Gå til innhold

Galskapen herjer i Oslos gater, 100 mennesker involvert i masseslagsmål


Solsikke

Anbefalte innlegg

Hei Flisa,

Er det et nytt fenomen?

Var det bedre under Vikingtiden tror du? ;-)

Med vennlig hilsen

Sikkert ikke, men det som gjør det mer skremmende i dag er mediene, at verden har "krympet" og vi får alle inntrykkene rett inn i stua. - Feilsitert eller ikke.

For mange år siden så tok både gubben og jeg et valg (før vi traff hverandre): vi leser ikke lenger VG, blir jo døren meg helt deprimert av den blekka!--------men hva hjelper det, når man har DOL? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    8

  • Solsikke

    8

  • flisa

    6

  • Bassisten

    5

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

...men for meg som bor i en stor by så er det mer skremmende å skulle gå alene gjennom en mørk skog enn å gå alene i gatene i Oslo om kvelden. Så jeg har vel bare litt problemer med å se at det er så farlig. Og jeg syns fortsatt at det slagsmålet som det ble referert til her ikke var så skremmende. Men at volden generelt øker er jeg enig i, og det _er_ skummelt!

Ja, de fleste jeg kjenner ville ikke vært med meg og gått sg vill i skogen......men jeg er glad nå for det du sier, for det kan se ut som at det mest sannsynlig er på grunn av skogen, og ikke meg! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har lest heile tråden no, og fått med meg at det i virkeligheten dreide seg om 10-15 personer som sloss, mens resten såg på.

ein umiddelbar tanke er at eit slikt slagsmål er "tryggere" enn dersom to stk sloss mens ingen ser på. blant dei 85-90 som ser på, er dei potensielle vitnene og dei potensielle hjelpende til skadde. dei som følger med på det som skjer. så det er tydeligvis folk som bryr seg om kvarandre på rodeløkka... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja heldigvis gikk det bra. Men 100 personer involvert i ett slagsmål i Oslo, vet du SDD det skremte meg litt.

Sånt er helt normalt.

Husker det var antydninger til masseslagsmål i sentrum her tidligere også. Noen kom i bråk, avtalene ble lagd, og til avtalt tidspunkt kom det fullstappede tog med unge slåsskjemper, fra Oslo til Asker.

De eneste gangene det var like mye folk i sentrum var på 17 mai.

Men det gikk alltid bra. Det gjør ofte det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke "merkelig" hvordan det er folk som bor over tusen km fra Oslo som skal uttale seg om hva som er gale der?

Basert på hva hun har lest i VG...

===

Solsikke klarer det der med "merkelig lys" utmerket godt uten hjelp fra andre! ;-)

Med vennlig hilsen

«-Er det ikke "merkelig" hvordan det er folk som bor over tusen km fra Oslo som skal uttale seg om hva som er gale der?

Basert på hva hun har lest i VG...-»

Nå har ikke fysisk avstand til «begivenhetene» vært noen hindring for deg når du har strødd om deg med dine mer eller mindre interessante innlegg, Sør. Og du har sågar kjøpt «usett» noen ganger også.

Den volden vi ser i tigerstaden og andre større byer i Norge i dag bærer klart preg av folk med en annen etnisitet enn Ola og Kari Dunk. Skremmende? Tja, betenkelig i hvert fall.

Men Sør-øya er kanskje uinntagelig?

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

«-Er det ikke "merkelig" hvordan det er folk som bor over tusen km fra Oslo som skal uttale seg om hva som er gale der?

Basert på hva hun har lest i VG...-»

Nå har ikke fysisk avstand til «begivenhetene» vært noen hindring for deg når du har strødd om deg med dine mer eller mindre interessante innlegg, Sør. Og du har sågar kjøpt «usett» noen ganger også.

Den volden vi ser i tigerstaden og andre større byer i Norge i dag bærer klart preg av folk med en annen etnisitet enn Ola og Kari Dunk. Skremmende? Tja, betenkelig i hvert fall.

Men Sør-øya er kanskje uinntagelig?

Mvh

Jeg tror selv du må innrømme at du finner relativt få palestinere som synes det er OK at deres landområder er ulovlig innvadert av Israel.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror selv du må innrømme at du finner relativt få palestinere som synes det er OK at deres landområder er ulovlig innvadert av Israel.

Med vennlig hilsen

Heheheeeee, vanligvis pleier du å komme som en piraia til et kjøttstykke når du ser mitt arme karkus på hjørnet, men denne gangen måtte jeg jaggu vente. Du æ'kke dårli', vel? ;-)

Nå ser ikke jeg noen sammenheng mellom konflikten i Midtøsten og noen representanter- og onkler fra det fargerike felleskapet banker dritten ut av hverandre *ler* på Rodeløkka, men du forklarer vel den i neste bolk?

Og Sør, Livssyn gikk i dass, skal du ha litt sus rundt øra, så får du komme inn på MIFF. Du vet jo at jeg er som en elefant i en porselensbutikk her på DOL, og porselenet til Anker'n er skjørt.

Ha en fin aften, gamle venn. ;-)

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men jeg ser at dere styrter til for å få Solsikke til å fremstå i et merkelig lys.

Men, men, -jeg driter nå i det *s*

jammen flisa, det lukter vondt det

'-'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...