Gå til innhold

Galskapen herjer i Oslos gater, 100 mennesker involvert i masseslagsmål


Solsikke

Anbefalte innlegg

Bur mellom Sinsen og Rodeløkka... Og blir litt matt av tabloidpressa ja.

Jeg bor litt lenger ned og merker at folk tror det er farlig å bo her. Men har etter mange år i strøket aldri opplevd noe skremmende.

Trist at Grünerløkka skal framstilles slik det gjør, farlig og hipt. Jeg opplever det ikke slik i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    8

  • Solsikke

    8

  • flisa

    6

  • Bassisten

    5

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Jeg bor litt lenger ned og merker at folk tror det er farlig å bo her. Men har etter mange år i strøket aldri opplevd noe skremmende.

Trist at Grünerløkka skal framstilles slik det gjør, farlig og hipt. Jeg opplever det ikke slik i det hele tatt.

Typisk at det er dei som bur langt vekke og aldri er i byen som sprer rykta. Eg har som deg aldri opplevd noko som helst negativt her i oslo kor eg har budd i 13 år, men har opplevd mykje alvorlegare ting på utestader i heimbyen min i Nord-Noreg. Likevel er det Oslo som hengjast ut som "farleg".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typisk at det er dei som bur langt vekke og aldri er i byen som sprer rykta. Eg har som deg aldri opplevd noko som helst negativt her i oslo kor eg har budd i 13 år, men har opplevd mykje alvorlegare ting på utestader i heimbyen min i Nord-Noreg. Likevel er det Oslo som hengjast ut som "farleg".

Men er det ikke litt pussig at hver gang det er slagsmål eller annet trøbbel i Oslo så skjer det nesten alltid på østkanten. Du hører aldri om "gjengslagsmål på Røa", f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du *behøver* jo ikke delta hvis du ikke vil, Solsikke! ;-)

Med vennlig hilsen

BEHØVER man ikke ? Klart man MÅ delta !!! Dette handler jo om ÆRE mann ! ;-)

En slåsskamp er bare sunt det :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hva VG ville skrevet dersom to personer sloss på en bygdefest og 98 sto og så på... 100 mennesker invovert i bygdeslag?

Sønnen til ei venninne av meg var med på et oppgjør i Tromsø en gang, og der fikk avisene en litt alvorlig slåsskamp til å høres ut som 3. verdenskrig.

Aviser skal selge seg vet du, og da er det viktig å gjøre småting så store som overhodet mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, herregud altså! Guri! Jeg kjenner nesten en som kjørte forbi en som bor i nærheten av det stedet. Jeg tør nesten ikke gå ut lengre! *skjelver*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe ja kanskje det:o) Du har fått humor du Sør, flott*s*

Men da melder et åpenbart spørsmål seg: hvorfor flytter folk fra Nord-Norge til Oslo, hvis det er så bra i NN, og så voldelig i Oslo?

Er det for å oppleve/delta i slosskamper?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ikkje vore på bygdefestar der 10-15 har slåss og 100 stått og sett på? Det var nemleg det som skjedde på Rodeløkka i kveld...

og fordi noen har slåss på bygdefester, så skal man ikke være redd for volden i Oslo? Skal si deg at bygdefest-slåssing er forbaska skremmende og ødeleggende det også. Det er tross alt folk i nabolaget.

Jeg må le av dere som må inn og bagatellisere i skrekk for at kanskje Solsikke mente at de slåss fordi det var negre - eller no' sånt.

Saken er at det er for mye vold overalt, og det skremmer meg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og fordi noen har slåss på bygdefester, så skal man ikke være redd for volden i Oslo? Skal si deg at bygdefest-slåssing er forbaska skremmende og ødeleggende det også. Det er tross alt folk i nabolaget.

Jeg må le av dere som må inn og bagatellisere i skrekk for at kanskje Solsikke mente at de slåss fordi det var negre - eller no' sånt.

Saken er at det er for mye vold overalt, og det skremmer meg også.

Hei Flisa,

Ser du noen som har påstått at vold ikke er skremmende?

Ikke jeg heller.

====

Noe annet som er skremmende er massehysteri!

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Flisa,

Ser du noen som har påstått at vold ikke er skremmende?

Ikke jeg heller.

====

Noe annet som er skremmende er massehysteri!

Med vennlig hilsen

Nei, men jeg ser at dere styrter til for å få Solsikke til å fremstå i et merkelig lys.

Men, men, -jeg driter nå i det *s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men jeg ser at dere styrter til for å få Solsikke til å fremstå i et merkelig lys.

Men, men, -jeg driter nå i det *s*

Det er vel ikke snakk om å få Solsikke til å se merkelig ut, men å få ting inn i et perspektiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike slagsmål skremmer meg ikke så veldig. Her er det to parter som har hisset hverandre opp og så har det endt i et slagsmål til slutt. Teit ja, men skremmende? nei. Det som skremmer meg er den blinde volden hvem som helst kan bli utsatt for, etter lite eller ingen provokasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, men jeg ser at dere styrter til for å få Solsikke til å fremstå i et merkelig lys.

Men, men, -jeg driter nå i det *s*

Og sette Solsikke i et merkelig lys klarer hun utmerket godt selv, og trenger null hjelp fra andre dolere til å gjøre den jobben.

Det har hun bevist i utallige innlegg hvor hovedessensen har vært å sette fremmedkulturelle/mennesker av utenlandsopprinnelse i et dårlig lys.

