Gå til innhold

En ukes sammenhengende overdrivelse

Anbefalte innlegg

Gjest Eksessius

Jeg er en 34 år gammel mann som nylig er kommet hjem fra en ukes rockefestival.

Den daglige menyen denne uka var som følger:

-Mellom 12 og 18 alkoholenheter fra 11 på formiddagen til 03 på natten. Jeg var ikke på noe tidspunkt overstadig beruset, selv om jeg kjente meg litt "småfull" på slutten av kvelden.

-Omlag et gram kokain per dag fordelt over hele dagen.

-En E bestående av om lag 100 mg MDMA

-30 sigaretter.

-Litt hasj i ny og ne.

-Antihistaminer for å forebygge fyllesyke. Ellers var kostholdet normalt og jeg la vekt på å få i meg proteiner ved hvert måltid. Tok også B- og C-vitamintilskudd. Sov minst sju timer hver natt.

Jeg er slank, trener mye og har ingen helseproblemer. Røyker ikke daglig og bruker ikke sentralstimulerende midler mer enn et par ganger i året. Er ikke i noen risikogruppe på noe vis. Høy utdannelse, god jobb og ditto lønn.

Spørsmålet mitt er rett og slett:

Hvor risikabel er egentlig en slik uke? På kort og lang sikt?

I min omgangskrets er dette ikke en helt uvanlig meny. Jeg var litt matt en dag etter at jeg kom hjem, men ellers fin. Jeg kommer helt sikkert til å gjenta dette til neste år.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/63627-en-ukes-sammenhengende-overdrivelse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

tigertrollet

Kjære Eksessius

Hmm. Du verden hvilket inntak av flytende, pulver, fast føde og parfymert luft. På lang sikt kommer du nok til å dø desverre -om 30-40 år omtrent..

På kort sikt vil du nok merke en viss nedsatt fysisk form -kanskje spesielt utholdenheten vil bli rammet. Dette er forbigående, men kan nok være tøfft mens det står på.

Det kan skje at en liten mengde hjerneceller har tatt skade av den utagerende levestilen -selv etter en uke. Men tatt i betraktning av at du har en bra jobb og tjener godt har du formodentlig noe å gå på -man bruker som kjent ikke på langt nær all den hjernekapasitet man innehar- så noen fra eller til...

Det psykologiske aspektet er noe mer interessant: hva gjør at en mann i din posisjon og alder fremdeles rølper og raver rundt på klissvåte teltplasser for å angivelig "høre" på musikk??..

Kjære Eksessius

Hmm. Du verden hvilket inntak av flytende, pulver, fast føde og parfymert luft. På lang sikt kommer du nok til å dø desverre -om 30-40 år omtrent..

På kort sikt vil du nok merke en viss nedsatt fysisk form -kanskje spesielt utholdenheten vil bli rammet. Dette er forbigående, men kan nok være tøfft mens det står på.

Det kan skje at en liten mengde hjerneceller har tatt skade av den utagerende levestilen -selv etter en uke. Men tatt i betraktning av at du har en bra jobb og tjener godt har du formodentlig noe å gå på -man bruker som kjent ikke på langt nær all den hjernekapasitet man innehar- så noen fra eller til...

Det psykologiske aspektet er noe mer interessant: hva gjør at en mann i din posisjon og alder fremdeles rølper og raver rundt på klissvåte teltplasser for å angivelig "høre" på musikk??..

Svaret på det er at jeg synes det er veldig morsomt. Dessuten er jeg i bransjen. Musikken er langt viktigere nå enn for ti år siden. Det å rave rundt og rølpe appellerer ikke til meg.

tigertrollet

Svaret på det er at jeg synes det er veldig morsomt. Dessuten er jeg i bransjen. Musikken er langt viktigere nå enn for ti år siden. Det å rave rundt og rølpe appellerer ikke til meg.

Så du har det med andre ord morsomt én uke i året og er seriøs i resterende 51 uker??

Juhuu:-)

• 3 uker senere...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...