Gå til innhold

Konkurranse: DOL's mest underbetalte


Reg@l

Anbefalte innlegg

Dere trenger ikke stresse med å være med i konkurransen, for den har jeg allerede vunnet.

100% stilling, 13.000 i måneden. Dele på 162,5 timer og hva får vi da??? Hele 80 kroner timen! Uten noen slags form for tillegg for noe som helst. Fy faen for en idiot jeg er...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • spirito

    16

  • Zirine

    10

  • AAA

    4

  • Melaisa

    3

Mest aktive i denne tråden

Hva er det for en jobb da?

Jeg ble tilbudt 70 kr/timen i min jobb, jeg sa nei takk jeg.

Er det bedre å gå arbeidledig enn å ta en jobb til 70 kr. timen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må sikkert være meg som går hjemme og vasker, rydder, lager mat, passer unger osv. Hadde det ikke vært for foreldrene mine så hadde jeg ikke en gang hatt penger til å gå til frisøren eller å kjøpe meg klær, sko, kremer osv. det siste året!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp

Så vi som har jobber skal altså betale fordi noen jævla latsabber ikke gidder å ta en midlertidig litt dårlig betalt jobb?

Har du lyst at barna dine skal bli sånn Melaisa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så vi som har jobber skal altså betale fordi noen jævla latsabber ikke gidder å ta en midlertidig litt dårlig betalt jobb?

Har du lyst at barna dine skal bli sånn Melaisa?

Jeg vil oppfordre barna mine til å jobbe, og er det vel ikke så sannsynlig at de kan forvente å få noe bedre enn minstelønn. Det er jo noen år til de er tretten, så å antyde hva en akseptabel timepris skulle være, er vel vanskelig.

Jeg derimot hadde ikke giddet å jobbe for 70 kroner timen dersom jeg kunne få arbeidsledighetstrygd. Da hadde jeg jo tapt penger i forhold til å få en hvilepause i livet. Siden jeg har en utdanning som ikke gjør det spesielt vansklig å få jobb, hadde jeg vel neppe gått så lenge ledig.

Og så er jo hele problemstillingen litt søkt i mitt tilfelle, for jeg har fast jobb her i kommunen, jeg har langt nok ansiennitet til å ikke miste jobben og jeg kommer neppe til å si opp selv.

Men jeg hadde absoulutt hatt forståelse for at en universitetsutdannet person med 300 000 i studielån ikke hadde valgt en jobb med 70 kroner timen dersom han hadde tapt penger på det i forhold til hva han får i ledighetstrygd. Stor forståelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bedre å gå arbeidledig enn å ta en jobb til 70 kr. timen?

Ja. Det er bedre for selvtillitten å gå arbeidsledig. Jeg tar litt småjobber her og der, maler litt hus og koser meg, tjener like mye på det.

Når man er vant til å tjene 800 kr timen, gidder man ikke jobbe for 70...

Mulig jeg er svært bortskjemt, men 70 kr timen for en 20-åring med masse erfaring er ikke særlig bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vi som har jobber skal altså betale fordi noen jævla latsabber ikke gidder å ta en midlertidig litt dårlig betalt jobb?

Har du lyst at barna dine skal bli sånn Melaisa?

Betaler du noe som helst for meg? Hva da, om jeg tør spørre?

Jeg er student og har sommerferie, har ikke en skitt med trygd, om det er det du tror...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil oppfordre barna mine til å jobbe, og er det vel ikke så sannsynlig at de kan forvente å få noe bedre enn minstelønn. Det er jo noen år til de er tretten, så å antyde hva en akseptabel timepris skulle være, er vel vanskelig.

Jeg derimot hadde ikke giddet å jobbe for 70 kroner timen dersom jeg kunne få arbeidsledighetstrygd. Da hadde jeg jo tapt penger i forhold til å få en hvilepause i livet. Siden jeg har en utdanning som ikke gjør det spesielt vansklig å få jobb, hadde jeg vel neppe gått så lenge ledig.

Og så er jo hele problemstillingen litt søkt i mitt tilfelle, for jeg har fast jobb her i kommunen, jeg har langt nok ansiennitet til å ikke miste jobben og jeg kommer neppe til å si opp selv.

Men jeg hadde absoulutt hatt forståelse for at en universitetsutdannet person med 300 000 i studielån ikke hadde valgt en jobb med 70 kroner timen dersom han hadde tapt penger på det i forhold til hva han får i ledighetstrygd. Stor forståelse.

Jeg har ikke ledighetstrygd da. Man får ikke det før man har gått ledig i 8 uker, og det er like lenge som ferien det...

