Gå til innhold

evig gangsperre???

Gjest nunnu

Anbefalte innlegg

Gjest nunnu

Jeg er en kvinne på 33 år sp, har trent styrke i sal i over et år nå. Altså i aerobicsal med vektstang, der alle legger på så mye de vil selv. Jeg synes selv at jeg er flink til å presse meg selv!

Jeg trives godt med dette. Unntatt etterpå. Jeg trener ca en gang i uka (pluss div kondisjonstrening i mellom der), men blir LIKE støl hver gang! Føler meg helt ødelagt de to neste dagene!

Har jo hatt fremgang på den måten at jeg løfter mer, men hadde håpet at jeg skulle bli mindre støl med tiden. Ble litt skuffet da en av instruktørene sa at hun også var det, ennå (etter MANGE års skikkelig trening).

Det er da ikke slik livet skal være??? Føles ikke NATURLIG for meg å gå rundt og ha SÅ vondt til stadighet...

Noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ikke undertegnet

Kanskje en gang i uka er litt lite? Etter ca 92 timer begynner musklene/styrken å forsvinne. Når du da trener en gang i uka, har allerede musklene du fikk under treninga begynt å forsvinne etter ca 2 dager. Kanskje du burde begynne å trene styrke 2 ganger i uka i stedenfor 1? Verdt et forsøk i allefall....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nunnu

Kanskje en gang i uka er litt lite? Etter ca 92 timer begynner musklene/styrken å forsvinne. Når du da trener en gang i uka, har allerede musklene du fikk under treninga begynt å forsvinne etter ca 2 dager. Kanskje du burde begynne å trene styrke 2 ganger i uka i stedenfor 1? Verdt et forsøk i allefall....

Takk for svaret.

Aerobicinstruktøren (som er MEGET veltrent) påstod jo at hun hadde skikkelig gangsperre flere ganger i uka...

Jeg trener jo kondisjon 2-4 ganger i uka i tillegg, så da må jeg nok kutte ned på noe av det i så tilfelle. Det er SJELDEN jeg orker å løpe dagen etter en sånn hard styrketrening, men kan godt gå en tur (men regner ikke det som "ordentlig" trening :-))

Huff: trene styrke to ganger i uka betyr vel ALDRI fri for gangsperre :-S

Kan jo prøve å øke på litt, ihvertfall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svaret.

Aerobicinstruktøren (som er MEGET veltrent) påstod jo at hun hadde skikkelig gangsperre flere ganger i uka...

Jeg trener jo kondisjon 2-4 ganger i uka i tillegg, så da må jeg nok kutte ned på noe av det i så tilfelle. Det er SJELDEN jeg orker å løpe dagen etter en sånn hard styrketrening, men kan godt gå en tur (men regner ikke det som "ordentlig" trening :-))

Huff: trene styrke to ganger i uka betyr vel ALDRI fri for gangsperre :-S

Kan jo prøve å øke på litt, ihvertfall...

Det "ikke undertegnet" skrev er feil. Du bruker opp mot 7 dager å bygge opp igjen musklene etter en hard treningsøkt. Så det vanlige er å trene en muskelgruppe 1 gang per uke. Normalt å bli litt støl ett par dager. Forskjellig fra person til person det.. Men de første ukene er værst uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...