At hun til stadighet forsikrer oss om at innleggene at på til ikke er rasistisk ment, sier igrunn sitt om den saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men jeg ser at dere styrter til for å få Solsikke til å fremstå i et merkelig lys.

Men, men, -jeg driter nå i det *s*

Er det ikke "merkelig" hvordan det er folk som bor over tusen km fra Oslo som skal uttale seg om hva som er gale der?

Basert på hva hun har lest i VG...

===

Solsikke klarer det der med "merkelig lys" utmerket godt uten hjelp fra andre! ;-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da melder et åpenbart spørsmål seg: hvorfor flytter folk fra Nord-Norge til Oslo, hvis det er så bra i NN, og så voldelig i Oslo?

Er det for å oppleve/delta i slosskamper?

Med vennlig hilsen

Jeg vet ikke hvorfor folk flytter fra Nord-Norge til Oslo. Men jeg gjør det i alle fall ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke snakk om å få Solsikke til å se merkelig ut, men å få ting inn i et perspektiv.

Joda, dere har rett i det, syns selv at det kan leses ting mellom linjene til Solsikke, men tror ikke det er bevisst rasisme, mer en forskrekkelse og reell frykt - men så si heller det da til henne - enn å komme med at det er verre andre plasser, for DET kan for de som ikke kjenenr dere se ut som at dere bagatelliserer det BEVISST hver gang noe skjer i Oslo-! :-)

Det gjør det like dumt å si NÆDA, det skjer aldri noe her! Her er det bare lækkert.....men på landet, DER er det fælt der! *s*

For en som meg, som bor på landet, så vill jeg heller ha gått meg vill i en mørk skog om natten, enn i Oslo's gater, -det er sikkert. Og jeg VET at det ikke er snakk om at det er "utlendingene" jeg er redd. Jeg er redd for GJENGER - de som lever av mafia-virksomhet. De finnes i alle valører, -i alle fall her i Moss. Jeg HATER den virksomheten der. Ikke blir de tatt for noe heller, enda de kan kjøre rundt og true folk med våpen, juling etc. etc. Har selv opplevd det svineriet der. De har ikke følelser for folk som vil leve sine "normale A-4liv" og politiet gjør ingenting.

Jeg husker så godt fest på lokalet i Svinndal. i min grønn ungdom, det kom ALLTID en der som vi kalte "svanehalsen" og yppa med kniv, - fy fanken så redd vi var for han! *s*

...kanskje ikke så rart han var hissisg så fælt som vi snakka om han...nakkeløs, svanehals, bølla etc. Fra de Indre Østfolds dypeste skoger. :-)

(og nå har jeg lest igjennom - men gidder ikke å rette skrivefeila - for skrifta er så svær i boksen jeg skriver i)

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike slagsmål skremmer meg ikke så veldig. Her er det to parter som har hisset hverandre opp og så har det endt i et slagsmål til slutt. Teit ja, men skremmende? nei. Det som skremmer meg er den blinde volden hvem som helst kan bli utsatt for, etter lite eller ingen provokasjon.

Enig! Selv om slike Gjeng-oppgjør også er veldig skremmende. Det forteller en god del om samfunnet vi lever i - rotløsheten, pengemakt og trusler...fy søren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig! Selv om slike Gjeng-oppgjør også er veldig skremmende. Det forteller en god del om samfunnet vi lever i - rotløsheten, pengemakt og trusler...fy søren.

Hei Flisa,

Er det et nytt fenomen?

Var det bedre under Vikingtiden tror du? ;-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, dere har rett i det, syns selv at det kan leses ting mellom linjene til Solsikke, men tror ikke det er bevisst rasisme, mer en forskrekkelse og reell frykt - men så si heller det da til henne - enn å komme med at det er verre andre plasser, for DET kan for de som ikke kjenenr dere se ut som at dere bagatelliserer det BEVISST hver gang noe skjer i Oslo-! :-)

Det gjør det like dumt å si NÆDA, det skjer aldri noe her! Her er det bare lækkert.....men på landet, DER er det fælt der! *s*

For en som meg, som bor på landet, så vill jeg heller ha gått meg vill i en mørk skog om natten, enn i Oslo's gater, -det er sikkert. Og jeg VET at det ikke er snakk om at det er "utlendingene" jeg er redd. Jeg er redd for GJENGER - de som lever av mafia-virksomhet. De finnes i alle valører, -i alle fall her i Moss. Jeg HATER den virksomheten der. Ikke blir de tatt for noe heller, enda de kan kjøre rundt og true folk med våpen, juling etc. etc. Har selv opplevd det svineriet der. De har ikke følelser for folk som vil leve sine "normale A-4liv" og politiet gjør ingenting.

Jeg husker så godt fest på lokalet i Svinndal. i min grønn ungdom, det kom ALLTID en der som vi kalte "svanehalsen" og yppa med kniv, - fy fanken så redd vi var for han! *s*

...kanskje ikke så rart han var hissisg så fælt som vi snakka om han...nakkeløs, svanehals, bølla etc. Fra de Indre Østfolds dypeste skoger. :-)

(og nå har jeg lest igjennom - men gidder ikke å rette skrivefeila - for skrifta er så svær i boksen jeg skriver i)

:-)

...men for meg som bor i en stor by så er det mer skremmende å skulle gå alene gjennom en mørk skog enn å gå alene i gatene i Oslo om kvelden. Så jeg har vel bare litt problemer med å se at det er så farlig. Og jeg syns fortsatt at det slagsmålet som det ble referert til her ikke var så skremmende. Men at volden generelt øker er jeg enig i, og det _er_ skummelt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...