Gå til innhold

GUD ER GOD!!


Gjest herlig frelst!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 70
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    7

  • avil

    5

  • Lionn

    4

  • Solsikke

    3

Mest aktive i denne tråden

Gjest Heigaard

nei!

selfølgelig hater han ikke småbarn,syke eller noen andre.det står i bibelen at djevelen er den som myrder, ødelegger og stjeler.det er ikke gud!!

gud er faktisk så "høflig"at han har gitt alle en fri vilje om å følge han eller ikke.det er ingen påbud eller tvang.gud ønsker et villig hjerte.det med alle katastrofene og andre ting, det er veldig synd hvis du en dag står forran guds trone og sier:"jammen gud jeg trodde ikke det var slik...osv"for når du da en dag står der er det forseint å ta et standpunkt.du kan ikke si, "jammen nå tror jeg gud at du finnes"da er det forseint!

Ja, selfølgelkig, for vis noe bra skjer så er det "let his will happen" eller noe, men vis det er noe fælt så er det "God works his mysterious way's" vis han er så mektig, hvorfor kan han ikke drepe djevelen? Han bare sitter å lar det skje.. fuck gud.. (vis det da hadde vært en gud..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjære dere!

dere snakker om småbarn som sulter etc..

Hvis alle mennesker på jorden som hadde mulighetene til det, hadde gitt 10 kr, til de sulterammede menneskene i verden, hadde sultkatastrofene vært unngått.

Det er veldig feigt å anklage GUD og kristne for den situasjonen som har oppstått.

Mange kristne har startet barnehjem, pengestøtte av forskjellig grad, fadderskap, skoler etc.for at vi vil gjøre noe for alle barna som lider.

Jeg selv har 2 familier på 15 personer som jeg støtter hver måned økonomisk, for at de skal ha mat og barna får en utdannelse.

Håper at dere ikke har sett på mine innlegg av frykt, men at dere kan se den kjærligheten GUD har for mennesket.

vennlig hilsen ei glad jente!!

det er de kristne meneskene som har gjort alt det, ved hjelp av penger, ikke ved hjelp av noen slags gud i det hele tatt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heigaard

GUD skapte ikke meslinger!!.

Han skapte ingen sykdommer.

GUD har skapt helbredelse,

slik at den som er syk, kan bli frisk ved at en ber til GUD om helbredelse for det en lider av.Djevelen skaper sykdom-Jesus helbreder sykdom.

I markus 19.står det:"på syke skal de legge sine hender, og de skal bli helbredet".

Jeg personlig vet om mange som har blitt helbredet som legene ikke skjønner noe av.

feks:en jeg kjenner er blitt helbredet av AIDS.Det finnes ingen medisiner i hele verden som kan kurere dette.

Han ba til GUD om helbredelse og en prest la sine hender på han og han ble frisk.

I lukas 11.står det:"For hver den som ber, han får.Og den som leter han finner, og den som banker på, for ham skal det lukkes opp".

JOH:3.36:"Den som tror på sønnen, har evig liv.Men den som ikke vil tro på sønnen, skal ikke se livet, men Guds vrede blir over ham".

JOH.6:35:"Jesus sa til dem:jeg er livets brød.Den som kommer til meg, skal ikke hungre.OG den som tror på meg, skal aldri noen gang tørste.

Vis gud ga oss fri vilje, hvorfor blir han da sur å sender oss til helvette vis vi velger "feil" å ikke tror på han?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke kristen

nei!

selfølgelig hater han ikke småbarn,syke eller noen andre.det står i bibelen at djevelen er den som myrder, ødelegger og stjeler.det er ikke gud!!

gud er faktisk så "høflig"at han har gitt alle en fri vilje om å følge han eller ikke.det er ingen påbud eller tvang.gud ønsker et villig hjerte.det med alle katastrofene og andre ting, det er veldig synd hvis du en dag står forran guds trone og sier:"jammen gud jeg trodde ikke det var slik...osv"for når du da en dag står der er det forseint å ta et standpunkt.du kan ikke si, "jammen nå tror jeg gud at du finnes"da er det forseint!

Det er jo LITT tvang da, når alternativet er å brenne i Helvete i evig tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så da mener du at du ikke skal ha hjelp, fordi du fortjener det pga dine foreldres synder?

Med vennlig hilsen

Arvesynden, såklart. Den bør helst pryles ut fra begynnelsen av.

