Gå til innhold

Konkurranse: DOL's mest underbetalte


Reg@l

Anbefalte innlegg

Ok, din fremtidige arbeidsledighetstrygd da ;)

Heh, så du regner med at jeg ikke får meg noen jobb? Jeg studerer og regner da med at jeg skal klare å livnære meg selv etter det.

Det er så rart, "alle voksne" nærmest forlanger at studenter og skoleelever skal jobbe i ferien. Det er FERIE, på lik linje med arbeidende folks ferier. Man skal slappe av og nyte ferien, ikke være tvunget til å jobbe for å få litt respekt. Ikke min skyld at skolene holder stengt så lenge.

Studenter blir sett stygt på hvis de ikke har en deltidsjobb etter skolen. Skolen er faktisk på heltid! Hvor mange av dere som jobber 100% er det som har ork til å gå på en ny jobb etter 8 timer på den forrige?

Hvorfor kan aldri studenter nyte en ferie eller en ettermiddag uten skjeve blikk fra folk som synes vi burde utnyttet tiden til jobbing?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • spirito

    16

  • Zirine

    10

  • AAA

    4

  • Melaisa

    3

Mest aktive i denne tråden

Fint. Hva er da problemet?

Jeg forstår at du gjerne vil ha lønnsøkning etter å ha jobbet et sted 5 år, men det sto ikke i ditt opprinnelig innlegg.

Ble du sur fordi jeg antydet at du er en latsekk fordi du heller vil gå på trygd enn å arbeide?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fattiglusa

Ja. Det er bedre for selvtillitten å gå arbeidsledig. Jeg tar litt småjobber her og der, maler litt hus og koser meg, tjener like mye på det.

Når man er vant til å tjene 800 kr timen, gidder man ikke jobbe for 70...

Mulig jeg er svært bortskjemt, men 70 kr timen for en 20-åring med masse erfaring er ikke særlig bra.

800 kroner timen!!! En sånn jobb kunne jeg godt tenke meg å ha :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår at du gjerne vil ha lønnsøkning etter å ha jobbet et sted 5 år, men det sto ikke i ditt opprinnelig innlegg.

Ble du sur fordi jeg antydet at du er en latsekk fordi du heller vil gå på trygd enn å arbeide?

Jeg vil ikke gå på trygd jeg, DET synes jeg er mer nedlatende enn å gå fattig så lenge man er arbeidsfør. Mulig jeg er en latsekk, men jeg er, som alle andre, sliten etter eksamener og stress, og unner meg selv å slappe av litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

800 kroner timen!!! En sånn jobb kunne jeg godt tenke meg å ha :o)

Selv når man bare jobber en time ca. 15 ganger i året?

Greit nok, super timelønn, men tariffen for den jobben ligger faktisk på 1600 kr. i timen. Men det tør jeg ikke forlange :o)

Hadde jeg kunne jobbe 8 timer daglig med DEN lønna så :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det innlegget var ikke til deg spirito - ro deg ned.

Det var meg du hintet til, var det ikke? "Jeg sier ikke at man skal ta til takke med 70 kr timen på permanent basis..."

Det var jo min timelønn du dro fram i innlegget, da var det vel også meg du siktet til? Eller var det heeelt tilfeldig?

Jeg trenger da aldeles ikke roe meg ned.

*hoppe opp og ned og dra seg i håret*

Neida, jeg skjønner poenget ditt. Slasker som snylter på trygdepenger liker vi ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier ikke at man skal ta til takke med 70 kr timen på permanent basis, det kan være mens man søker på noe annet. Å formidle at det er ok med trygd istedenfor en litt dårlig betalt lønn for en periode er pokker meg en ganske kraftig signaleffekt.

Det får være mitt bidrag til landets forfall det da. Ellers bidrar jeg jo ikke i særlig grad til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var meg du hintet til, var det ikke? "Jeg sier ikke at man skal ta til takke med 70 kr timen på permanent basis..."

Det var jo min timelønn du dro fram i innlegget, da var det vel også meg du siktet til? Eller var det heeelt tilfeldig?

Jeg trenger da aldeles ikke roe meg ned.

*hoppe opp og ned og dra seg i håret*

Neida, jeg skjønner poenget ditt. Slasker som snylter på trygdepenger liker vi ikke.

Det var ikke deg jeg siktet til - jeg brukte bare 70 kroners eksemplet i og med at det var oppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Det er bedre for selvtillitten å gå arbeidsledig. Jeg tar litt småjobber her og der, maler litt hus og koser meg, tjener like mye på det.

Når man er vant til å tjene 800 kr timen, gidder man ikke jobbe for 70...

Mulig jeg er svært bortskjemt, men 70 kr timen for en 20-åring med masse erfaring er ikke særlig bra.

"20 åring med masse erfaring."

Det må være århundrets selvmotsigelse! :-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

"20 åring med masse erfaring."

Det må være århundrets selvmotsigelse! :-))

Alt er relativt :-) en 20 åring med "relativt lang erfaring".

Men, stol ikke på en 50 åring som sier h*n har 30 års erfaring, det er nesten aldri sant. Vedk har mer sannsynlig 10 års erfaring som er 20 år gammel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags jobb er det da? Synes det høres elendig ut, ja, Reg@l, dessverre:-)

No offence ! :-)

Til og med...æh...barnehageansatte, en ufaglært assistent, har vel mer i måneden enn det?

Jeg begynner å skjønne at jeg hadde råflaks som havnet i det firmaet jeg jobber i. Selv uten noen særlig utdannelse har jeg over trehundre tusen i året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv når man bare jobber en time ca. 15 ganger i året?

Greit nok, super timelønn, men tariffen for den jobben ligger faktisk på 1600 kr. i timen. Men det tør jeg ikke forlange :o)

Hadde jeg kunne jobbe 8 timer daglig med DEN lønna så :o)

Hva er det for noe da? Luksushore?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"20 åring med masse erfaring."

Det må være århundrets selvmotsigelse! :-))

Hva i huleste vet deu om hva salags erfaring jeg har? Du er frekk! Synes du kan holde munn hvis du ikke har noe bedre å komme med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva i huleste vet deu om hva salags erfaring jeg har? Du er frekk! Synes du kan holde munn hvis du ikke har noe bedre å komme med.

Mulig du syns jeg er kanonfrekk nå, men hvis du er 20 år og 5 års erfaring, så tilsier all fornuft at det er en type jobb som ikke har så vanvittig mye bedre inntjeningspotensiale enn 70 kr timen... ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig du syns jeg er kanonfrekk nå, men hvis du er 20 år og 5 års erfaring, så tilsier all fornuft at det er en type jobb som ikke har så vanvittig mye bedre inntjeningspotensiale enn 70 kr timen... ;-)

Du snakker som du har vett til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig du syns jeg er kanonfrekk nå, men hvis du er 20 år og 5 års erfaring, så tilsier all fornuft at det er en type jobb som ikke har så vanvittig mye bedre inntjeningspotensiale enn 70 kr timen... ;-)

For noe tull. Hun kunne f.eks. vært tolk, eller annet som man trenger spesial kompetanse for å kunne utføre, uten nødvendigvis å ha mye skolegang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du snakker som du har vett til.

Med sånne slående argumenter viser du på en fortreffelig måte hvilken astronomisk lønn du fortjener!:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...