Gå til innhold

DOL er baksnakking rett i trynet - og det skal litt å tåle det gitt! :-)


flisa

Anbefalte innlegg

Har dere tenkt på det noen ganger, at å kritisere folk her, er akkurat det samme som vi i RL vanligvis gjør BAK folk's rygg, - men i denne anonyme verden så kan vi virkelig GNI det inn hva vi mener om enkelte!...rett i fleisen på dem -HAHA!

Jeg bruker i RL å si til gubben, om jeg er i tvil om noe - ang. gjester vi skal ha og hvordan vi skal ordne ditt og datt - slik at alle skal bli fornøyd.....: "Vel, om noen syns det ble feil, - så er VI de siste som får vite det likevel!" :-)

...sånn er det ikke her, og med årene blir man litt tøffere gitt!

ALLE blir sikkert baksnakket - også DU! *s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 51
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • flisa

    11

  • Melaisa

    6

  • Wulfi

    4

  • Solsikke

    4

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest carlina

Her blir det jo sjeldent følger hvis man gnir noe inn..,men at noen blir revet med og skikkelig sint er jo moroa her inne syns jeg!!At folk viser engasjemang er bare posetivt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest retvizan

Jeg er såpass sær at jeg synes det er ustyrtelig moro å bli baksnakka i RL. Løfter som regel ikke en finger for rette på ev usannheter eller feiloppfatninger, bare lener meg tilbake og observerer.

Kan bli riktig så morsomt, he he.

Flisa: Ja, altså, du skulle ikke ha et bilde av Sibylla? Har ikke sett henne ennå jeg, vettu. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er såpass sær at jeg synes det er ustyrtelig moro å bli baksnakka i RL. Løfter som regel ikke en finger for rette på ev usannheter eller feiloppfatninger, bare lener meg tilbake og observerer.

Kan bli riktig så morsomt, he he.

Flisa: Ja, altså, du skulle ikke ha et bilde av Sibylla? Har ikke sett henne ennå jeg, vettu. ;-)

har jeg ikke sendt deg det da?...har i allae fall prøvd - om du sender meg en mailadresse som tåler litt over 4 Mb så skal du få! :-)

send adressen hit: [email protected] si meg, har du ikke fått NOEN bilder? *forskrekket*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest retvizan

har jeg ikke sendt deg det da?...har i allae fall prøvd - om du sender meg en mailadresse som tåler litt over 4 Mb så skal du få! :-)

send adressen hit: [email protected] si meg, har du ikke fått NOEN bilder? *forskrekket*

Nope. Ikke et bilde. :-( Men så tar bare hotten 2mb også da.

Send til forumianeren du:

[email protected]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

har jeg ikke sendt deg det da?...har i allae fall prøvd - om du sender meg en mailadresse som tåler litt over 4 Mb så skal du få! :-)

send adressen hit: [email protected] si meg, har du ikke fått NOEN bilder? *forskrekket*

Jeg vil også se Sibylla. Vi skal hente ny vogn i Stavanger på søndag. *JIPPPPI*

Aner ikke åssen fortelt som følger med , vet bare at stengene var nummererte ! (Og DET var det viktigste for oss...*ler*)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest retvizan

Jammen hadde hun ikke bilde av plattdansen også. Hehe.... nå trenger du ikke å lure lenger! :-)

Jeg forventer selvfølgelig full pakke; Sibylla, plattdans, mintgrønn og rosa grilldress, caps og det hele.

*Glede seg*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forventer selvfølgelig full pakke; Sibylla, plattdans, mintgrønn og rosa grilldress, caps og det hele.

*Glede seg*

Jeg skal til legen nå for å få henvisning til laboratoriet for blodprøve, snakk om tungvint system!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Baksnakking er negativt, selv om vi alle bedriver med det likevel. Menneskelig, visstnok...

Men vi er jo sosiale mennesker som liker å prate om det som opptar oss, og andre menneskers atferd er blant det som engasjerer oss. Derfor er det helt naturlig å snakke om - i positive eller negative ordlag - noe som irriterer oss eller vekker beundring (og alle nyansene i mellom) hos folk vi har noe å gjøre med.

Om jeg forteller om noe jeg har opplevd, og som involverer negativ omtale av en person som gjorde denne opplevelsen negativ, så forteller jeg jo _min_ historie, og jeg får tro at de som lytter skjønner at dette er min versjon - andre involverte har gjerne en annen versjon som "sin sannhet".

