Potter Skrevet 23. juli 2002 Del Skrevet 23. juli 2002 Hei... For å ikke skippe trening dagen derpå så lurer jeg på; hva er 'best' å trene dagen derpå... kondisjon (jogge) eller styrke? Hva får jeg mest ut av på tross av at alkoholen har brutt meg ned...? ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Svirre-svarre Skrevet 24. juli 2002 Del Skrevet 24. juli 2002 Hei! Leveren bruker laaang tid på å forbrenne alkoholen du har fått i deg! Så lang tid at kroppens andre forbrenning blir satt på vent! Det vil si at trening dagen eller dagene derpå (ettersom hvor mye du har drukket) ikke har noe for seg med tanke på fettforbrenning! Men om du føler deg lysten på trim likevel - gjør det du føler deg mest vel med alt tatt i betraktning! ) Det beste er å trene litt ekstra i forkant av en fyllekule - være litt i forkant med fettforbrenningen! Da kan du saktens tåle at treningen i dagene etterpå ikke helt har samme virkning! ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wildman Skrevet 27. juli 2002 Del Skrevet 27. juli 2002 alkohol bryter ikke ned kroppen! Dette er skremselspropaganda som henger igjen fra tidlig 70-tall ;o) Når alkohol brytes ned i leveren (alkohol er faktisk et næringstoff) dannes acetaldehyd og videre acetat (det er disse som skaper ubehaget dagen derpå). Disse brytes videre ned og det blir dannet en del fett i leveren. For å svare på spørsmålet ditt så er det helt opp til deg. Utbytte vil du uansett få. gjør det du orker og gidder. personlig foretrekker jeg å rive meg opp av sengen og trene kondisjon 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Saika Skrevet 28. juli 2002 Del Skrevet 28. juli 2002 Jeg vil anbefale deg å holde deg i ro,innta veske og mat.. Trening dagen derpå har ingen spesiell positiv effekt. Men gå deg gjerne en rolig tur. PS! Det er mange dager å ta av til trening, faktisk 365, så det blir nok nok dager og timer til det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fannster Skrevet 31. juli 2002 Del Skrevet 31. juli 2002 Hei! Leveren bruker laaang tid på å forbrenne alkoholen du har fått i deg! Så lang tid at kroppens andre forbrenning blir satt på vent! Det vil si at trening dagen eller dagene derpå (ettersom hvor mye du har drukket) ikke har noe for seg med tanke på fettforbrenning! Men om du føler deg lysten på trim likevel - gjør det du føler deg mest vel med alt tatt i betraktning! ) Det beste er å trene litt ekstra i forkant av en fyllekule - være litt i forkant med fettforbrenningen! Da kan du saktens tåle at treningen i dagene etterpå ikke helt har samme virkning! ) Dere må huske på at alkohol gjør slik at nyrene ikke holder igjen på væsken som er i kroppen og dermed blir du dehydrert...dette skyldes alkoholen hindrer funksjonen til et hormon som jeg tror kalles ADH (anti dehydrerings hormon??), å gjøre jobben sin...så dermed KAN det være litt skummelt å trene dagen derpå... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest FIua Skrevet 31. juli 2002 Del Skrevet 31. juli 2002 Dere må huske på at alkohol gjør slik at nyrene ikke holder igjen på væsken som er i kroppen og dermed blir du dehydrert...dette skyldes alkoholen hindrer funksjonen til et hormon som jeg tror kalles ADH (anti dehydrerings hormon??), å gjøre jobben sin...så dermed KAN det være litt skummelt å trene dagen derpå... Anti Diuretisk hormon ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fannster Skrevet 31. juli 2002 Del Skrevet 31. juli 2002 Anti Diuretisk hormon ) Takk.. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.