Gjest lei_av_tull Skrevet 12. juli 2002 Del Skrevet 12. juli 2002 Hei, jeg er en jente på 18 som har hatt spiseforstyrrelser. Jeg er 1.68 m høy og vekten varierer mellom 52-55 kg. Jeg trener 5 ganger i uka, fotball, jogging, sykling, fjellturer, og styrke, ikke alltid like intensivt men... Jeg har hatt problemer med å sette sammen et riktig kosthold, har enten spist for mye og lagt på meg eller for lite og tatt av. Har drevet med mye småspising mellom måltidene, særlig snop o.l, noe jeg vet ikke er bra, og får ofte veldig dårlig samvittighet. Målet mitt er at jeg spiser sunt og regelmessig uten å smågomle hele tiden. Jeg vil holde vekten stabilt på 54-55 kg. Har veldig liten peiling akkurat nå, på hva som er riktig mengde for meg, så jeg håper noen kan veilede meg litt. Her er et forslag jeg har satt sammen selv: FROKOST: 3-4 tykke brødskiver m/pålegg, 1 glass melk LUNCH: 2-3 tykke brødskiver m/pålegg eller 2-3 dl kornblanding, 1 glass melk, 1 frukt Middag: 2-3 store poteter, en stor porsjon magert kjøtt/fisk, mye gr.saker, litt saus. + en liten dessert Kvelds: 2 skiver m/pålegg, 1 gl melk, 1 frukt Jeg bruker ikke smør på skivene, men rikelig med sunt pålegg. Jeg drikker ekstra lettmelk, og spiser grovt brød. Tar meg kanskje en is eller noe annet godt i løpet av dagen, og en gulrot nå og da. Er dette for mye? Noen som har peil på sånn ca hvor mange kcal dette blir?? Blir veldig takknemlig for svar!! hilsen, 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest smik Skrevet 24. juli 2002 Del Skrevet 24. juli 2002 Hei! jeg ville bare si at jeg synes menyen din ser veldig fornuftig og "vanlig" ut! Håper det funker for deg! Hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.