Gå til innhold

noen som har en god matoppskrift de vil dele?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

nei

Beregn ca 2 poteter (forbanna pop-up!) til hver avhengig av størrelse. Børste dem godt men la skrellet være på. Del dem i båter, jo mindre båter jo kortere steketid. Legg dem lagvis i ildfast smurt form, for hvert lag har du på en god olivenolje og krydder etter smak. Kjempegodt med rosèpepper til! Så legger du en løk i skiver, en boks mais og litt østerssopp (evt frisk champignon) over og rister litt på formen slik at maisen fordeles litt. Inn i ovnen, i midten, på ca 175 grader til potetene er møre. (ca 35-50 min avhengig av ovntype)

Jeg liker best entrecote, gjerne hvitløksmarinert, til denne retten.

Bon appetit!

Du kjøper laksefileter fra Enghav - det er 2 stk i hver pakke. bergen en pakke pr. person.

Så legger du dem i en ildfast form - legger rundt noe hakket løk, -heller over og rundt, MASSE fløte og drysser over Sitronpepper......

La det stå i ovnen til fløten tykner.

Kokte nypoteter til og agurksalat...

HVITVIN!

NAM! :-)

Gjest retvizan

Du kjøper laksefileter fra Enghav - det er 2 stk i hver pakke. bergen en pakke pr. person.

Så legger du dem i en ildfast form - legger rundt noe hakket løk, -heller over og rundt, MASSE fløte og drysser over Sitronpepper......

La det stå i ovnen til fløten tykner.

Kokte nypoteter til og agurksalat...

HVITVIN!

NAM! :-)

*Sikle*

Annonse

Gjest retvizan

Jeg vil ihvertfall!

*slikke seg rundt munnen*

Ok, får raske på litt her da, syklinga begynner om 10 minutter.

Skjær opp 6-8 jordbær i småbiter. Sukre dem litt, og legg dem i en liten haug på en desserttallerken. Dekk jordbærhaugen med stivpiska krem og dekk kremhaugen med syltynne kiwiskiver. Over der heller du flytende honning. Pynt med et helt jordbær på toppen.

Pss..litt sukker og vaniljesukker i kremen!

Løpe---->TV---->TdF

Ok, får raske på litt her da, syklinga begynner om 10 minutter.

Skjær opp 6-8 jordbær i småbiter. Sukre dem litt, og legg dem i en liten haug på en desserttallerken. Dekk jordbærhaugen med stivpiska krem og dekk kremhaugen med syltynne kiwiskiver. Over der heller du flytende honning. Pynt med et helt jordbær på toppen.

Pss..litt sukker og vaniljesukker i kremen!

Løpe---->TV---->TdF

æsj! det gjør vonst i kinna bare ved tanken på jordbær og kiwi. IIIIII, like ekkelt som stikkelsbær!

En god gryte:

Biffstrimler, litt bacon,1 squash, 2-3 paprika, 1 boks hermetisk champignong (ev. frisk), en halv til en tomat, 1-2 løk, 1 boks bambusskudd steikes i en panne eller gryte. Hvis panne, ha i kasserolle før trinn to.

Tilsett 2 poser sjysaus, kok 5 minutter, smak til med +/- en teskje tomatpure, og litt pepper.Kok 5-10 minutter til.

Serveres med kokt ris (ikke hurtig).

Dette er det beste jeg kan lage til kjæresten min:

2 kylling fileer

3 beger creme fraiche

hvitløk

Røkt skinke

Ost til gratinering

Bland sammen creme fraiche, hvitløk og røkt skinke i en ildfast form. Stekes i 45 minutter på ca 210 grader, ha på ost de siste 10 minuttene.

Serveres med slottspoteter og broccoli.... Mmmmm.....

Gjest melin

Dette er det beste jeg kan lage til kjæresten min:

2 kylling fileer

3 beger creme fraiche

hvitløk

Røkt skinke

Ost til gratinering

Bland sammen creme fraiche, hvitløk og røkt skinke i en ildfast form. Stekes i 45 minutter på ca 210 grader, ha på ost de siste 10 minuttene.

Serveres med slottspoteter og broccoli.... Mmmmm.....

Hei - høres veldig godt ut. Høres mye ut med 3 beger med creme fraiche??

Hva med kyllingfileten, legges den også i forma, eller stekes den seperat, evt. hvor lenge da?

Hei - høres veldig godt ut. Høres mye ut med 3 beger med creme fraiche??

Hva med kyllingfileten, legges den også i forma, eller stekes den seperat, evt. hvor lenge da?

Tja, formen min er ganske stor, så jeg bruker 3 bokser for å dekke kyllingfileen. I tillegg synes jeg sausen er veldig god.

Kyllingfileen legges ned i formen slik at den er dekket av creme fraiche, hvitløk og røkt skinke i terninger.

Det er utrolig godt, og veldig enkelt å lage.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...