Gå til innhold

orker ikke mer tull!

Gjest lei_av_tull

Anbefalte innlegg

Gjest lei_av_tull

Hei, jeg er en jente på 18 som har slitt med spiseforstyrrelser i et halvannet år, men er så og si frisk nå, er normalvektig og fungerer normalt igjen. (var innlagt for anorexi)

Jeg er nå 1.68 m høy og 54 kg. Jeg trener 5-6 ganger i uka, 2 ganger fotball, 1-2 ganger styrke, og 1-2 ganger kondisjon. Problemet mitt er at jeg enda ikke helt vet hva som vil være riktig for meg å spise, mengde antall kcal o.l. Jeg henger meg fremdeles mye opp i maten, noe jeg sef jobber med å slutte med. Jeg har bestemt meg for å sitte opp et lite mat-opplegg som jeg skal prøve å følge slik at jeg kommer inn i en "normal" rutine. Jeg har tidligere hatt perioder der jeg spiser altfor mye usunt og uregelmessig, og andre perioder der jeg spiser altfor lite. Dette går ut over treningen, noe jeg ikke orker lenger, må en gang for alle slutte å tulle så mye med den forbaska maten!! Har satt opp en kostliste som jeg føler kan være ok, men siden jeg er litt forvirret, så hadde det vært utrolig ok om noen hadde giddet å gi meg tips til forandringer!! Det hadde gjort meg utrolig takknemlig og glad!!

Frokost: 3 tykke skiver m/sunt pålegg eller 2 dl kornblanding + 1 gl melk + 1 frukt

Lunch: samme som frokost

Middag: 2 store poteter, stor porsjon magert kjøtt/fisk, litt saus, og mye grønt. + en liten dessert (litt semulegrøt, en yoghurt e.l)

Kvelds: samme som frokost

I tillegg tar jeg meg gjerne en is eller noe annet litt godt i løpet av dagen. Bruker ikke smør på skivene, bruker grovt brød og lett-melk. Bruker rikelig med pålegg, men bare de magre typene.

Jeg føler kanskje at dette er litt mye, jeg er veldig redd for å legge på meg, isåfall må det være muskler og ikke fett. Treningene er ikke alltid så veldig intense, men noen ganger er de det. Hvor mange kcal blir dette sånn ca?

Hvis noen har giddet å lese dette og i tillegg vil gi meg et svar takker jeg av hele mitt hjerte!!!

hilsen,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ikke undertegnet

hei på deg. Sliter selv med sf, men den andre sorten, og klarer ikke det med regelmessige måltider selv om jeg vet at det er det som fungerer i lengden. Jeg synes det er en bra kostliste du har satt opp. Den inneholder ca 2000kcal, noe som er akkurat passe for deg. Det at du trener gjør at du kan unne deg noe ekstra i ny og ne. har selv en kostliste, men den er bare på 1500kcal, fordi jeg er livredd for å gå opp i vekt, og fordi jeg er lavere og veier mindre. Jeg synes det er litt vanskelig å følge kostlisten min, fordi jeg enten sulter meg eller overspiser og kaster opp, men,men..er på bedringens vei selv. er noe herk å ha dette drittet iallefall.

Synes iallefall kostlisten din virket bra, og du kommer ikke til å legge på deg av den.

lykke til videre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...