Jeg ville ikke snylta på det heller, det er dårlig hvis man kan få en jobb. Men jeg vil heller nyte ferien som fattig enn å slite meg ihjel for 70 kr timen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Det er bedre for selvtillitten å gå arbeidsledig. Jeg tar litt småjobber her og der, maler litt hus og koser meg, tjener like mye på det.

Når man er vant til å tjene 800 kr timen, gidder man ikke jobbe for 70...

Mulig jeg er svært bortskjemt, men 70 kr timen for en 20-åring med masse erfaring er ikke særlig bra.

Er det bedre for selvtilliten å gå arbeidsledig???

Du er 20 år, det er begrenset hvor mye erfaring du har klart å skaffe deg. Du har altfor lite erfaring til å sette deg på din høye hest og proklamere at du ikke gidder å jobbe fordi du "er verd mer". Det skal du iallefall ikke si til en potensiell arbeidsgiver når du søker nye jobber - for han vil garantert spørre.

Det meste av erfaring er god erfaring (også en til 70 kr. timen) - det er definitivt bedre enn arbeidsledighet - og selv om det ikke har direkte relevant til de jobbene du søker, så kan det være nyttig. Men hvis ikke du ser det, så synes jeg du har et problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betaler du noe som helst for meg? Hva da, om jeg tør spørre?

Jeg er student og har sommerferie, har ikke en skitt med trygd, om det er det du tror...

Jeg betaler arbeidsledighetstrygden din, kjære venn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil oppfordre barna mine til å jobbe, og er det vel ikke så sannsynlig at de kan forvente å få noe bedre enn minstelønn. Det er jo noen år til de er tretten, så å antyde hva en akseptabel timepris skulle være, er vel vanskelig.

Jeg derimot hadde ikke giddet å jobbe for 70 kroner timen dersom jeg kunne få arbeidsledighetstrygd. Da hadde jeg jo tapt penger i forhold til å få en hvilepause i livet. Siden jeg har en utdanning som ikke gjør det spesielt vansklig å få jobb, hadde jeg vel neppe gått så lenge ledig.

Og så er jo hele problemstillingen litt søkt i mitt tilfelle, for jeg har fast jobb her i kommunen, jeg har langt nok ansiennitet til å ikke miste jobben og jeg kommer neppe til å si opp selv.

Men jeg hadde absoulutt hatt forståelse for at en universitetsutdannet person med 300 000 i studielån ikke hadde valgt en jobb med 70 kroner timen dersom han hadde tapt penger på det i forhold til hva han får i ledighetstrygd. Stor forståelse.

Jeg sier ikke at man skal ta til takke med 70 kr timen på permanent basis, det kan være mens man søker på noe annet. Å formidle at det er ok med trygd istedenfor en litt dårlig betalt lønn for en periode er pokker meg en ganske kraftig signaleffekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bedre for selvtilliten å gå arbeidsledig???

Du er 20 år, det er begrenset hvor mye erfaring du har klart å skaffe deg. Du har altfor lite erfaring til å sette deg på din høye hest og proklamere at du ikke gidder å jobbe fordi du "er verd mer". Det skal du iallefall ikke si til en potensiell arbeidsgiver når du søker nye jobber - for han vil garantert spørre.

Det meste av erfaring er god erfaring (også en til 70 kr. timen) - det er definitivt bedre enn arbeidsledighet - og selv om det ikke har direkte relevant til de jobbene du søker, så kan det være nyttig. Men hvis ikke du ser det, så synes jeg du har et problem.

Jeg har jobbet på det stedet i fem år uten lønnsøkning, nå gidder jeg ikke det mer. Har skjønt at de ikke opererer med belønning for ansenitet eller godt arbeid. Så da synes jeg det er bedre å bruke sommerferien til å lete etter andre jobber og lete etter bolig.

Jeg sitter ikke her og er slask for morro skyld, men jeg vil ikke bane vei for useriøse arbeidsgivere som lønner under minstekravet og som ikke gidder å skrive kontrakt engang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier ikke at man skal ta til takke med 70 kr timen på permanent basis, det kan være mens man søker på noe annet. Å formidle at det er ok med trygd istedenfor en litt dårlig betalt lønn for en periode er pokker meg en ganske kraftig signaleffekt.

Du skjønner det ikke du, jeg har ikke trygd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jobbet på det stedet i fem år uten lønnsøkning, nå gidder jeg ikke det mer. Har skjønt at de ikke opererer med belønning for ansenitet eller godt arbeid. Så da synes jeg det er bedre å bruke sommerferien til å lete etter andre jobber og lete etter bolig.

Jeg sitter ikke her og er slask for morro skyld, men jeg vil ikke bane vei for useriøse arbeidsgivere som lønner under minstekravet og som ikke gidder å skrive kontrakt engang!

Det forstår jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...