Gå til innhold

sykemeldingspenger for vikar

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest skaderapport

Hvis du har jobbet over 14 dager har du rett på sykepenger ved å levere egenmelding, har du jobbet kortere enn 14 dager må du ha sykemelding fra lege.

Pass på at det skrives skaderapport fra arbeidsplassen om at du skadet foten på jobb, du skal ikke betale lege, taxi, støttestrømper osv når det er yrkesskade (og olutselig kan det komme komplikasjoner mange uker senere, selv om du tror det er ufarlig nå, og da bør du ha en skaderapport å henvise til.

Kontakt bedriftslege/-sykepleier, hovedverneombud eller spør en av de som har jobbet der en stund hvordan man gjør det.

Colombiamamma

Hvis du har jobbet over 14 dager har du rett på sykepenger ved å levere egenmelding, har du jobbet kortere enn 14 dager må du ha sykemelding fra lege.

Pass på at det skrives skaderapport fra arbeidsplassen om at du skadet foten på jobb, du skal ikke betale lege, taxi, støttestrømper osv når det er yrkesskade (og olutselig kan det komme komplikasjoner mange uker senere, selv om du tror det er ufarlig nå, og da bør du ha en skaderapport å henvise til.

Kontakt bedriftslege/-sykepleier, hovedverneombud eller spør en av de som har jobbet der en stund hvordan man gjør det.

Egenmelding kan ikke benyttes før du har vært ansatt noen måneder vanligvis. Er dette kanskje annerledes når det er skade på jobb? Trodde ikke det.

Ved sykmelding har du krav på å få dekket lønn dersom du har jobbet over 14 dager før du ble skadet.

ok er du sikker på at man får dekket lønna uansett hvor lenge man har jobbet? Altså at hvis jeg har jobbet under 14 dager må jeg få sykemelding fra lege og over 14 dager kan jeg levere egenmelding?

jeg har jobbet 10 arbeidsdager nå, men 2 uker...er det 14 arbeidsdager man må ha jobbet for å levere egenmelding?

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...