Gå til innhold

Konkurranse: DOL's mest underbetalte


Reg@l

Anbefalte innlegg

For noe tull. Hun kunne f.eks. vært tolk, eller annet som man trenger spesial kompetanse for å kunne utføre, uten nødvendigvis å ha mye skolegang.

For å være f.eks tolk, må man, selv om man kan språket dokumentere kvalifikasjoner man ganske enkelt ikke har når man er 15 år. Det samme gjelder de aller fleste yrker som man sikkert i og for seg kan begynne på når man er 15 år.

Man blir ikke kvalifisert for en anstendig lønn i dagens moderne samfunn med kun ungdomsskole. For all del, du klarer sikkert å dra fram det ene unntaket som bekrefter regelen, men unntak blir det lell.

MVH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • spirito

    16

  • Zirine

    10

  • AAA

    4

  • Melaisa

    3

Mest aktive i denne tråden

For å være f.eks tolk, må man, selv om man kan språket dokumentere kvalifikasjoner man ganske enkelt ikke har når man er 15 år. Det samme gjelder de aller fleste yrker som man sikkert i og for seg kan begynne på når man er 15 år.

Man blir ikke kvalifisert for en anstendig lønn i dagens moderne samfunn med kun ungdomsskole. For all del, du klarer sikkert å dra fram det ene unntaket som bekrefter regelen, men unntak blir det lell.

MVH

Tja, jeg har da snakket med tolker som kom til Norge som asylsøkere for få år siden, uten noen erfaring som tolk, men de tjner da tjukt av kroner.

Ikke vet jeg, men en 20 åring fra Bosnia som kom til Norge for 5 år siden, og nå snakker bra norsk i tillegg til bosnisk, vil vel ikke ha noen større vanskeligheter med å få seg tolkejobb enn en 40 åring i samme situasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med sånne slående argumenter viser du på en fortreffelig måte hvilken astronomisk lønn du fortjener!:o)

Sopphue. For dine argumenter er jo fantastiske. Du har ingen peiling på hva jeg har jobbet med, derfor synes jeg du kan holde kjeft til du var noe vettugt å komme med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...