetat så får du vite helt hvordan det er.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...