Gå til innhold

om kostliste

Gjest lei_av_tull

Anbefalte innlegg

Gjest lei_av_tull

Hei, jeg er en jente på 18 som har hatt spiseforstyrrelser. Jeg er 1.68 m høy og vekten varierer mellom 52-55 kg. Jeg trener 5 ganger i uka, fotball, jogging, sykling, fjellturer, og styrke, ikke alltid like intensivt men...

Jeg har hatt problemer med å sette sammen et riktig kosthold, har enten spist for mye og lagt på meg eller for lite og tatt av. Har drevet med mye småspising mellom måltidene, særlig snop o.l, noe jeg vet ikke er bra, og får ofte veldig dårlig samvittighet. Målet mitt er at jeg spiser sunt og regelmessig uten å smågomle hele tiden. Jeg vil holde vekten stabilt på 54-55 kg. Har veldig liten peiling akkurat nå, på hva som er riktig mengde for meg, så jeg håper noen kan veilede meg litt.

Her er et forslag jeg har satt sammen selv:

FROKOST: 3-4 tykke brødskiver m/pålegg, 1 glass melk

LUNCH: 2-3 tykke brødskiver m/pålegg eller 2-3 dl kornblanding, 1 glass melk, 1 frukt

Middag: 2-3 store poteter, en stor porsjon magert kjøtt/fisk, mye gr.saker, litt saus. + en liten dessert

Kvelds: 2 skiver m/pålegg, 1 gl melk, 1 frukt

Jeg bruker ikke smør på skivene, men rikelig med sunt pålegg. Jeg drikker ekstra lettmelk, og spiser grovt brød. Tar meg kanskje en is eller noe annet godt i løpet av dagen, og en gulrot nå og da. Er dette for mye? Noen som har peil på sånn ca hvor mange kcal dette blir??

Blir veldig takknemlig for svar!!

hilsen,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Hei!

jeg ville bare si at jeg synes menyen din ser veldig fornuftig og "vanlig" ut! Håper det funker for deg!

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...