Gå til innhold

HJELP - glupinger?!


Gjest juklerud

Anbefalte innlegg

Gjest juklerud

Legger dette inn som hovedinnlegg også, da det kanskje er flere som ser disse:

Det er ikke selve kodene som er problemet - de vil jeg jo kunne se, OM vis koder bare fungerte hos meg!

(Jeg har en ANDRE virustester som kjøres regelmessig på maskinen.) Den som dukker opp uønsket og lager problem er MCAfee. Det som kommer opp er bare en påmnnelse om at programmet har gått ut - med Afee firmalogoen flashende noen sekunder, akkurat nok til at ingenting annet vises...!! Jeg vil ha den VEKK! Hvordan? Husker ikke om AFEE ble installert sammen med maskinen for få år siden, eller om vi har lastet ned en gratisversjon noen gang....

Akkurat nå prøvde jeg å slette mapper med MacAfee, men la dem tilbake igjen. Fikk beskjed om at jeg ikke kunne redigere dokumenter om jeg slettet dem. Og da jeg prøvde å vise koder, fikk jeg beskjed om at Webscan.exe ikke finnes på maskinen - og at jeg må ha dette for å kunne åpne programfiler.

Jeg prøver vel ikke å åpne programfiler ved å vise koder - ELLER er det akkurat det som er tilfellet? Hvor får jeg tak i Webscan.exe i så fall? Og hvorfor kan jeg ikke slette macAfee mappene uten at det gir konsekvenser for andre ting? Jeg har som sagt andre, helt nye virusprogrammer som det ikke er noe tull med! Tør ikke gjøre så mye rart heller, da jeg er for uvitende om data.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest juklerud

Nettleser er IE, og jeg TROR det er 4.0. Går kanskje ikke "vis koder" i IE 4.0?

Jeg skulle ha avinstallert, ikke slettet... Hva er det egentlig som skjer når man deleter f eks et uønsket virusprogram, slik jeg gjorde? De ulike programmene er tydeligvis "tett koblet til viktige deler av maskinens hjerne" - slik at jeg sletter også andre ting, ikke bare et program, når jeg gjorde hva jeg gjorde? Nå har jeg kun tilgang til IE, ikke noe annet, i vente på support.

Hvor alvorlig er problemet? Vil andre ting på pc'n kunne sparkes i gang igjen forholdsvis enkelt, av en som kan sine ting? Har jeg "ødelagt masinen"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...