Vennlig klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest herlig frelst!

Gi deg da. Jeg nekter å tro på at gud helbreder. Hele Filadefia i Oslo ba for meg for 30 år siden men jeg ble ikke frisk, Heldigvis visste jeg ikke om det da. Jeg var bare en unge og hadde sikkert trodd at jeg ikke fortjente å bli helbredet. Det hadde sikkert vært en katastrofe for meg da.

hei!

veit du, selv om jeg er kristen så har jeg ingen fasit svar på alle ting i verden.

At du ikke ble helbredet, kan jeg ikke svare deg på.

Men mange mennesker er blitt helbredet, og det har jeg sett med egne øyne.

Jeg selv ble helbredet av sterk smerte over høyre eggstokken.Da de ba for meg forsvant smertene, og jeg har aldri hatt smerter i ettertid.

Mennesker som hevder at det ikke finnes helbredelser, burde kanskje undersøke litt før de uttaler seg.

Mange mennesker i dag er blitt helbredet ved forbønn.

vennlig hilsen gladjenta!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest herlig frelst!!

HAHAHA:) sorry.. hvem har hjernevasket deg? må desverre skuffe deg å si at det ikke finnes noe gud, det er akkurat som med julenissen! du kan ikke med hånden på hjerte si at du noengang har hørt eller sett eller følt noe som faktisk er gud.. du er akkurat som noen i famillien min, de er helt sykt kristne, bare du bruker sminke så kommer du til helvete. må bare si det, jeg vil heller til helvette enn til himelen, tenk på alle de kjedelige å sære folkene som kommer til himelen, og alle de kule som kommer til helvette=)

vis det er noe gud, så kan han vel ha mot nok til å bevise at han faktisk finnes... det er bare tull alt sammen,

Mvh

hei du!

Jeg tror personlig at det er mange glade, positive, flotte, mennesker som kommer til himmelen.

Kjenner meg ikke igjen i uttalelsene dine.

Det er ikke synd å bruke sminke, ha pene klær eller pene hjem.

Gud vil det beste for oss og at vi skal ha det bra.

Derfor skapte han mennesket ulike med forskjellige svakheter og styrke..

Alle mennesker er unike, og er dyrebare for Gud.

Gud elsker deg slik du er.

Det er heller ingen synd å danse!

I bibelen står det mye om dans,og David danset for Herren av glede!!

Jeg personlig danser endel og jeg elsker å danse,jeg bruker også sminke og moderne klær!!

Mange tror at vi som kristne ikke kan gjøre noe gøy, og må ha restriksjoner for sminke, tøy, etc.

Gud er en frihetens Gud.

Det han ønsker er at du skal tro på jesus av din egen vilje, han vil ikke at du skal endre hele din personlighet som har gjort deg til akkurat den du er.

Håper at du fikk noen svar av meg her!

vennlig hilsen Gladjenta!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei du!

Jeg tror personlig at det er mange glade, positive, flotte, mennesker som kommer til himmelen.

Kjenner meg ikke igjen i uttalelsene dine.

Det er ikke synd å bruke sminke, ha pene klær eller pene hjem.

Gud vil det beste for oss og at vi skal ha det bra.

Derfor skapte han mennesket ulike med forskjellige svakheter og styrke..

Alle mennesker er unike, og er dyrebare for Gud.

Gud elsker deg slik du er.

Det er heller ingen synd å danse!

I bibelen står det mye om dans,og David danset for Herren av glede!!

Jeg personlig danser endel og jeg elsker å danse,jeg bruker også sminke og moderne klær!!

Mange tror at vi som kristne ikke kan gjøre noe gøy, og må ha restriksjoner for sminke, tøy, etc.

Gud er en frihetens Gud.

Det han ønsker er at du skal tro på jesus av din egen vilje, han vil ikke at du skal endre hele din personlighet som har gjort deg til akkurat den du er.

Håper at du fikk noen svar av meg her!

vennlig hilsen Gladjenta!!

"Alle mennesker er unike, og er dyrebare for Gud. Gud elsker deg slik du er."

- Og likevel sender han oss til helvete hvis vi ikke gjør som han sier?

Temmelig inkonsekvent det der, han elsker oss som vi er hvis vi forandrer oss - kjærlighet med den slags ultimatum betakker jeg meg for.

Tror den guden din kunne trenge litt oppdragelse, så hevngjerrig og egoistisk som han er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...