Det som jeg synes er verst er når noen gir seg ut for å være positiv til et annet menneske, men som egentlig synes vedkommende er en dust, og omtaler henne (for det er vel oftest henne) i negative ordlag.

Det er flott at vi kan si i fra her på dol - når vi mener at en eller annen gjør eller sier noe idiotisk, det er det jo læring i!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Baksnakking er negativt, selv om vi alle bedriver med det likevel. Menneskelig, visstnok...

Men vi er jo sosiale mennesker som liker å prate om det som opptar oss, og andre menneskers atferd er blant det som engasjerer oss. Derfor er det helt naturlig å snakke om - i positive eller negative ordlag - noe som irriterer oss eller vekker beundring (og alle nyansene i mellom) hos folk vi har noe å gjøre med.

Om jeg forteller om noe jeg har opplevd, og som involverer negativ omtale av en person som gjorde denne opplevelsen negativ, så forteller jeg jo _min_ historie, og jeg får tro at de som lytter skjønner at dette er min versjon - andre involverte har gjerne en annen versjon som "sin sannhet".

Det som jeg synes er verst er når noen gir seg ut for å være positiv til et annet menneske, men som egentlig synes vedkommende er en dust, og omtaler henne (for det er vel oftest henne) i negative ordlag.

Det er flott at vi kan si i fra her på dol - når vi mener at en eller annen gjør eller sier noe idiotisk, det er det jo læring i!

Det er flere mennesker i RL jeg synes er smådumme, duster etc. - men jeg er da hyggelig mot dem for det - hvorfor ikke? Skulle jeg stått der og vist dem at jeg syns de var dumme, eller SAGT det? Skjønte ikke hva du mente med det jeg!

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forventer selvfølgelig full pakke; Sibylla, plattdans, mintgrønn og rosa grilldress, caps og det hele.

*Glede seg*

har sendt det alt sammen nå! :-)

Men du finner ikke grilldresser nei! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er flere mennesker i RL jeg synes er smådumme, duster etc. - men jeg er da hyggelig mot dem for det - hvorfor ikke? Skulle jeg stått der og vist dem at jeg syns de var dumme, eller SAGT det? Skjønte ikke hva du mente med det jeg!

:-)

Det er klart du ikke trenger å fortelle dem at du synes de er dumme, men du trenger ikke la dem tro at de er blant "Topp 5" av folk du liker heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er klart du ikke trenger å fortelle dem at du synes de er dumme, men du trenger ikke la dem tro at de er blant "Topp 5" av folk du liker heller.

Joda! ;:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda! ;:-)

Ellers er det vel ikke noe mål å bli likt av alle, men det er jo litt okei at man er likt av vennene sine...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest retvizan

Det er flere mennesker i RL jeg synes er smådumme, duster etc. - men jeg er da hyggelig mot dem for det - hvorfor ikke? Skulle jeg stått der og vist dem at jeg syns de var dumme, eller SAGT det? Skjønte ikke hva du mente med det jeg!

:-)

Jeg prøver, så godt det lar seg gjøre, å unngå folk jeg ikke liker. Er jeg av en eller annen grunn nødt til å tilbringe tid sammen med dem, så viser jeg vanlig høflighet, men er ikke akkurat overstrømmende hyggelig. Sier som regel ikke til dem at jeg ikke liker dem, med mindre de spør rett ut da. Antipati er oftest en gjensidig sak, så mennesker jeg ikke liker kan som regel ikke fordra meg heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest retvizan

har sendt det alt sammen nå! :-)

Men du finner ikke grilldresser nei! :-)

Hmm, litt treig postgang i dag tydeligvis. Får vente litt og se om mailen dukker opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver, så godt det lar seg gjøre, å unngå folk jeg ikke liker. Er jeg av en eller annen grunn nødt til å tilbringe tid sammen med dem, så viser jeg vanlig høflighet, men er ikke akkurat overstrømmende hyggelig. Sier som regel ikke til dem at jeg ikke liker dem, med mindre de spør rett ut da. Antipati er oftest en gjensidig sak, så mennesker jeg ikke liker kan som regel ikke fordra meg heller.

Som meg, det :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...